نتایج پژوهش‌های جدید: نت‌فلیکس برای آینده بشر و سیاره زمین خطرناک است

اگرچه مشترکین نت‌فلیکس از تماشای پیاپی اپیزودهای سریال‌ها لذت می‌برند، اما شاید با این کارشان بشریت را به خطر اندازند. «اریک گاردنر» نویسنده‌ی هالیوود ریپورتر در شماره‌ی این ماه مجله با انتشار گزارشی دقیق در مورد سرویس نت‌فلیکس و به چند پژوهش جدید استناد کرده است.

طبق پژوهشی که «ژورنال انجمن قلب آمریکا» منتشر کرده، آن دسته از افرادی که بیش از ۴ ساعت در روز به تماشای تلویزیون می‌پردازند تا ۵۰ درصد بیشتر از سایرین در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند. اما این ادعای جدیدی نیست و امروز هر کسی می‌داند که بی‌تحرکی خطر ابتلا به این دسته از امراض را افزایش می‌دهد.

مسئله‌ی جالب و غافلگیرکننده تأثیرات کربنی نت‌فلیکس و دیگر شبکه‌های اینترنتی است. پژوهشی دیگر، این بار در «پروژه‌ی شیفت» پاریس، فاش می‌کند که تأمین برق یک دیتا سنتر برای تماشای ۱۰ دقیقه ویدیو با کیفیت اچ‌دی برابر با استفاده از یک اجاق برقی ۲۰۰۰ واتی به مدت ۵ دقیقه است. این پژوهش حتی مدعی است که استریم ویدیو می‌تواند بیشتر از رانندگی تا سالن سینما و دیدن فیلم در آن مکان دی‌اکسید کربن تولید کند.

پژوهشگران می‌گویند برای دیدن دو ساعت محتوای ویدیویی روی نت‌فلیکس نزدیک به ۶ کیلوگرم دی‌اکسید کربن نیاز است، در حالی که هر فرد با استفاده از خودروی شخصی به منظور مراجعه به سالن سینما تنها ۲۰۰ گرم CO2 تولید می‌کند. این ارقام البته به متغیرهای بسیاری از جمله مسافت و نوع خودرو بستگی دارد.

این مطالعات در حالی منتشر شده‌اند که اخیراً نت‌فلیکس به دنبال حواشی فصل سوم «چیزهای عجیب» (Stranger Things) وعده داد تمامی ارجاعات به استعمال دخانیات را به جز در موارد تاریخی و یا اهمیت روایی از پروژه‌هایی که درجه‌ی سنی PG-13 و یا TV-14 دریافت می‌کنند حذف کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *