سال گذشته با نمونه‌ی اسپایدر از آئودی R8 V10 روبه‌رو شدیم که پیشرانه‌ای به قدرت ۵۴۰ اسب بخار به همراه داشت؛ اما در عوض، تابستان ۲۰۱۷ شاهد عرضه‌ی رسمی مدل اسپایدر از R8 V10 Plus خواهیم بود که بیش از ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد و مدل کابریولت از پورشه ۹۱۱ توربو S را به چالش می‌کشد.

audi r8 v10 plus spider

جدیدترین نمونه از R8 V10، می‌تواند در زمان ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که ۰.۳ ثانیه سریع‌تر از مدل سال قبل است. این محصول با پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری و ۱۰ سیلندر مشهور خود، رسیدن به نهایت سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند؛ ضمن اینکه از سیستم دو دیفرانسیل کم‌نظیر کواترو و جعبه‌دنده‌ی بهینه‌سازی شده‌ی ۷ سرعته همراه با فناوری دوکلاچه‌ی آئودی نیز بهره‌مند است.

audi r8 v10 plus spider

نسخه‌ی اسپایدر آئودی R8 V10، به دلیل استفاده از تجهیزات مربوط به باز و بسته کردن سقف، ۷۵ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل اصلی است و با وزن خالصی در حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم تولید خواهد شد. فرایند جمع‌ یا نصب سقف پارچه‌ای، با موتور الکتروهیدرولیک جدید مخصوص به آن، حدود ۲۰ ثانیه زمان می‌برد و تنها در سرعت‎های کمتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت قابل انجام خواهد بود. شیشه‌ی عقب هم می‌تواند به‌صورت الکتریکی و به صلاحدید راننده، باز یا بسته شود.

audi r8 v10 plus spider

در فضای داخلی، چرم مرغوب ناپا برای صندلی‌ها، داشبورد و فرمان در نظر گرفته شده است که فقط با رنگ خاکستری عرضه می‌شود؛ اما خط دوخت آن می‌تواند با رنگ بدنه هماهنگ شود. آئودی R8 همچنان بدون نمایشگر اصلی در میان داشبورد عرضه می‌شود؛ اما از مانیتور ۱۲.۳ اینچ پشت فرمان استفاده می‌کند که فناوری کاکپیت آئودی را به همراه دارد و علاوه بر اطلاعات فنی سرعت و دور موتور، نوع رانندگی کاربر را آنالیز می‌کند.

مدل اسپایدر از  R8 V10 Plus با سیستم صوتی ارزشمندی از برند بنگ اند اولافسن ارائه می‌شود که علاوه بر توانایی ارتباط با تلفن‌ هوشمند، می‌تواند صدای پیشرانه‌ را از طریق بلندگوها پخش کند.

audi r8 v10 plus spider

چرخ‌های نسخه‌ی اسپایدر آئودی R8 V10، سایز ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ در عقب هستند. لاستیک‌های این مدل با فاق ۳۵ میلی‌متر عرضه خواهند داشت؛ اما در جلو ۲۴۵ میلی‌متر و در عقب ۳۰۵ میلی‌متر خواهند بود. دیسکِ ترمز‌های R8 V10 اسپایدر، در جلو ۳۸ سانتیمتر و در عقب ۳۵.۵ سانتیمتر است که از آلیاژ کربن سرامیک ساخته‌شده‌ و ضد حرارت عمل می‌کند. این سیستم ترمز، با ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب همراه است.

audi r8 v10 plus spider

رنگ بدنه‌ی این خودرو با ۱۱ طرح قابل سفارش است که شامل ۳ رنگ مختلف برای سقف پارچه‌ای و ۵ رنگ متنوع برای بالچه‌ی جانبی خواهند بود. برای اولین بار، رنگ سبز موسوم به هالک برای R8 V10 Plus در نظر گرفته شده است که می‌تواند با رینگ‌های اسپرت تمام آلومینیوم نقره‌ای‌رنگ خریداری شود. مثل سال قبل، امکان سفارش چراغ‌های جلو با LED-های طرح لیزر برای علاقه‌مندان آئودی وجود خواهد داشت.

فعلا قرار است مدل اسپایدر از R8 V10 Plus به قیمت ۲۰۷ هزار یورو (معادل ۲۳۴ هزار دلار) در آلمان پیش‌فروش شود و مدتی بعد، در بازار جهانی به عرضه‌ی عمومی گذاشته شود

arvandplak

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *