هر فرهنگی استانداردهای زیبایی خاص خودش را دارد. آنچه که یک بازیگر هالیوودی را جذاب می کند ممکن است در آفریقا نشانه عدم جذابیت باشد.

آرایش زیاد

در فرانسه اگر بدون آرایش بیرون بروید احساس بهتری خواهید داشت زیرا فرانسوی ها معتقدند زیبایی در صورت بدون آرایش است. اما همانطور که می دانید در ایالات متحده هنرمندان بر خلاف فرانسوی ها چندین لایه آرایش می کنند. به اعتقاد فرانسوی ها آدم ها باید خودشان باشند نه ورژن بهتر از خودشان. به بعضی چیزها بهتر است عادت کنید نه این که تغییرشان دهید. زنان فرانسوی اگر هم آرایش کنند خیلی ملایم آرایش می کنند. آن ها زمان زیادی را صرف آرایش نمی کنند.

اندام ریز

در بسیاری از کشورها مثل ایالات متحده اندام ایده آل اندام لاغر و باریک است. اما برخی کشورها معتقدند اندام هر چه درشت تر باشد بهتر است. به عنوان مثال در آفریقا زنان درشت زیباتر از زنان لاغر هستند. در واقع زنان درشت آفریقایی سبک زندگی دارند که برای مردها مطلوب است چون می تواند بچه دار شود و موقعیت اجتماعی و سلامتی بهتری دارد. درشت بودن زنان آفریقایی کیفیت خوب زندگی شان را نشان می دهد.

گردن بدون زیورآلات

نشانه های عدم جذابیت در نقاط مختلف دنیا

همه ما تصاویر زیادی از گردنبندهای بلند در گردن های باریک زنان تایلند و میانمار دیده ایم. این گردنبندهای بزرگ به قدری سنگین هستند که روی استخوان ها ی شانه و گردن فشار می آورند و باعث می شوند گردن به مرور زمان بلندتر شود. بنابراین هر چه گردن بلندتر باشد فرد از نظر دیگران زیباتر است و هر چه گردن کوتاه تر باشد جذابیت و زیبایی کمتری دارد.

صورت ساده

نشانه های عدم جذابیت در نقاط مختلف دنیا

در ایالات متحده داشتن تاتو روی صورت ظاهر زیبایی ندارد در حالی که در نیوزیلند تاتوی صورت نشان دهنده تاریخچه فرهنگی آنان است. در این فرهنگ مراسم تاتوی صورت مراسم ” Tā Moko” تا موکو نامیده می شود و زنان شرکت کننده در این مراسم چانه شان را تاتو می کنند تا نقطه عطف مهمی را در زندگی شان علامت گذاری کنند.

در واقع آن ها با سنت تاتوی چانه می خواهند هویت واقعی شان را نشان دهند. هر فردی تاتوی چانه مخصوص خودش را دارد. علاوه بر تمام این ها تاتوی چانه یکی از ابزار زیبایی و جذابیت زنان است.

بدن برنزه

بیشتر زنان آمریکایی تلاش زیادی برای برنزه کردن پوستشان می کنند و این در حالی است که آسیایی ها چنین نیستند. در آمریکا پوست برنزه هم نشانه زیبایی است و هم نشانه موقعیت اجتماعی خوب. زیرا در صورتی که ثروتمند باشید قادر هستید به تنینگ یا یک سفر گرمسیری بروید.

در کشورهایی مثل چین و کره پوست برنزه نشان دهنده موقعیت اجتماعی ضعیف است. در فرهنگ آن ها هر چه پوست تیره تر باشد از کلاس اجتماعی ضعیف تری برخوردار است. اما هر چه پوست سفیدتر باشد فرد زیباتر و از موقعیت اجتماعی بهتری برخوردار است.

جای زخم روی پوست

نشانه های عدم جذابیت در نقاط مختلف دنیا

در بسیاری کشورها جای زخم روی پوست فرد را نگران و زیبائی اش را تهدید می کند. اما در اتیوپی زخم ها روی صورت بیانگر زیبایی زنان است. بنابراین زنانی که روی صورت خود جای زخم دارند از نظر دیگران جذاب تر هستند.

وقتی با ناامیدی در آینده به جای زخم روی صورتتان نگاه می کنید تصور کنید اگر در فرهنگ های دیگر بودید جذابیت بیشتری با آن داشتید. زمانی که ما سعی داریم جای زخم ها را به روش های مختلف از بین ببریم در برخی فرهنگ ها آن را جشن می گیرند و به آن افتخار می کنند.

زیبایی در تمام دنیا متحد نیست و هر فرهنگی قوانین خاص خودش را در استانداردهای زیبایی تعیین کرده است.

bedunim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *