تنها دو اپیزود دیگر به پایان کار  فصل هفتم سریال «Game of Thrones» باقیست. همان طور که در اپیزود پنجم این سریال مشاهده کردید باید خود را برای دو اپیزود هیجان انگیز که انتظار برای فصل هشتم را تقریباً غیر ممکن می کنند، آماده نماییم. در اپیزودی که دیدیم دو اتفاق کلیدی رخ داد. نخست این که شخصیت «گاندری» مجدداً به سریال بازگشت و اوضاع سیاسی حاکم بر وستروس دستخوش تغییرات شد. اتفاق دومی که توجه خیلی ها را به خود جلب نمود تعقیب و گریز های «آریا استارک» و «پیتر بیلیش» بود که در انتها به یک یادداشت طولانی در دستان آریا رسید. اگر این یادداشت را به یاد ندارید، این پست را تا به انتها مطالعه کنید. این یادداشت در فصل اول سریال دقیقاً بعد از زمانی که «ند استارک» را دستگیر کردند نوشته شد. در این فصل دیدیم که سرسی ، سانسا را متقاعد می کند تا به «راب استارک» نامه ای بنویسد و از او خواهش کند در مقابل لنیستر ها زانو بزند. متن کامل این نامه چنین است :

راب، با قلبی اندوهگین به تو نامه می نویسم. پادشاه عزیزمان رابرت بعد از شکار گزار به سختی مجروح شد و جان باخت. پدر مان را به جرم خیانت و پیمان شکنی متهم کرده اند. او با برادران رابرت علیه «جافری» عزیز من توطئه کرده اند تا تاج و تخت پادشاهی را از او بگیرند. لنیستر ها با احترام تمام با من رفتار می کنند و بساط آسودگی مرا فراهم کرده اند. از تو خواهش می کنم به مقر فرمان روایی بیا و جافری را پادشاه بر حق بخوان و از نزاع احتمالی بین دو خاندان استارک و لنیستر جلوگیری کن.

سانسا.

 

آریا استارک با خواندن این نامه چه احساسی پیدا می کند؟ فرزند منفور لنیستر ها یعنی جافری خیلی وقت است که در سریال حضور ندارد ولی گویا سایه ی سنگین او آن چنان در خط داستانی سریال رخنه کرده که حتی در فصل هفتم نیز رد پایی از او مشاهده می شود. آریا استارک با خواهری رو به روست که پدر شان را یک خائن می شمارد و برای جافری از لفظ «عزیزم» استفاده می کند. آن گونه که در سریال مشاهده کردیم، آریا استارک به تعقیب پیتر بیلیش می پردازد ولی گویا این فرد سیاست مدار از قصد مسیری را طی می کند تا مطمئن شود آریا استارک نامه ی مذکور را پیدا می کند. او آریا استارک را مانعی برای نقشه های بعدی خود می پندارد. چه توطئه ای بهتر از این که دو خواهر را دشمن یکدیگر کند؟

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *