پس از اینکه در طول سال ۱۹۷۳ ارتش ایالات متحده از ویتنام خارج می شود، یک سازمان دولتی به نام Monarch (مونارک) یک فرصت طلایی به دست می آورد. آنها با استفاده از تصاویر ماهواره ای به وجود مکان ناشناخته ای به نام جزیره ی جمجمه پی می برند، مکانی بکر و پنهان که کاملا خارج از دسترسی انسان ها بوده است. برای استفاده از این فرصت، مونارک، ویلیام راندا (جان گودمن) و هوستون بروکس (جیسون میشل) را به خدمت می گیرد تا به جزیره سفر کنند و جانورهای مرموز، حیات در این جزیره و دیگر مسائلی از این قبیل را بررسی کنند.

در حالی که تیم انتخابی شامل افرادی چون کاپیتان سابق نیروی هوایی/کارشناس ردیابی حرفه ای جیمز کنراد (تام هیدلستون)، عکاس خبری میسون ویور (بری لارسون) و خلبان هلیکوپتر کلونل پرستون پاکارد (ساموئل ال.جکسون) می باشد، سفر خود را برای اکتشاف جزیره ی گمشده شروع می کند. آنها به محض اینکه به جزیره می رسند با موجودی به نام کونگ مواجه می شوند، میمون عظیم الجثه ای که پادشاه جزیره ی جمجمه است و آماده ی مقابله با هرگونه تهدیدی در جزیره ی خود می باشد، اما کونگ  تنها موجود خطرناک جزیره ی جمجمه نیست و این تیم تحقیقاتی با موجودات ترسناک و خطرناک دیگری نیز مواجه خواهند شد.

در حالی که گارث ادواردز در سال ۲۰۱۴ به سختی توانست بازسازی از فیلم گودزیلا انجام دهد ولی کارگردان فیلم Kong: Skull Island (کونگ: جزیره ی جمجمه) جردن ووت-رابرتز به خوبی توانسته است با نوآوری های خود جان تازه ای به این فیلم باسابقه و محبوب ببخشد و دوباره کونگ را در قالب یک فیلم بسیار بزرگ معرفی کند. این فیلم همچنین به لطف تمام نکات مثبت خود، آماده ی تبدیل شدن به یک عنوان پرفروش و یک افتخار بزرگ برای دنیای سینمایی فیلم های هیولایی می باشد و حتی فیلم از وعده هایی که قبل از ساخت آن داده شده بود بسیار بزرگتر و بهتر شده است.

فیلم کونگ: جزیره ی جمجمه یک داستان بسیار ثابت و پایدار برای بازسازی موفق فیلمی چون کینگ کونگ داشته است و فیلمنامه نویسان پروژه یعنی مکس بورنستین (فیلمنامه نویس Godzilla)، درک کانلی (Jurassic World)، دن گیلروی (Nightcrawler) و جان گیتینس (Real Steel) به خوبی توانسته اند یک تعادل بسیار عالی بین ژانر هیولایی، طبیعت و داستان تاثیرگذار ایجاد کنند. جزیره ی جمجمه تشابه داستانی به فیلم و عنوان گودزیلا دارد و همین مسئله نیز باعث می شود تا در آینده احتمالا شاهد تقابل این دو موجود غول پیکر یعنی کونگ و گودزیلا، باشیم.

Kong: Skull Island (کونگ: جزیره جمجمه)

اکثر بازیگران (انسان ها) در فیلم بسیار خوب ظاهر شدند و هر کدام از آنها به خوبی توانسته است در راستای نقش خود به جذابیت و فیلم کمک داشته باشند. همان طور که در تریلر های منتشر شده از فیلم مشاهد می شد، بازی یکی از هنرمندان یعنی جان سی. ریلی در نقش هنک مارلو، یک خلبان جنگ جهانی دوم که برای دهه ها در جزیره گیر افتاده بود و با رسیدن تیم به آنجا زنده بودن او مشخص شد، کاملا جلب توجه می کند. اما در کنار جان سی. ریلی نباید از کلونل پاکارد با بازی ساموئل ال. جکسون فراموش کرد، او نیز به خوبی از پس نقش خود برآمده است و حضور سرگرم کننده ای در فیلم داشته است.

مانند شخصیت پاکارد که از بازماندگان جنگ ویتنام می باشد، فیلم کونگ: جزیره ی جمجمه نیز مثل خیلی از فیلم هایی که در مورد جنگ ویتنام ساخته شده است (Apocalypse Now) سعی در ساختن یک دنیای فانتزی در محیط ویتنامی بعد از جنگ داشته است و به درستی نیز در این کار موفق بوده است. فیلم کونگ: جزیره ی جمجمه همچنین به لطف تصویر برداری عالی لری فانگ (Batman V Superman: Dawn of Justice) تاثیرگذاری قابل توجهی در صحنه های مختلف داشت استو از خود هیولا گرفته تا محیط جنگلی همه در کار او به صورت برجسته ای دیده می شوند. یک بار دیگر نیز باید از کارگردان فیلم ووت-رابرتز بخاطر این فیلم تمجید کرد و منتظر حضور موفق او در فیلم های بزرگ دیگری بود.

جزیره ی جمجمه حس پایدار و فعالی در سراسر فیلم بوجود می آورد که بخشی از آن را مدیون کاراکترهای خوب خود می باشد. تام هیدلستون و بری لارسون کار خود را درایفای نقششان به خوبی انجام داده اند ولی همچنان با نگاهی دقیق تر شخصیت هایشان در فیلم بیشتر معمولی و ساده به نظر می رسد. همین اتفاق نیز در مورد جان گودمن و کوری هاوکینز اعضای سازمان مونارک رخ می دهد، آنها قانع کننده بوده اند ولی می توانستند بالاتر از حد خود ظاهر شوند. فیلم همچنین بازیگران مکمل زیادی داشته است که از جمله ی آنها می توان به جان اورتیز (بازیگر فیلم Silver Linings Playbook)، تیان جینگ (The Great Wall)، توماس مان (Me and Earl and the Dying Girl)، توبی کبل (A Monster Calls)، شیا ویگهام (Agent Carter) و جان میشل اشاره کرد که هر کدام از آنها حضور درخشانی، اگرچه کوتاه در نقش خود داشته اند.

در انتها می توان گفته که فیلم Kong: Skull Island (کونگ: جزیره ی جمجمه) به کارگردانی جردن ووت-رابرتز، تیم نویسندگان زبده و اجرای عالی کادر بازیگران خود به یک عنوان بسیار عالی و پرفروش تبدیل شده است. فیلم همچنین نقطه ضعف های برجسته ای ندارد و همین مسائل نیز باعث شده است تا کونگ: جزیره ی جمجمه به یک عنوان موفق برای راه اندازی مجدد فیلم کینگ کونگ باشد.

بیاتومگ

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *