نامه «مارتین اسکورسیزی» به «بونگ جون هو»: «کارت خوب بود، اکنون بیارام»

«بونگ جون هو» امسال با فیلم «انگل» در مراسم اهدای جوایز آکادمی تاریخ‌ساز شد و به اولین فیلمساز برنده‌ی اسکار اهل کره‌ی جنوبی و فیلم او اولین عنوان غیر-انگلیسی زبان برنده‌ی بهترین فیلم تبدیل شد. بونگ جوایز اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال، بهترین کارگردانی، و بهترین فیلم بین‌المللی را هم به خانه برد. اما شاید ارزشمندتر از اسکار نامه‌ای بود که بونگ پس از مراسم از «مارتین اسکورسیزی‌»‌ دریافت کرد. کارگردان انگل در یک کنفرانس مطبوعاتی در کره‌ی جنوبی فاش کرده است که اسکورسیزی با ارسال نامه‌ای پیروزی‌هایش در اسکار را تبریک گفته است.

بونگ به خبرنگاران می‌گوید: «صبح امروز از «مارتین اسکورسیزی» نامه‌ای دریافت کردم. نمی‌توانم محتویات نامه را فاش کنم زیرا حامل پیامی شخصی است. اما در پایان نامه او نوشته است: «کارت خوب بود. اکنون بیارام. اما این آسودگی را به درازا نکشان.» او در ادامه گفته است که چگونه او و دیگر کارگردانان مشتاق دیدن فیلم بعدی من‌ هستند.»

بونگ اسکورسیزی را یکی از قهرمانان خود می‌داند. او در یکی از لحظات به‌یادماندی اسکار هفته‌ی گذشته، وقتی روی صحنه آمد تا جایزه‌ی بهترین کارگردانی را دریافت کند، از اسکورسیزی ستایش کرد و نقل قولی از او را یادآور شد: «شخصی‌ترین فیلم خلاقانه‌ترین فیلم است.» این نقل قول بونگ موجب شد حاضرین در سالن برگزاری لحظاتی اسکورسیزی را به شکل ایستاده تشویق کنند. بونگ در طول فصل اهدای جوایز از این فیلمساز تمجید کرده بود. او هنگام دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی زبان از «حلقه‌ی منتقدین نیویورک» گفته بود که سخنرانی در حضور اسکورسیزی تجربه‌ای سورئال است. این کارگردان سپس یکی از صحنه‌های فیلم «گاو خشمگین» را به یاد می‌آورد و خاطراتش از تماشای «رفقای خوب» اسکورسیزی را بازگو می‌کند.

بونگ هنوز فیلم بعدی خود پس از «انگل» را معرفی نکرده و در حال حاضر تنها گزارش‌هایی از تولید پروژه‌ی تلویزیونی «انگل» در شبکه‌ی HBO با همکاری «آدم مک‌کی» و بازی احتمالی «مارک رافلو» در نقش اول آن منتشر شده است. اما اسکورسیزی آماده‌ی فیلمبرداری «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flowers Moon) با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» و «رابرت دنیرو» می‌شود. او به تازگی این فیلم را اولین اثر خود در ژانر وسترن توصیف کرده است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *