اگر یک چیز وجود داشته باشد که بتوان در مورد نیمه ی دوم فصل ۷ سریال The Walking Dead (مردگان متحرک) گفت، آن آگاهی و اطلاع بیش از حد بیننده ها و منتقدان از آن می باشد. در فصل های گذشته، داستان سریال با همان تن و لحن موقعیت های یک دست و بی تنوع که به ظاهر واکنشی بی پروا هستند، آشکار می شد. شاید سازندگان سریال با شماره ی حماسی فصل های سریال که قرار است ادامه پیدا کند، جدا شده اند، شماره هایی که به نظر می رسد بیشتر و بیشتر ریک و همراهانش را در چرخه ی خشونت آمیز بی پایان در برابر مرده ها و زنده ها فرو می برد.

در طی شش فصل و نیم ابتدایی تغییر به آرامی خود را نمایان کرد. با این حال، سوار بر موجی از انتقادات ناشی از تعلیق و آویزانی های سوال بر انگیز سریال که ظاهرا یک وسیله برای بازی با بیننده ها به جای سرگرم کردن آنها بوده است و خشونت زننده ی افتتاحیه ی فصل هفت که در ادامه، هفت قسمت کاملا تکراری را به نمایش گذاشت، سریال مردگان متحرک از قصد و نیت خود برای ارائه دادن تغییرات خجالت زده نبود. و بیشتر قسمت ها این موضوع را دارا بودند. تن و لحن سریال در زمان هایی در چندین قسمت اخیر رنگ تنوع و گوناگونی را به خود دیده بود، به خصوص زمانی که ریک و میچون چند روز را صرف جستجوی رومانتیکی برای غذا و سلاح کردند. اما آمادگی نویسندگان سریال برای دوری از برخی تمایلات و گرایش های خاص سریال که به نظر می رسد پاسخی مستقیم به واکنش بیننده ها باشد، منحصرا به خط داستانی فصل واگذار نشده است. این در بازاریابی نیز مشهود است.

هفته ی گذشته، رزیتا و ساشا زمان زیادی را هدر دادند و از پیشروی داستان سریال جلوگیری کردند. آنها این زمان را صرف بحث در مورد دلایلشان برای سفر به سنچری و ترور برنامه ریزی شده شان کردند. این به طور معمول یک قسمت آهسته ی سریال بود که چیزی زیادی از خط داستان سریال را ارائه نمی داد و یک حالت تعلیق بود که خود را در قالب مرگ آشکار ساشا ارائه کرده بود. پس از اینکه او سراسیمه به سوی درگیری با ناجیان رفت، به نظر می رسید که تیر انداز ماهر الکساندریا در نهایت مرگ خود را ملاقات کرده است ولی در عکس هایی که از قسمت بعدی سریال منتشر شده، او کاملا زنده ولی در بازداشت و در حال گفت و گو با یوجین نشان داده شده است.

فاش شدن سرنوشت ساشا برای جلو بردن و پیش روی سریال یک حرکت کاملا نامتعارف و غیرمعمول از سوی شبکه و تولید کنندگان سریال می باشد چون قبلا آنها با چنین موضوعاتی بسیار بازی می کردند. اینکه این کار در پاسخ به چیست، قابل بحث و گفت و گو است ولی مشخصا این کار تجربه بیننده ها را برای رفتن و دیدن قسمت بعدی تغییر می دهد چون آنها الان می دانند که ساشا زنده است، هر چند که ممکن است او خاتمه ی این قسمت نباشد، ولی می تواند مرکز نمایش را بدست بگیرد.

و تا حد معینی این طور می باشد. اما همانند هر چیز دیگری در نیمه ی دوم فصل هفت، بخش های هیجان انگیز در دقیقه های نهایی قسمت رخ می دهند. پس هنگامی که دوایت به همراه رزیتا به الکساندریا باز می گردد و بیان می کند که می خواهد با خیانت به نیگان به آنها کمک کند، این بسیار شبیه قسمت قبلی سریال احساس می شود، جایی که شخصیت ها در مورد کارهای بسیار زیاد برنامه ریزی شده ی خود سخن گفتند، می دانید دیگر، این قدر موضوع را کش دادند که قسمت تمام شد. خشنودی با تاخیر یک چیز است ولی پس از هشت قسمت طاقت فرسا که با قول های ریک برای جنگ تمام عیار با نیگان همراه بود، نیمه ی دوم فصل ۷ بیشتر احساس یک چرخه ی بی پایان از گفت و گو با مقدار بسیار کمی عمل را نشان می دهد که برای صفحه ی نمایش به درستی به کار گرفته نشده اند. و همه ی این ها بیننده ها را در مورد آنچه که در قسمت بعدی رخ خواهد داد، بد گمان کرده است.

مگر اینکه شما فرض کنید ریک و گروه یک دسته از زنان و وسایلشان را برای دفاع از خودشان در اختیار دارند، و این کار را بدون هیچ سوالی در مورد درستی و نادرستی آن انجام بدهید چون آن وقت ساختار دو قسمت آخر ممکن است که نشانه ای از آنچه که قرار است نشان داده شود باشد. شانس دیدن واقعی که هیلتاپ، الکساندریا و کینگدوم در طی فصل هفت به جنگ علیه ناجیان بروند، سپری شده است، و با توجه به آنچه که در پایان این قسمت دیده شد، شانس رخ دادن آن جنگ تمام عیار همچنان کمتر و کمتر می شود.

در عوض، این احتمال می رود که سریال مردگان متحرک از آغاز یک درگیری و نزاع بزرگتر با بیننده ها بحث کند و نبرد را برای افتتاحیه فصل هشتم نگه دارد. این موضوع قطعا برای طرفداران و بیننده ها یک موضوع نا امید کننده و یاس آور است چون آنها هشت قسمت را صرف نفرت انگیز شدن نیگان کردن و هشت قسمت دنباله ی آن را صرف گفت و گوی افرادی برای مقابله با این قلدر نفرت انگیز کرده اند پس این کار ممکن است برای سریال گران تمام شود. با این حال، این به این معنی نیست که سریال هیچ حقه و ترفندی در آستین خود برای به یادماندنی کردن قسمت نهایی ندارد ولی این سخت است که بیان کرد آیا این تقلا و کوشش های سخت قسمت های اخیر ارزشمند بوده است یا خیر.

اگر یک سمت اضافی برای قسمتی همانند این قسمت وجود داشته باشد، احتمالا آن می تواند تبادل بین یوجین و ساشا و پتانسیلی برای شگفتی در مورد آنچه که ممکن است سریال در آنجا برنامه ریزی کرده باشد. معرفی ساشا در قسمت شامل یک خلق مجدد نسبتا دقیق یک مرگ کاراکتر از روی کمیک می باشد، اما این حس وجود دارد که یوجین چیزی را مخفی کرده است که بسیار قانع کننده خواهد بود. سریال معامله ی سختی بر روی تبدیل یوجین به یک ترسو و خیانت کار درجه یک کرده است و به طور کامل مشخص است که سرنوشت او در قسمت نهایی مشخص خواهد شد. این ممکن است که یک پیچ و تاب جالب برای یوجین باشد تا در جایی که هست بماند و از همکاری با نیگان لذت ببرد و به ریک خیانت کند ولی سریال در این فصل به همین اندازه پیچیدگی برای دیگران نیز نیاز دارد.

قسمت نهایی فصل ۷ سریال The Walking Dead (مردگان متحرک)، هفته ی آینده در روز دوشنبه پخش خواهد شد.

بیا تو مگ

  • نقد سریال Katla

    نقد سریال Katla

    نقد سریال Katla میلان کوندرا در کتاب «سبکی تحمل ناپذیر» می‌گوید: تمامی‌ محکومیت انسان در ا…
  • Lupin

    نقد سریال Lupin

    نقد سریال Lupin کم پیش می‌آید سریالی توانسته باشد در فصل دوم یا بخش دوم خود به اندازه سری‌…
  • Loki

    نقد سریال Loki – قسمت ششم

    نقد سریال Loki – قسمت ششم سریال Loki از همان ابتدا خودش را به‌عنوان یک سریال متفاوت …
  • Sweet Tooth

    نقد سریال Sweet Tooth

    نقد سریال Sweet Tooth در روزهایی که ساخت اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی ابرقهرمانی داغ است…
  • City On Hill

    نقد سریال City On Hill

    نقد سریال City On Hill چند سالی است که سریال‌های پلیسی/جنایی که هدف شان عیان ساختن پشت پرد…
  • The Good Doctor

    نقد سریال The Good Doctor

    نقد سریال The Good Doctor سریال‌های پزشکی همیشه علاقه‌مندان پیگیر خودشان را دارند. ایده‌ی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *