خانه ورزش اخبار ورزش ناچو: به من گفته بودند که به خاطر دیابت باید از فوتبال خداحافظی کنم!

ناچو: به من گفته بودند که به خاطر دیابت باید از فوتبال خداحافظی کنم!

0

ناچو فرناندز، مدافع ملی پوش اسپانیایی رئال مادرید می گوید که اگر به مبارزه با دیابت بر نمی خواست، دوران حرفه ای وی به پایان رسیده بود.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، ناچو که در حال حاضر ۲۷ سال دارد و محصول آکادمی باشگاه رئال مادرید است، حالا بیش از ۱۰۰ بازی رسمی در تمام رقابت ها برای این تیم انجام داده است اما دوران حرفه ای او ممکن بود قبل از اینکه شروع شود، به پایان برسد. وی در مصاحبه با UEFA.com گفت:

تنها ۱۲ سال داشتم که متوجه شدم دیابتی هستم. دو سال بود که به رئال مادرید پیوسته بودم و مشخصاً دوران سختی بود. به یاد می آورم که به بیمارستان رفتم – قرار بود که همراه رئال مادرید به یک تورنمت بروم اما آن را از دست دادم – و به جای متخصص غدد، پیش یک پزشک عمومی رفتم. او گفت که روز های فوتبالی من رو به پایان است. آن هفته واقعاً لحظات سختی را تجربه کردم. ۳ روز بعد دکتر رامیرز را دیدم، کسی که بعد از آن به طور منظم متخصص غدد من شد و علاقه زیادی به او دارم. او چیز های کاملاً برعکسی به من گفت: به هیچ وجه فوتبال من رو به پایان نبود. در حقیقت، ضروری بود که من همچنان به بازی ادامه دهم، چون تمرینات ورزشی بسیار مهم است. آن دوشنبه، زندگی من دوباره آغاز شد.

البته که سخت بود، چون باید سه برابر یک انسان عادی مراقب خود باشید، اما غیرمستقیم فکر می کنم این به نوعی کمکم کرد. باید بیشتر مراقب رژیم غذایی و استراحت خود باشید. این شما را مسئول تر می کند چون مجبور هستید همیشه تجهیزات خود را به همراه داشته باشید [انسولین، مانیتور،…].

من هیچ محدودیتی ندارم. به اندازه کافی خوش شانس هستم که در بالاترین سطح فوتبال بازی می کنم و هر نوع ورزشی را دوست دارم چون جنب و جوش فیزیکی برای من بسیار مهم است. از هر ورزشی کمی انجام می دهم. وقتی در تعطیلات هستیم، دوست دارم در اطراف کوه ها دوچرخه سواری کنم. من ورزش های سه گانه را نیز انجام می دهم… دیابت مانع از انجام هیچ کاری برای من نمی شود.

غذا هایی هستند که من باید کمی بیشتر مراقبشان باشم، اما همه چیز می خورم. خوشبختانه همه چیز تحت کنترل است و رابطه خیلی خوبی با پزشکم دارم. همانطور که گفتم این باعث می شود که شما انسان مسئول تری باشید و خیلی بیشتر از خود مراقبت کنید. می دانم که در ادامه زندگی نیز باید با این بیماری کنار بیایم – تا زمانی که درمان آن پیدا شود. مثل این است که یک هم تیمی کنار خود دارم.

ناچو قبل از دیدار امروز مقابل ایبار، ۱۶ بازی در لالیگا انجام داده که ۱۳ بار به عنوان یار ثابت در ترکیب حضور داشته است.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *