نتفلیکس به دنبال خرید سهام استودیو فیلم سازی «لوک بسون»

شبکه «نتفلیکس» در تلاش است تا استودیو فیلمسازی متعلق به «لوک بسون» که با نام «EuropaCorp» شناخته می‌شود را خریداری کند. این استودیو در سال 1996 توسط لوک بسون تاسیس شد که این کارگردان از همان سال تاکنون ساخت و انتشار فیلم‌های خود را از طریق آن انجام می‌دهد. از جمله آثاری که او توسط استودیو شخصی خود کارگردانی نموده می‌توان به «Valerian and the City of a Thousand Planets» اشاره کرد. از سوی دیگر شبکه جاه‌طلبی چون نتفلیکس به تازگی با این استودیو طرح هایی برای همکاری بیشتر ریخته است. فروش نه چندان خوب فیلم آخر لوک بسون باعث خسارات بسیاری شد. اثری که باوجود پیروی از چارچوب‌های سینمای لوک بسون نتوانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و بسیاری از منابع سینمایی از آن به عنوان یکی از فیلم های ناموفق چند سال اخیر یاد کردند و همین مسئله باعث شده تا لوک بسون مدتی به فکر فروش سهام استودیو فیلمسازی خود بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری فرانسوی موسوم به «Capital» و به نقل از «The Playlist» مطلع گشتیم که شبکه نتفلیکس در تلاش است تا سهام استودیو «EuropaCorp» را خریداری کند. گفته می‌شود که مذاکرات طرفین قرارداد تا تابستان سال جاری به طول بینجامد تا لوک بسون فکری به حال آینده استودیو خویش نماید. این کارگردان که عمدتاً وی را بابت فیلم تحسین شده ای چون «Leon:The Professional» می‌شناسند علی رغم موفقیت نه چندان چشمگیر فیلم «والرین» مدتی پیش اعلام کرد که به فکر ساخت ادامه‌ای برای این فیلم است و گفته شده که قصد دارد با بودجه‌ای کمتر این اتفاق را محقق نماید.

این فیلم با بودجه 177 میلیون دلاری ساخته شد و تنها توانست 225 میلیون دلار بفروشد و همین امر باعث شد استودیو سازنده در سال 2017 بالغ بر 80 میلیون دلار خسارت را تجربه کند. دنباله این فیلم سینمایی اگر در استودیو نام برده ساخته نشود بدون شک توسط نتفلیکس ساخته خواهد شد. این شبکه جهانی قصد دارد تا جای ممکن با افراد سرشناس و فیلمسازان بزرگ معاصر قرارداد کاری امضا کند تا تمامی افراد صاحب نظر و صاحب سبک در حوزه فیلمسازی را نزدیک خود نگه دارد. لوک بسون اگر به این قرارداد تن دهد به جمع افراد مشهور دیگری چون «مارتین اسکورسیزی»، «دن گیلوری» و «جیک جیلنهال» می‌پیوندد که تنها بخش کوچکی از جامعه بزرگ هنرمندان مشغول به کار در نتفلیکس را تشکیل می‌دهند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *