نسخه‌ی اسپایدر از مکلارن ۵۷۰S، برای نمایش در فستیوال گودوود آماده می‌شود. این خودروی جذاب با سقف جمع‌شونده، تا یک ماه دیگر آماده‌ی فروش خواهد بود.

پس از تولید موفق ۵۷۰S در نسخه‌های کوپه و GT، حالا نوبت به مدل اسپایدر رسیده است تا هوادارنمکلارن را جذب خود کند. این خودروی اسپرت دونفره و دیفرانسیل عقب، برای باز و بسته شدن سقف به زمانی در حدود ۱۵ ثانیه احتیاج دارد و تنها در سرعت‌های کمتر از ۴۰ کیلومتر بر ساعت تغییر وضعیت می‌دهد. شاید تصور شود که چنین خودرویی، سبک‌تر از نمونه‌ی استاندارد باشد؛ اما به دلیل استفاده از مکانیزم جمع و نصب کننده‌ی سقف، نسخه‌ی اسپایدر مکلارن ۵۷۰S حدود ۴۵ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل کوپه است.

مکلارن 570 اسپایدر Mclaren 570s spider

این مدل، از پیشرانه‌ی استاندارد ۵۷۰S استفاده می‌کند که شامل موتور ۳.۸ لیتری ۸ سیلندر با توربوی دوگانه است. بالاترین قدرت این پیشرانه، ۵۶۲ اسب بخار خواهد بود که در دور موتور ۷۴۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود و بیشترین گشتاور آن، ۶۰۰ نیوتن‌متر است که در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود. نسخه‌ی اسپایدر از مکلارن ۵۷۰S، ظرف ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در زمان ۹.۶ ثانیه پس از حرکت، سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت خواهد کرد. در صورت بسته بودن سقف، مکلارن ۵۷۰S اسپایدر نهایت سرعت حدود ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت در اختیار می‌گذارد؛ درحالی‌که بالاترین سرعت این خودرو با سقف جمع‌شده، به ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. بنا به اعلام رسمی مکلارن، میانگین مصرف سوخت ۵۷۰S اسپایدر، کمتر از ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

مکلارن 570 اسپایدر Mclaren 570s spider

مایک فلوئیت، مدیر عامل مکلارن، در مراسم رونمایی از مدل اسپایدر ۵۷۰S به خبرنگاران گفت:

این خودرو، ارزان‌ترین محصول با سقف جمع‌شونده در سبد مکلارن محسوب می‌شود و به‌عنوان یک مدل جدید، به خانواده‌ی ما اضافه شده است. نسخه‌ی اسپایدر ۵۷۰S، یک خودروی کروک جذاب است که با پیشرانه در وسط، شاسی یک‌تکه‌ی فیبر کربن و توانایی‌های فنی عالی ۵۷۰S کوپه عرضه می‌شود. قابلیت جمع‌ شدن سقف فلزی این خودرو، جذابیت‌های آن را افزایش می‌دهد و در حالت بدون سقف، نشاط فوق‌العاده‌ای فراهم می‌کند.

مکلارن 570 اسپایدر Mclaren 570s spider

نسخه‌ی اسپایدر به‌دلیل ساختار طراحی، نمی‌تواند از درهای خاص مکلارن استفاده کند و با درهای استاندارد ارائه می‌شود. در عوض، چند بادگیر کوچک به همراه دارد که اعوجاج ناراحت‌کننده‌ی هوا، به هنگام رانندگی بدون سقف را لذت‌بخش می‌کنند. علاوه بر این، اسپویلر عقب نسخه‌ی اسپایدر ۵۷۰S حدود ۱.۵ سانتیمتر بالاتر از مدل کوپه طراحی شده است تا ویژگی‌های ایرودینامیک آن را بهبود ببخشد. در قسمت شاسی و سیستم تعلیق این مدل نیز بهینه‌سازی‌هایی انجام شده است تا هنگام تصادف، ایمنی مناسب و در جلوگیری از واژگونی، توانایی بالایی به همراه داشته باشد.

مکلارن 570 اسپایدر Mclaren 570s spider

طبق معمول، سه مود رانندگی آرام، اسپرت و پیست برای راننده‌ی ۵۷۰S قابل انتخاب است که عملکرد پیشرانه و سیستم تعلیق را تغییر می‌دهد. فرمان این خودرو، از فناوری الکتروهیدرولیک استفاده می‌کند که در سرعت‌ها و شرایط متفاوت، به‌خوبی عمل می‌کند. ترمزهای کربن سرامیک، صندلی‌ها و فرمان تمام چرم دست‌دوز، رینگ‌های اسپرت ۱۰ پر در سایز‌های ۱۹ و ۲۰ اینچ برای چرخ‌های جلو و عقب، لاستیک‌های ارزشمند پیرلی P Zero، نمایشگر TFT با سایز ۱۰ اینچ برای پشت فرمان و مانیتور لمسی ۷ اینچی همراه با سیستم پخش سرگرمی‌های چند رسانه‌ای، ناوبری ماهواره‌ای و قابلیت ارتباط با تلفن‌ هوشمند، آپشن‌های استاندارد نسخه‌ی اسپایدر از مکلارن ۵۷۰S هستند.

مکلارن 570 اسپایدر Mclaren 570s spider

از این نسخه، فقط ۴۰۰ دستگاه در کارخانه‌ی مرکزی مکلارن تولید خواهد شد که رنگ‌های آبی کوراکائو، آبی وگا، زرد سیسیلی و رنگ‌های استاندارد مدل کوپه از مکلارن ۵۷۰S را شامل می‌شود. نسخه‌ی اسپایدر از مکلارن ۵۷۰S، از هم‌اکنون در نمایندگی‌های منتخب مکلارن با آستانه‌ی قیمت ۲۰۹ هزار دلار پیش‌فروش می‌شود تا به‌ ترتیب سفارش، از شهریورماه آماده‌ی تحویل به مشتریان باشد.

arvandplak

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *