«ناتالی پورتمن» از سفر به اسرائیل خودداری کرد

«ناتالی پورتمن» بازیگر برنده اسکار از شرکت در مراسم معتبر «ژنسیس پرایز» و دریافت جایزه 1 میلیون دلاری آن در اسرائیل خودداری کرد. این جایزه هر ساله به یهودیانی اهدا می‌شود که در حرفه خود به شهرت بین‌المللی رسیده‌اند. جایزه پورتمن طبق برنامه باید در ماه جون به وی اهدا می‌شد اما در پی تصمیم پورتمن، بنیاد ژنسیس اعلام کرده است که مراسم را لغو می‌کند.

نماینده پورتمن در این خصوص اظهار داشته است که «حوادث اخیر در غزه به شدت او را رنجانده و به همین علت ترجیح می‌دهد که در شرایط فعلی به اسرائیل سفر نکند.» بنیاد ژنسیس با انتشار بیانیه‌ای به این خبر واکنش نشان داده و پورتمن را بازیگری بسیار موفق، فعال اجتماعی متعهد، و انسانی بی‌نظیر خوانده، اما از تصمیم وی ابراز ناخرسندی کرده است. پورتمن زاده اورشلیم است و نوامبر گذشته به عنوان برنده امسال مراسم برگزیده شد.

بسیاری از منابع خبری تصمیم پورتمن را واکنشی می‌دانند به اقدامات خشونت‌آمیز اخیر اسرائیل و حملات مسلحانه آن به معترضین غزه که در یک راهپیمایی شرکت کرده بودند. ارتش اسرائیل از تک‌تیر انداز برای کشتن ده‌ها معترض غیرمسلح و زخمی کردن صدها تن دیگر در منطقه استفاده کرده است.

پورتمن اغلب به تل آویو سفر می‌کند و اولین فیلم بلندش را نیز در اروشلیم و به زبان عبری فیلمبرداری کرد. اما از طرفی همواره علناً به سیاست‌های سران اسرائیل از جمله «بنجامین نتانیاهو» در قبال اعراب و دیگر اقوام اعتراض کرده است. وی در سال 2015 در کمپین تغییر رژیم اسرائیل شرکت کرد و گفت انتخاب مجدد نتانیاهو او را وحشتزده می‌کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *