نشست خبری «شعله‌ور» تحت تاثیر سوال‌ها درباره اعتراض بلوچ‌ها

نشست خبری فیلم سینمایی «شعله‌ور» ساخته حمید نعمت‌الله پس از پایان نمایش این فیلم در پردیس ملت برگزار شد. در این نشست حمید نعمت‌الله تاکید کرد که در فیلم‌اش هیچگونه توهینی به مردم سیستان بلوچستان هیچگونه رخ نداده است و او در این فیلم می‌خواست به مشکلات این خطه از جمله کم آبی و وجود مواد مخدر اشاره کند.

در ابتدای این نشست، حمید نعمت‌الله در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد واکنش مردم سیستان و بلوچستان به فیلم «شعله‌ور» گفت: «من واقعا در مورد اعتراض مردم سیستان و بلوچستان به این فیلم اطلاعی ندارم و این اعتراض‌ها را هم منطقی نمی‌دانم و حتی اطلاعی هم ندارم که چقدر این اعتراض‌ها جدی است. به هر حال امروز این فیلم اکران شد و شما دیدید که در این فیلم عشق و احترام به مردم این منطقه نشان داده شد.»

نعمت‌الله در ادامه این موضوع گفت: «ظاهرا برخی از دوستان بلوچ از اینکه در این فیلم نشان داده شده که در این منطقه می‌توان مواد مخدر تهیه کرد، ناراحت شدند. ما اتفاقا در این فیلم خیلی با احتیاط عمل کردیم و ملاحظات بسیاری را رعایت کردیم چون وقتی  با یکی از دوستان بلوچ صحبت می‌کردم به من گفت در پلان‌های این فیلم شکوه و طبیعت این منطقه به نمایش درآمده و ما نیز به مشکلات آن منطقه از جمله کم آبی و توزیع مواد مخدر اشاره کردیم و اتفاقا ما حسن نیت خود را نشان دادیم. شخصیت اصلی فیلم ما از قبل معتاد بود و اعتیاد خود را به این منطقه ‌آورد و وقتی که موادش تمام می‌شود و برای خرید به بیرون می‌رود، خب در تمام جاها مواد پیدا می‌شود. من عاشق فرهنگ و دلسوز بلوچ ها هستند.»
.
محمدرضا شفیعی تهیه کننده «شعله ور» در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران، در مورد حضور این فیلم در جشنواره امسال با اینکه در بخش چشم انداز سینمای ایران در جشنواره سال گذشته پذیرفته شده بود، گفت: «سال پیش کسی این فیلم را ندید و این موضوع ساخت چند رسانه است. من قوانین جشنواره فجر را نمی دانم، ما سال پیش میخواستیم این فیلم را به جشنواره برسانیم و ۲۵ دقیقه از این فیلم را مونتاژ کردیم و آقای حیدری دبیر سابق جشنواره فجر به من گفت با این میزان از فیلم، اعضای هیات انتخاب نمی‌توانند تصمیم بگیرند که این فیلم را به بخش مسابقه بفرستند و ما هم اعلام کردیم که فیلم نمی رسد.»
حمید نعمت‌الله در پایان این نشست نسبت به نحوه نمایش فیلم‌اش در پردیس ملت اعتراض کرد و گفت که پرده‌ مدنظر ما عریض‌تر از آن چیزی است که امروز در این سینما به نمایش درآمد.

تانی کال

آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *