هیچکس به اندازه ی بتمن (صداپیشگی ویل ارنت) نمی تواند از شهر گاتهام در مقابل افراد خلافکار و شرور دفاع کند و مردم شهر و طرفداران او از اینکه یک شوالیه تاریکی را در شهر خود دارند، بسیار خوشحال هستند. بتمن شخصیتی است که دوست دارد بیشتر تنها باشد و تنها کسی که به او نزدیک است آلفرد پنیوورث (رالف فاینس) می باشد، اما جدیدا پلیس شهر، کمیسر باربارا گوردون (روزاریو داوسون) را به خدمت گرفته است و او نیاز به همکاری با بتمن دارد تا با کمک همدیگر بتوانند در مقابل جرم و جنایت بایستند.

بت همچنان علاقه ای به کار گروهی ندارد، اما وقتی تصادفا با جوانی به نام دیک گریسون (مایکل سرا) آشنا می شود، بالاخره تصمیم می گیرد تا تغییری در روش خود ایجاد کند. این تغییر بسیار خوب به نظر می رسد، اما در همین بین جوکر (زک گالیفیناکیس) در تلاش است تا به بزرگترین مجرم شهر تبدیل شود و برای این کار خود نیز نقشه ی خطرناکی دارد. تنها راه متوقف کردن او نیز کمک گرفتن بتمن از دوستانش می باشد.

The LEGO Batman Movie (لگو بتمن) – بتمن (ویل ارنت) و رابین (مایکل سرا)

انیمیشن The LEGO Batman Movie (لگو بتمن) اولین نسخه فرعی از انیمیشن لگو می باشد. این انیمیشن به خوبی توانست ادامه دهنده ی کیفیت خوب نسخه اصلی باشد و علاوه بر آن نیز یک داستان خوب از بتمن لگویی با صدا پیشگی ویل ارنت بازگو کرد. با وجود اینکه کارگردان انیمیشن اصلی لگو فیل لرد و تهیه کننده ی آن کریس میلر در لگو بتمن حضور نداشتند، اما این انیمیشن باز هم توانست اعتبار زیادی کسب کند و یک نام جدید در برند لگوها باشد. لگو بتمن نه تنها به عنوان یک انیمیشن سرگرم کننده در مورد بتمن و میراث او معرفی شد بلکه می توان آن را یک عنوان کمدی/اکشن نیز نامید.

در انیمیشن لگو بتمن، کریس مک کی به جای لورد و میلر در راس کار و به عنوان دستیار کارگردان و سرپرست ساخت انیمیشن حضور داشته است. از لحاظ ساختاری انیمیشن شباهت زیادی به کارهای قبلی کمدی بلند مدت مک کی مثل Robot Chicken داشته است و به نوبه خود شوخی ها و مسائل مختلف مربوط به کاراکتر بتمن را در سال های گذشته بیان کرده است. اگر چه لگو بتمن اولین تجربه ی خود را در برند لگو ها پشت سر می گذارد، اما با وجود این مسئله نیز انیمیشن عملکرد بسیار خوبی چه از لحاظ شخصیت ها و چه از لحاظ داستان، داشته است. بدون شک بخشی از موفقیت فیلم به کار عالی نویسندگان ارتباط دارد که از جمله ی آنها می توان به کریس مک کنا و  اریک سامرز (نویسندگان !American Dad)، جرد استرن (Wreck-It Ralph) و ست گراهام-اسمیت (Abraham Lincoln: Vampire Hunter) اشاره کرد.

The LEGO Batman Movie (لگو بتمن) – بتمن (ویل ارنت) و باربارا گوردون (روزاریو داوسون)

انیمیشن لگو بتمن داستانی خنده دار و جالب در دنیای لگوها می باشد، اما باید این را نیز در نظر گرفت که انیمیشن اشاره ای به موضوعات مفهومی و فلسفی دنیای لگو ها ندارد، موضوعی که در انیمشن اصلی لگو به خوبی به آن پرداخته شد و پس نتیجه کار لگو بتمن یک انیمیشن اکشن/کمدی عالی می شود که فاقد داستان لایه لایه و مفهومی می باشد، ولی این ضعف کوچک داستان تاثیر منفی چشمگیری در لگو بتمن ندارد.

ویل ارنت که در اینجا به عنوان صداپیشه ی نقش اصلی یعنی بتمن حضور دارد، حضور موفقی در لگو بتمن داشته است ولی انیمیشن به کمک دیک گریسون/ رابین با صداپیشگی مایکل سرا بسیار پویاتر شده است. باربارا گوردون و آلفرد پنیوورث بازی و حضور معمولی ای به عنوان همکاران بتمن داشته اند، اما صداپیشگی عالی روزاریو داوسون و رالف فینس شخصیت آنها را به یاد ماندنی کرده است.

The LEGO Batman Movie (لگو بتمن) - جوکر (زک گالیفیناکیس) و هارلی کویین (جنی اسلیت)
The LEGO Batman Movie (لگو بتمن) – جوکر (زک گالیفیناکیس) و هارلی کویین (جنی اسلیت)

انیشمن لگو بتمن نه تنها به بررسی ابرقهرمان برجسته ای به نام بتمن و متحدان او می پردازد بلکه بزرگترین دشمن او یعنی جوکر با صدا پیشگی زک گالیفیناکیس را نیز معرفی می کند. قاتلی روانی که دوست دارد تا بزرگترین مجرم شهر باشد. اگر چه صدای او در انیمشن بهترین نبوده است، اما در حد خود رضایت بخش می باشد. علاوه بر جوکر معشوقه ی او هارلی کویین با صدا پیشگی جنی اسلیت نیز در انیمشن حضور داشته و تجمع آنها مجموعه ای از کاراکترهای محبوب DC را در قالب شخصیت های لگویی معرفی کرده است.

اگر قرار باشد لگو بتمن را با نسخه ی اصلی انیمشن لگو مقایسه کنیم، مطمئنا نتیجه چیزی جز شکست لگو بتمن نخواهد بود، اما یک مقایسه نمی تواند دلیل کافی برای عدم موفقیت آن باشد. این انیمیشن، جذاب و سرگرم کننده می باشد و داستان خنده دار و اکشنی از ابرقهرمان معروف دی سی یعنی بتمن و خلافکار محبوبی چون جوکر و دیگر شخصیت های جالب را بیان می کند.

بیاتومگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *