گوشی آنر 9 (Honor 9) یکی دیگر از محصولات شرکت هواوی می باشد که با وجود ویژگی های بسیار خوب و کاربردی، قیمت بسیار مناسبی را دربر دارد.

هوآوی که اخیرا به دلیل ارائه مدل های مقرون به صرفه و مشخصات فنی بسیار مناسب، مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته است، چندی پیش محصولی به نام آنر 9 ارائه کرد که دارای طراحی جذاب، عملکرد عالی و ویژگی های شگفت آور می باشد.
آنر 9 را شاید بتوان دنباله رو بهترین گوشی هواوی، یعنی P10 دانست چراکه ظاهر و ویژگی هایی شبیه به آن دارد. درادامه قصد داریم تمام جوانب این گوشی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. اگر شما هم به دنبال یک گوشی خوب با قیمت بسیار مناسب هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

طراحی

گوشی آنر 9 (Honor 9)، از بدنه ای شیشه ای و فلزی تبهره می برد که تا حدودی شبیه بهآنر 8 است. البته برخی بر این باورند که طراحی این دستگاه بسیار شبیه به گوشی شیاومی می 6 است. از تفاوت های بارز این دستگاه در مقایسه با نسخه های پیشین، می توان به انتقال اثر انگشت به جلوی دستگاه اشاره کرد. اما شیشه ی براق به کار رفته در شاسی، دوربین دوگانه، محل قرار گیری پورت ها و دکمه ها، همه همان چیزی است که در نسخه های پیشین شاهد بودیم.
ساختار بدنه ی این دستگاه به پنل های 3D مجهز می باشد که در لبه های آن، انحنای بسیار زیبایی به خود گرفته است. این انحنا به خوش دست بودن دستگاه بسیار کمک می کند و نگهداری آن تنها با یک دست، چندان آزاردهنده نخواهد بود. اما به دلیل جنس شیشه ای که در پشت دستگاه به کار رفته است، احتمال سر خوردن و لغزنده بودن آن احساس می شود.
این دستگاه دارای ابعاد 147.3 x 70.9 x 7.45 میلی متر و وزن 155 گرم می باشد. از این رو به راحتی در جیب جای می گیرد.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

در بخش جلوی دستگاه، صفحه نمایش 5.15 اینچی و دکمه ی Home که به یک حسگر اثر انگشت تجهیز شده است، را مشاهده می کنیم. در دو سمت این دکمه، دو کلید ناوبری نقطه ای جایگیری شده که به تنظیمات بهتر و دسترسی آسان کاربر کمک قابل ملاحظه ای می کند.

در کناره ی سمت راست گوشی، کلید پاور و دکمه های تنظیم صدا تعبیه شده و در بالا، خروجی اینفرارد که برای کنترل تلویزیون و دستگاه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، بهره گیری شده است.
سینی سیم کارت و کارت حافظه هم در سمت چپ دستگاه قرار گرفته و خروجی صدا، پورت USB نوع C و همچنین جک 3.5 میلی متری در لبه ی پایینی آن دیده می شود.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نمایشگر

هواوی آنر 9 (Honor 9)، دارای یک صفحه نمایش 5.15 اینچی با رزولوشن 1920×1080 و تراکم 428 پیکسلی می باشد که از یک پنلی با تکنولوژی AMOLED بهره مند است.

روشنایی این نمایشگر با 454 نیت، گرچه بهترین نیست، اما در حد مطلوبی است و در محیط بیرون صفحه ای خوانا را نمایش می دهد. اما کیفیت این نمایشگر در برابر نور مستقیم خورشید چندان تعریفی ندارد و می بایست ویژگی Increase readability under sunlight را در بخش تنظیمات فعال نمود که تا حدودی این مشکل را برطرف می کند. وسعت رنگ در این نمایشگر به طرز قابل توجهی افزایش یافته است اما رنگ ها همچنان به سردی متمایل هستند. از این رو می توان رنگ ها را در بخش تنظیمات نمایشگر تغییر داد و به آن گرمی بخشید.

یکی از کاستی های آنر 9، نبود لایه ی محافظ صفحه می باشد که آن را در برابر ضربات احتمالی آسیب پذیرتر می کند.
بر خلاف آنچه که در پی 10 و میت 9 وجود دارد، باید گفت که این دستگاه از لحاظ صفحه نمایش، چندان قوی ظاهر نشده است و به دلیل آسیب پذیری آن، می بایست در هنگام استفاده از آن بیشتر دقت کنید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

سخت افزار و عملکرد

چیپست هشت هسته ای Kirin 960 SoC و پردازنده ی گرافیکی Mali-G71 MP8 در هواوی آنر 9 (مشابه گوشی میت 9)، به کار رفته است. این دستگاه با دو مدل رم 4 گیگ با حافظه ی داخلی 64 و رم 6 گیگ با حافظه ی 128 گیگ عرضه می شود که از دو سیم کارت و یا یک سیم کارت و یک کارت Micro SD پشتیبانی می کند. ضمن اینکه با وجود حجم مناسب ذخیره سازی، کاربران کمتری به سراغ کارت حافظه خارجی می روند.

به طور کلی، عملکرد این دستگاه، در سطح بالایی است و پاسخ دهی حسگر اثر انگشت و سرعت آن، بسیار عالی است.
اما باید اشاره کرد که این دستگاه جز عملکرد سنسور اثر انگشت، تغییر چندانی با نسخه ی آنر 8 ندارد و کلیدهای خازنی در آن بسیار مشابه پی 10 می باشد.

از ویژگی های خوب این دستگاه امکان پخش صدای سه بعدی می باشد که با استفاده از هدفون می توان صدا را به طور سه بعدی تنظیم نمود. به کمک بلندگویی که در ناحیه ی پایینی دستگاه قرار دارد، صدا شفاف تر و بلند تر به گوش می رسد و همچنین از کیفیت مناسبی برخوردار است.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نرم افزار

اندروید 7 نوقا به صورت پیش فرض با رابط کاربری Emotion UI 5.1 در هواوی آنر 9 در نظر گرفته شده است. بزرگترین مشکلی که کاربران با این رابط کاربری داشتند، فقدان برنامه ی app drawer بوده که در این دستگاه بهره گیری شده است.

ویژگی دیگری که هواوی در این دستگاه پیاده سازی کرده ، طراحی مجدد صفحه ی تنظیمات است که ظاهری زیباتر از قبل به خود گرفته و از قابلیت های دستور حرکتی، فرمان صوتی و split-screen بهره مند است.

دوربین

آنر 9 (Honor 9) در این دستگاه، دارای دو دوربین در پشت می باشد که یکی از آنها دارای عکس برداری به صورت سیاه سفید با سنسور 20 مگاپیکسلی، و دیگری دارای لنز RGB (رنگی) با رزولوشن 12 مگا پیکسل است. بیشترین اندازه دیافراگم در این گوشی، F/2.2 می باشد که نور را بهتر از قبل جذب می کند و تصاویر با کیفیت تری را ارائه می دهد.
علاوه بر حالت های عکسبرداری به صورت HDR، PRO، پانوراما، می توان به مودهای دیگر همچون: کنترل دستی و بهره گیری از عمق میدان اشاره کرد که قابلیت ثبت آن با فرمت Raw نیز وجود دارد. این ویژگی ها از شاخص های مهم در رشته عکاسی است که هواوی با استفاده ی آن ها در این محصول، نظر بسیاری از کاربران و علاقمندان به عکاسی را به خود جلب کرده است.
گفتنی است در صورت استفاده از سه پایه، قابلیت عکسبرداری در شب، با شاترهای طولانی مدت نیز امکان پذیر است که تصاویری بسیار زیبا را می توان توسط این دستگاه به ثبت رساند.

ضبط فیلم در هواوی آنر 9، با کیفیت 4K همراه است که در صورت فعال نمودن لرزشگیر الکترونیکی، کیفیت 1080 پیکسلی دارد.

دوربین جلو یکی از معیارهای مهم برای کاربران علاقمند به عکس های سلفی است که در هواوی آنر 9 دارای رزولوشن 8 مگاپیکسلی با قابلیت بیوتی و تشخیص چهره می باشد. در ادامه برخی عکس ها که توسط دوربین آنر 9 به ثبت رسیده است را مشاهده می کنید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

نقد و بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر 9

باتری

ظرفیت باتری این دستگاه نسبت به آنر 8 افزایش یافته و دارای حجم 3200 میلی آمپرساعتی می باشد که غیر قابل تعویض است.
با این وجود، این میزان ظرفیت برای بسیاری از کاربران کافی نبوده و با استفاده ی روزانه و مداوم، در پایان روز تنها 10 درصد از باتری باقی خواهد ماند. برای رسیدن به شارژ کامل، این دستگاه به مدت 1 ساعت و 54 دقیقه به زمان نیاز دارد و این میزان برای رسیدن به حجم 50 درصدی، حدود 45 دقیقه به طولخواهد انجامید. به این ترتیب سرعت زمان شارژ دهی در این دستگاه، نسبتا سریع و خوب است. تنها ایرادی که می توان به باتری این دستگاه وارد نمود، نبود شارژ بی سیم است که سهولت شارژ در این دستگاه را ناممکن می سازد.

جمع بندی

آنر 9 یک گوشی کارامد، با طراحی جذاب، عملکرد مطلوب، دوربین دوگانه و قیمت مناسب می باشد که در اروپا با بهای 449 دلاری به فروش می رسد.
یکی از معایب این دستگاه که فروش آن را برای کمپانی هواوی سخت نموده عدم وجود شیشه ی سخت محافظ صفحه می باشد ضمن اینکه بدنه ی آن نیز به دلیل سطح شیشه ای، کمی لغزنده است.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *