نت‌فلیکس در سال 2019 تا 15 میلیارد دلار برای تولید محتوا هزینه می‌کند

سرویس نت‌فلیکس در سال‌های اخیراً به تولید فیلم‌ها و سریال‌های اوریجینال گرایش شدیدی پیدا کرده است. «آینه سیاه: بندراسنچ» (Black Mirror: Bandersnatch) و یا «فایر: باشکوه‌ترین جشن تاریخ» (Fyre: The Greatest Party That Never Happened) تنها نمونه‌هایی از اینگونه آثارند که در هفته‌های گذشته عرضه شده‌اند و البته وجه اشتراکی دارند: تولید/اخذ امتیاز پخش همگی آن‌ها هزینه‌های زیادی دارد. بنابر گزارش جدید ورایتی، این سرویس استریمینگ در سال میلادی گذشته ۱۲ میلیارد دلار را صرف تولید محتوا کرده و به گفته‌ی کارشناسان وال استریت، این رقم امسال می‌تواند تا ۱۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

«بن سوئین‌برن» از مؤسسه‌ی خدمات مالی «مورگان استنلی» می‌نویسد: «ما معتقدیم که [نت‌فلیکس] در صورت تمایل می‌تواند با محدود کردن سرمایه‌گذاری در بازار جهانی و تولید هزینه‌هایش را کاهش دهد، اما هوشمندانه در حال برنامه‌ریزی برای دراز مدت است.» این شرکت در سال ۲۰۱۷ تا ۸.۹ میلیارد دلار برای محتوا هزینه کرد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ این رقم را به ۱۷.۸ میلیارد دلار برساند.

«رید هیستینگز» مدیر عامل نت‌فلیکس روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای گفت: «هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری کنید، افراد زودتر محتوای مطلوب خودشان را پیدا می‌کنند و بیشتر برای سرویس ارزش قائل می‌شوند.» نت‌فلیکس به ویژه در شرایطی که سرویس‌های رقیب از جمله «دیزنی+» در حال سربرآوردن هستند، اساساً برای پول درآوردن پول خرج می‌کند.

«آکادمی آمبرلا» (The Umbrella Academy)، «اره مخملی» (Velvet Buzzsaw)، و «پرنده‌ی بلندپرواز» (High Flying Bird) آثار اوریجینال دیگر شبکه‌اند که همگی ماه آینده عرضه می‌شوند. انتظار می‌رود پس از برگزاری جشنواره‌ی فیلم ساندنس، نت‌فلیکس آثار بیشتری خریداری و در طول سال منتشر کند.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *