خانه سینما و تلویزیون نقد و بررسی نقد انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد (The Ice Age Adventures of Buck Wild)

نقد انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد (The Ice Age Adventures of Buck Wild)

0

نقد انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد (The Ice Age Adventures of Buck Wild)

انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild اولین تلاش دیزنی در دنیای Ice Age است، اما این انیمیشن خبر بدی برای طرفداران عصر یخبندان دارد. در ادامه با زومجی و نقد این انیمیشن همراه باشید.

انیمیشن Ice Age در سال ۲۰۰۲ روی پرده رفت و مورد توجه تماشاگران قرار گرفت. محبوبیت این انیمیشن باعث شد تا شاهد ساخت دنباله‌های متعددی از انیمیشن عصر یخبندان باشیم و با اینکه این انیمیشن به فروش قابل توجهی در سراسر جهان دست پیدا کرد، اما در مقابل با افت شدید کیفیت نیز مواجه شد. پس از خرید فاکس قرن بیستم توسط والت دیزنی، این استودیو تصمیم به تعطیلی بلو اسکای، سازنده انیمیشن Ice Age گرفت؛ اما در همان زمان از ساخت قسمت جدید انیمیشن عصر یخبندان برای دیزنی پلاس خبر داد. حالا مدتی‌ می‌شود که انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild از دیزنی پلاس پخش شده است.

انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild

انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild درواقع اسپین‌آف مجموعه عصر یخبندان است

این انیمیشن درواقع اولین قسمت از مجموعه اسپین‌آف عصر یخبندان است که به‌طور اختصاصی برای دیزنی پلاس ساخته می‌شود. مشخصا پس از خرید فاکس توسط دیزنی انتظار داشتیم که این مجموعه با مدیریت بهتری مواجه شود و دوباره به روزهای خوبش بازگردد. اما سؤال این است که آیا انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد توانسته با پرهیز از اشتباهات دنباله‌های Ice Age ما را به آینده این مجموعه امیدوار کند؟ اگر از طرفداران قدیمی عصر یخبندان باشید خبر بد این است که انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild یک ناامیدی بزرگ است. تمرکز این انیمیشن روی کرش و ادی است که حالا تصمیم می‌گیرند روی پای خود بایستند و حالا در دنیای گمشده گرفتار شده‌اند.

همان‌طور که از نام انیمیشن پیدا است، تمرکز این قسمت روی ماجراجویی کرش و ادی با شخصیت باک است. اولین نکته‌ای که از همان ابتدا به چشم می‌خورد، کیفیت پایین ساخت انیمیشن است. اگرچه ممکن است چنین کیفیتی برای سرویس‌های استریم قابل قبول باشد؛ اما در مقایسه با انیمیشن Ice Age که در سال ۲۰۰۲ اکران شد، شاهد کیفیت ساخت به مراتب پایین‌تری هستیم و این موضوع خیلی قابل قبول نیست. متاسفانه این موضوع در بسیاری از انیمیشن‌های دیزنی پلاس هم دیده می‌شود و صرفا به انیمیشن عصر یخبندان خلاصه نشده است و جای امیدواری است که دیزنی کیفیت کلی ساخته‌های سرویس استریمش را در آینده افزایش دهد.

باک ویلد در عصر یخبندان

انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild یک ناامیدی بزرگ برای طرفداران عصر یخبندان است

اگرچه ممکن است برخی بگویند که هدف انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild افراد کم سن و سال است و چنین کیفیتی می‌تواند برای آن‌ها قابل قبول باشد، اما با رشد تعداد کاربران یک سرویس استریم و ساخت اقتباس‌هایی از مجموعه‌های قدیمی و محبوبی مثل عصر یخبندان مشخصا انتظار داریم کیفیت کارها نیز افزایش پیدا کند. مشکل دیگر تغییر صداپیشگان شخصیت‌ها در انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد است. اگرچه صداپیشگان جدید تمام تلاش خود را کرده‌اند تا کیفیتی مشابه صداپیشگان اصلی را ارائه کنند، اما باز هم تفاوت بین صداپیشگان اصلی و جدید قابل مشاهده است.

مشکل این است زمانی‌که فردی صداپیشگی شخصیتی را بر عهده دارد، تمام تلاشش را می‌کند تا شخصیت بخشی از خودش شود؛ اما در انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild صداپیشگان هرچقدر تلاش بیشتری کرده‌اند، در مقابل بیشتر از شخصیت خود در انیمیشن دور شده‌اند و همین موضوع باعث شده تا صداپیشگی شخصیت‌های اصلی مجموعه کمی بی روح و بدون هویت شود. البته باتوجه‌به اینکه تمرکز بیشتر روی شخصیت وایلد، کرش و ادی است، تا حدی می‌توان گفت که این موضوع کمتر حس می‌شود، اما زمانی‌که شخصیت‌هایی مثل منی، سید و دیگو وارد می‌شوند، این موضوع تغییر می‌کند و می‌توان به‌راحتی تفاوت را احساس کرد.

انیمیشن عصر یخبندان ۶ دیزنی با حضور ماموت ها

انیمیشن Ice Age در مقایسه با انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild کیفیت ساخت و گرافیک بهتری دارد

اما آیا تنها مشکلات انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild در بخش فنی خلاصه شده است؟ خبر بدتر این است که انیمیشن حتی در دیگر بخش‌ها ناامید کننده ظاهر شده است. حتی اگر بگوییم کیفیت انیمیشن باتوجه‌به اینکه اثر برای سرویس استریم ساخته شده منطقی است، اما خود انیمیشن روندی خسته کننده و ضعیفی دارد. انیمیشن حرف جدیدی برای گفتن ندارد و سازندگان هرچقدر تلاش کرده‌اند تا با شاخ و برگ دادن به انیمیشن داستان جذابی را ارائه کنند، بیشتر در باتلاقی فرو می‌روند که ظاهرا راه نجاتی ندارند. دیزنی و تیم جدید عصر یخبندان در انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild هیچ درسی از قسمت‌های قبلی نگرفته‌اند.

حتی اگر این قسمت را به‌عنوان یک قسمت فرعی در نظر بگیریم، اما سؤال اینجا است که چرا سازندگان تصمیم نگرفته‌اند از راه‌های خلاقانه‌تر و جدیدتری برای سرگرم کردن بیننده استفاده کنند تا اینکه صرفا فرمول‌های قبلی را با کمترین تغییر و خلاقیت استفاده کنند. حتی فرمول قسمت‌های قبلی نیز در دراز مدت دچار مشکل شد و انیمیشن‌های اصلی را در یک سراشیبی سقوط قرار داد و حالا می‌بینیم هیچ چیزی در مورد انیمیشن عصر یخبندان 6 تغییر نکرده است. آن‌ها حتی در استفاده از فرمول‌های قسمت‌های قبلی مشکل داشته و نتوانسته‌اند اثری واقعا سرگرم کننده و جذابی را خلق کنند و اثر هر لحظه که تلاش می‌کند تا اوج بگیرد، در ادامه بدتر سقوط می‌کند.

شخصیت های منفی انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild

تغییر صداپیشگان برخی از شخصیت‌ها در انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild کاملا قابل احساس است

سازندگان تلاش کرده‌اند تا با خلق شخصیت‌های جدید جان تازه‌ای به انیمیشن ببخشند، اما فراموش کرده‌اند که آن‌ها صرفا در حال تکرار همان کارهای قبلی در قالب و ظاهری متفاوت هستند و صرفا جای شخصیت‌ها تغییر کرده است. حتی شخصیت منفی نیز از همان فرمول همیشگی پیروی می‌کند و با همان فرمول همیشگی هم شکست می‌خورد. انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild فرصت خوبی را داشت تا شروع تازه و دوباره‌ای برای مجموعه عصر یخبندان باشد، اما موارد زیادی است که مانع آن شده است و حتی دیزنی نتوانسته جان تازه‌ای به این مجموعه ببخشد.

شاید عجیب نباشد که دیزنی برای حفظ کاربرانش انیمیشن‌های پیکسار را به‌جای اکران در سینما مستقیما از سرویس استریمش پخش می‌کند یا انیمیشن‌های استودیو اصلی خودش با فاصله کوتاهی از دیزنی پلاس پخش می‌شود. زمانی‌که به اثری مثل انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild نگاه می‌کنیم، به‌خوبی می‌توانیم فاصله بسیار زیاد بین کیفیت انیمیشن‌هایی که در اصل برای دیزنی پلاس ساخته می‌شوند با انیمیشن‌هایی را که به‌خاطر همه‌گیری کرونا روی این سرویس استریم در دسترس قرار می‌گیرند، مشاهده کنیم. اگر قرار باشد قسمت دیگری از عصر یخبندان ساخته شود، دیزنی نیاز دارد تا تغییرات بیشتری را چه در بخش فنی و چه در بخش داستان‌گویی در انیمیشن ایجاد کند.

وایلد و زی در انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild

همچنین دیزنی نیاز دارد تا انیمیشن‌های با کیفیت به مراتب بهتری را به‌صورت اختصاصی برای دیزنی پلاس تولید کند تا اینکه شاهد انیمیشن‌های بی کیفیتی باشیم که در بهترین حالت تنها ارزش یکبار تماشا کردن را دارند. شاید دیزنی بهتر بود به‌جای تعطیل کردن بلو اسکای، این استودیو انیمیشن‌سازی را به استودیویی تبدیل می‌کرد که تنها برای دیزنی پلاس محتوا تولید می‌کرد.

در هر حال انیمیشن The Ice Age Adventures of Buck Wild به‌عنوان اولین تجربه دیزنی از مجموعه عصر یبخندان اثر بسیار ناامید کننده و ضعیفی است که نه‌تنها اشتباهات گذشته را تکرار می‌کند، بلکه اثری به مراتب ضعیف‌تر و پر اشکال‌تری را نیز ارائه کرده و انیمیشن در هر جنبه با افت کیفیت بسیار زیاد مواجه شده است.
تانی کال

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *