علی رغم تصور بسیاری از افراد که مایکروسافت را تنها به عنوان یک کمپانی نرم‌ افزار‌ محور می شناسند، این شرکت در حوزه ‌ی سخت‌افزار نیز فعالیت می کند و تاکنون محصولات بسیار متنوعی را روانه بازار است. محصول مورد بررسی در این مقاله مجموعه ی کیبورد و ماوس بی‌سیم Designer Bluetooth Desktop تولید این شرکت است که برای آشنایی بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

طراحی

مایکروسافت در طراحی ماوس و کیبورد این مجموعه با به کارگیری پلاستیک مات، سعی کرده تا ظاهری هماهنگ به هردوی آنها ببخشد. این دو وسیله جانبی بسیار با کیفیت و خوش ساخت هستند و از طراحی بسیار خوبی نیز برخوردارند.

صفحه کلید

کیبورد Designer Bluetooth Desktop دارای طراحی بسیار ساده و البته زیبایی است که لبه های تیز و ساختار مستطیل شکل آن باعث جذابیت بیشتر آن گشته است. کیبورد توسط یک پایه ثابت که در قسمت بالای آن قرار گرفته می تواند با فاصله ی مناسبی از سطح میز قرار گرفته و کار کردن را برای کاربر آسانتر کند.

تعداد کلیدهای استاندارد کیبورد ۱۰۴ عدد بوده و دارای جنسی پلاستیکی و مات هستند. این کلیدها برخلاف دیگر کیبوردهای مایکروسافت مسطح بوده و ردی از انگشتان دست بر روی آنها قرار نمی گیرد.

انرژی مورد نیاز این کیبورد با دو باتری سایز AAA تأمین می‌شود که محل قرارگیری آنها در داخل پایه‌ی کیبورد و زیر پوششی است که به ‌صورت مغناطیسی به پایه متصل می‌شود.

ماوس

ماوس این مجموعه نیز همانطور که اشاره شد برای هماهنگی با کیبورد به صورت مات طراحی شده است. این ماوس به گونه ای ساخته شده که بسیار ساده و مینیمالیستی به نظر می رسد و اثر کمتری از انگشت کاربر بر روی آن باقی می ماند.

ماوس Designer Bluetooth Desktop مانند دیگر ماوس ها از یک اسکرول ‌ویل بهره می‌برد که جنس آن از یک نوع پلاستیک سخت گرفته شده و کیفیت قابل قبولی دارد. این اسکرول ‌ویل به مانند یک دکمه نیز عمل می‌کند و با فشردن آن، امکان اسکرول‌ کردن صفحات، صرفا با حرکت دادن ماوس و بدون نیاز به چرخاندن اسکرول ‌ویل فراهم می‌شود.

دکمه‌ی روشن/خاموش و محفظه‌ی باتری ماوس نیز در بخش زیرین آن قرار گرفته که دو باتری قلمی سایز AAA نیز در کنار آن دیده می شود. پوشش محفظه‌ی باتری ماوس نیز همانند کیبورد از نوع مغناطیسی بوده و برای باز کردن آن کافیست قسمت پایین آن فشرده شود.

عملکرد

با بررسی صفحه کلید این مجموعه می توان گفت که کلیدهای تعبیه شده در آن از عمق حرکتی مناسبی برخوردار بوده و فاصله‌ی بین آنها نیز کافی به نظر می رسد. پیش تر نیز اشاره شد که این کلید ها به صورت صاف طراحی شده و خبری از انحنای جاگیری انگشتان بر روی آن نیست. کلیدها از متریالی ساخته شده اند که به هنگام فشردن آنها نرمی خاصی احساس می شود و تجربه تایپ لذت بخشی را به کاربر می بخشد.

کلیدهای در نظر گرفته شده تقریبا کامل هستند و مجموعه‌ ی کلیدهای میانبر تعبیه شده نیز دسترسی کاربر به ابزارهایی همچون منوی تنظیمات، کنترل‌ موسیقی و جستجو را ساده‌تر می‌کنند.

و اما ماوس این مجموعه از یک حسگر اپتیکال با دقت ۱۰۰۰ dpi بهره می برد که قادر است در هر اینچ، هزار نقطه را تشخیص دهد. چنین دقتی، موجب حرکت نرم و روان نشانگر و کنترل بیشتر کاربر بر روی آن خواهد شد.

یکی از نقاط ضعف این ماوس ارتفاع کم آن است که کمی به آرگونومی دستگاه لطمه وارد کرده و باعث می شود دست به‌ خوبی بر روی آن قرار ن‌گیرد.

برای تامین انرژی صفحه کلید دو عدد باتری آلکالاین AAA مورد نیاز بوده و برای ماوس هم دو باتری آلکالاین با سایز AAA. به طور تقریبی عمر این باتری‌ ها در کیبورد و ماوس باندل Designer Bluetooth Desktop به ترتیب ۱۲ و ۶ ماه خواهد بود.

سخن آخر

براستی می توان گفت که کیبورد و ماوس باندل Designer Bluetooth Desktop، از طراحی مینیمالیستی و جذابی بهره می برند. کیبورد با داشتن عمق حرکتی مناسب کلیدها، عملکرد مناسب و ماوس این مجموعه نیز با بهره گیری از دقت مناسب، می توانند یک مجموعه ی مناسب و جذاب برای کاربران رقم بزنند.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *