نت‌فلیکس سریالی بر اساس زندگی «کالین کپرنیک» ورزشکار پرحاشیه آمریکایی می‌سازد

نت‌فلیکس اعلام کرد که با همکاری «کالین کپرنیک» سریال درام اریجینالی به نام «کالین سیاه و سفید» (Colin in Black & White) بر اساس زندگی‌اش به عنوان یک بازیکن فوتبال جوان به تولید می‌رساند. این پروژه از حمایت «ایوا دوورنی» نیز برخوردار است که تاکنون مستند نامزد اسکار «سیزدهم» و مینی‌سریال برنده‌ی امی «وقتی ما را می‌بینند» را برای نت‌فلیکس ساخته است.

سریال «کالین سیاه و سفید» نگاهی می‌اندازد به زندگی کپرنیک به عنوان یک کودک سیاه‌پوست که در یک خانواده‌ی سفیدپوست رشد می‌کند و به یک کوارتربک فوق‌العاده تبدیل می‌شود و هویت خودش را شکل می‌دهد. سریال بر روی سال‌های دبیرستان کپرنیک و تجاربی تمرکز می‌کند که او را به یک فعال اجتماعی تبدیل کرد.

دوورنی در مورد این پروژه می‌گوید: «کالین کپرنیک با اقدام معترضانه‌ی خود [و زانو زدنش هنگام پخش سرود ملی آمریکا] بحث‌هایی ملی در مورد نژاد و عدالت آغاز کرد که پیامدهای زیادی برای ورزش فوتبال، فرهنگ و شخص او داشت. داستان کالین حرف‌های زیادی برای گفتن در مورد هویت، ورزش و روحیه‌ی اعتراض و مقاومت دارد. بسیار خوشحالم که این داستان را با همکاری نت‌فلیکس روایت می‌کنم.»

کپرنیگ می‌گوید: «اغلب می‌بینیم که داستان سیاهان از زاویه‌ی دید سفیدپوستان بازگو می‌شود. ما به دنبال آنیم که نگاهی متفاوت به واقعیت‌های زندگی سیاهان بیندازیم. ما مسائل نژادی را بررسی خواهیم کرد که من به عنوان یک سیاه‌پوست به حضانت گرفته شده در یک جامعه‌ی سفیدپوست در طول سال‌های دبیرستان با آن‌ها مواجه بودم. به تصویر کشیدن این داستان‌ها با همکاری ایوا برای مخاطبین جهانی باعث افتخار است.»

ایده‌ی «کالین سیاه و سفید» در سال ۲۰۱۹ شکل گرفت و نگارش فیلمنامه‌ی آن در ماه می امسال به پایان رسید. «مایکل استاربری» نامزد امی در کنار کپرنیک و دوورنی نویسنده و تهیه‌کننده‌ی اجرایی پروژه است. کپرنیک به عنوان راوی در این پروژه‌ی تلویزیونی شش اپیزودی مشارکت می‌کند.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *