نتفلیکس و سازندگان سریال «تاریک» قرارداد بلندمدت امضا کردند

خالقان سریال آلمانی زبان «تاریک» برای ساخت پروژه‌های جدید با نتفلیکس قرارداد بستند. یانتیه فریزه و باران بو اودار با امضای این قرارداد بلندمدت، خودشان را برای همکاری با این پلتفرم آنلاین پرمخاطب (با 125 میلیون کاربر در سراسر دنیا) در چند سال آینده آماده می‌کنند. این اولین توافق‌نامه بلندمدت نتفلیکس با برنامه‌سازان اروپایی شمرده می‌شود.

به نوشته ورایتی، فیلم بلند «سکوت» اولین تجربه سینمایی مشترک در کارنامه فریزه و اودار است. مارس گذشته، نتفلیکس اعلام کرد نود درصد ببیندگان سریال «تاریک» را کاربران خارج از آلمان تشکیل داده‌اند. پارسال، ساخت دومین فصل این سریال نیمه ماورایی قطعی شد. جدیدترین فیلم مشترک این دو نفر «من کی هستم – هیچ سیستمی امن نیست» در سال 2014 روی پرده رفت.

فریزه و اودار در بیانیه‌ای مشترک نسبت به ادامه همکاری با نتفلیکس ابراز خوشحالی کرده و استقبال خیره‌کننده از سریال اخیرشان را تجربه‌ای متفاوت در دوران فعالیت حرفه‌ای‌شان خوانده‌اند. هر دو تاکید کرده‌اند: «قصد دارم با ایده‌های جدید مخاطبان‌مان را به چالش بکشیم. کلی شگفتی و غافلگیری برای‌شان در آستین داریم.»

سریال «تاریک» علاوه بر استقبال گسترده مخاطبان، واکنش تحسین‌آمیز 86 درصد منتقدانی را به دنبال داشته که در نظرسنجی سایت تخصصی راتن تومیتوز شرکت کرده‌اند. این درام آلمانی زبان را فریزه در قالب ده قسمت نوشته و اودار کارگردانی کرده است. «تاریک» اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو 2017 به نمایش درآمد و آمارها حاکی از آن است که رکورد یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های غیر انگلیسی زبان این پلتفرم آنلاین را به خود اختصاص داده است.

تانی کال

آی سینما

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *