نظر استیون کینگ در مورد فیلم «IT»

استیون کینگ موفقیت تجاری فیلم «IT» را تحسین می کند. این فیلم با کارگردانی اندی موشیتی بر اساس رمانی به نویسندگی استیون کینگ به همین نام، که در سال 1986 منتشر شده بود، ساخته شد. سریالی با اقتباس از همین کتاب در سال 1990 نیز ساخته شد، که به عنوان نوستالژی از این مجموعه شناخته می شود. این مینی سریال دو قسمتی توسط تامی لی والاس کارگردانی شده، و تیم کری در این سریال به عنوان دلقک مشهور داستان به نام پنی وایز به ایفای نقش پرداخته. این سریال که از شبکه «ABC» منتشر شد، در سال 1990 تبدیل به محبوب ترین فیلم در میان طرفداران ژانر وحشت شد. متاسفانه مدت کوتاه و سه ساعته این سریال، والاس و همکار نویسنده اش، لورنس دی کوهن مجبور شدند داستان های فرعی را از سریال حذف کنند، اما اجرای فوق‌العاده تیم کری باعث شد، این سریال به یک اثر کالت کلاسیک با طرفداران زیاد تبدیل شود.

استودیوهای مختلفی تلاش کردند تا محبوبیت این رمان و مینی سریال را بار دیگر بر روی پرده سینما بکشانند، کری فوکوناگا کارگردان فصل اول سریال «True Detective» و فیلم «Beasts of No Nation»، سالهای زیادی را صرف این پروژه کرد، اما در نهایت به دلیل اختلاف سلیقه با شرکت «New Line Cinema»، این پروژه متوقف شد. با این حال کری فوکوناگا افتخار فیلمنامه نویسی فیلم «IT»  را در کنار گری دوبرمن و چیس پالمر بدست آورد. در نهایت فیلم اندی موشیتی از دید منتقدن و از نظر تجاری موفقیت بسیاری بدست آورد. فیلم «IT» با فروش 698 میلیون دلار در جهان به پرفروش ترین فیلم ترسناک با درجه سنی R، و همچنین در میان همه ژانر ها به دومین فیلم پر فروش با درجه سنی R تبدیل شد، که تا اکنون منتشر شده است.

تحلیل گران «Box Office» از موفقیت فیلم «IT» مبهوت شدند، با این حال استیون کینگ خودش نمیتوانست دلایلی را مبنی بر این که این فیلم در بین مخاطبان عمومی بسیار محبوب بود، بیابد. اما اخیراً استیون کینگ در مصاحبه ای که با مجله  «Entertainment Weekly» داشت، مینی سریال سال 1990 که با اقتباس از رمانش ساخته شده بود را تحسین کرد و گفت: “این فیلم، فیلمی مناسب، در زمانی مناسب بود”. او در مصاحبه اش گفته است:

من فکر می کنم یکی از چیزهایی که واقعاً به خوبی رخ داد، مینی سریال سال 1990 بود. یک نسل از کودکان 8 تا 14 سال در اثر مواجهه با دلقکی نام تیم کوری دچار وحشت شدند. و وقتی نسخه ای جدید از آن ارائه شد، فرصتی برای تجدید نظر در مورد تجربه دوران کودکی برای آن ها به وجود آمد. سپس این داستان بی نظیر، مجموعه ای از داستان ها در مورد دلقک ها به وجود آورد، و همه جا در مورد آن صحبت می شد. داستان های زیادی با دلقک های متفاتی خلق شد، اما این فیلم، فیلمی مناسب، در زمانی مناسب بود.

فیلم «IT»، دومین فیلم پرفروش کمپانی برادران وارنر در سال 2017، پس از «Wonder Woman» به کارگردانی پتی جنکینز بود، که با فروش 821.8 میلیون دلار، جهان را غافلگیر کرد و بیشترین فروش را در میان فیلم های ابر قهرمان داشت. هر دوی این فیلم ها به کمپانی برادران وارنر کمک کردند تا در سال 2017 سهم 5 میلیارد دلاری از باکس آفیس جهانی داشته باشد.

اندی موشیتی اخیراً اعلام کرده که داستان قسمت دوم فیلم «IT» به کشف رازها و ابعاد مختلفی از سریال دهه ی 80 میلادی باز می گردد. اما در حال حاضر آن ها بر روی ایجاد نسخه ی، بزرگسالان باشگاه بازندگان تمرکز کرده اند. قسمت دوم این فیلم قرار است در بهار سال 2018 وارد مرحله تولید می‌شود و در سپتامبر 2019 اکران خواهد شد.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *