اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)، یکی از بهترین گوشی هایی است که تفاوت بسیاری با اسمارتفون های میان رده ای هم نسل خود دارد.

اچ تی سی که همواره در ارائه گوشی های میان رده ای و پر کاربرد تمرکز دارد، با ارائه اچ تی سی دیزایر 10 پرو، نظر بسیاری از طرفداران گوشی های میان رده ای را به خود جلب کرد. این محصول، علاوه بر شباهت هایی که بر گوشی دیزایر 10 دارد، برخی ویژگی های اچ تی سی 10 را نیز به ارث برده است. از این رو می توان گفت که در میان مردم به محبوبیت قابل توجهی دست پیدا نموده است.

این دستگاه که در سال گذشته همراه اچ تی سی 10 Evo رونمایی شد، ظاهری لوکس و مجلل دارد و در چهار رنگ مشکی، سفید، سرمه ای و آبی روشن عرضه شده است. در ادامه به نقد و بررسی دیزایر 10 پرو می پردازیم و ویژگی های آن را بازگو خواهیم کرد؛

طراحی

اچ تی سی دیزایر 10 پرو، بر خلاف سایر گوشی های امروزی، از بدنه ای پلاستیکی و شیشه ای تشکیل شده است و تنها در اطراف دستگاه، لبه های طلایی رنگ مشاهده می شود. به لطف بدنه ی پلاستیکی، این محصول بسیار سبک و خوش دست می باشد و لبه های طلایی آن، زیبایی خاصی به ظاهر این دستگاه می دهد.
بدنه پشتی دیزایر 10 پرو، از روکش مات با بافت پلاستیکی برخورداراست و در قاب جلوی آن، شیشه ی محافظ صفحه مستحکمی به کار رفته است که نمایشگر را از ضربات احتمالی حفظ می کند.

در لبه ی سمت راست دستگاه دکمه های تنظیم صدا و در کنار آن، دکمه ی پاور دیده می شود که با قالبی متفاوت طراحی شده است.
همچنین در لبه ی سمت چپ این دستگاه شاهد سینی سیم کارت با طراحی هیبریدی می باشیم که می توان بسته به نیاز کاربر، از آن به عنوان دو سیم کارت نانو و یا یک سیم کارت نانو و دیگری یک کارت حافظه MicroSD استفاده کرد.
با توجه به تصاویر،به وضوح می توان جک هدفون 3.5 میلی متری را در بالا و در ناحیه ی پایین پورت microUSB، میکروفون و بلندگوها را مشاهده کرد. همچنین صفحه نمایش 5.5 اینچی در این دستگاه به کار رفته که در پایین آن، سه کلید خازنی تعبیه شده است و در بالای آن، دوربین جلو به همراه فلش LED نیز قرار دارد.
با نگاهی به بدنه پشتی، لنز برجسته دوربین در گوشه ی بالا، به همراه فلش دوگانه LED و لیزرAF جایگیری شده است و در مرکز بدنه پشتی، حسگر اثر انگشت دیده می شود.

البته بسیاری از طرفداران، از بدنه ی پلاستیکی این دستگاه اعلام نارضایتی کرده اند، اما به هر حال ویژگی های کارامد دیزایر 10 پرو، سبب غلبه آن بر روکش پلاستیکی شده است.

اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)

اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)

نمایشگر

صفحه نمایش این دستگاه دارای اندازه ی 5.5 اینچی با رزولوشن Full HD می باشد که از پنلی با فناوری IPS بهره مند است.
با وجود اینکه این دستگاه کمی در نگهداری تنها یک دست، بزرگ به نظر می رسد؛ اما  این اندازه در میان گوشی های هوشمند بسیار رایج بوده و چندان لغزنده نیست.

نمایشگر دیزایر 10 پرو، به کمک شیشه گوریلا گلس محافظت می شود، اما متاسفانه این کمپانی به نسخه دقیق آن اشاره ای نکرده است. در بخش بالای دستگاه حاشیه ی بسیار زیادی وجود دارد که قابل چشم پوشی نیست، از این رو می توان گفت که این تلفن هوشمند در نگاه اول تقریبا مشابه طراحی های پیشین گوشی های خوب می باشد.

روشنایی در این دستگاه بسیار خوشایند بوده و در برابر نور خورشید، دچار افت کیفیت نمی شود. همچنین رنگ ها در این نمایشگر بسیار دقیق است و در صورت نیاز می توان میزان گرمی و سردی آن را از طریق منو تنظیمات کنترل نمود.
از دیگر ویژگی های خوب این نمایشگر می توان به زاویه دید آن اشاره کرد به طوریکه در زوایای مختلف خوانایی تصویر تغییر نکرده و رنگ ها در زوایای متفاوت دچار سیاهی و یا نمای خاکستری نمی شوند.

علاوه بر اینها، پاسخ لمسی در این دستگاه بسیار مطلوب است و دارای ژست های حرکتی مانند دوبار ضربه زدن به صفحه (به منظور روشن کردن آن) و کشیدن انگشت به اطراف می باشد که هر کدام برنامه ی مشخصی را اجرا می کنند.

اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)

اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)

نرم افزار

اچ تی سی در حال حاضر بسیاری از برنامه های پیشین خود را تغییر داده و بسیاری از برنامه های گوگل مانند Music Play، تقویم، عکس ها و موارد دیگر را جایگزین برنامه های اصلی خود کرده است.
سیستم عامل گوشی دیزایر 10 پرو، مجهز به اندروید 6 مارشمالو می باشد که برخی اپلیکیشن ها مانند Hungama Music و health app، به طور پیش فرض در این دستگاه نصب شده است که در صورت عدم نیاز، می توان آن ها را حذف نمود.
اما برخی برنامه های این دستگاه مانند آب و هوا و کیبورد TouchPal  قابل حذف شدن نیست و از جمله برنامه های اختصاصی اچ تی سی برای این دستگاه می باشد.
از ویژگی های منحصر به فرد در این گوشی هوشمند، می توان به قابلیت Blinkfeed  اشاره کرد. این ویژگی که در بخش صفحه ی اصلی قرار دارد، کلیه نوتیفیکیشن ها و اعلان ها به طور سازماندهی شده و مرتب به نمایش می گذارد.

اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)

اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)

اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)

اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)

بازدهی و عملکرد

این دستگاه از یک چیپست هشت هسته ایِ مدیاتک  MT6755 Helio P10 بهره می برد که دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگ رم می باشد. در کنار این چیپست، پردازنده گرافیکی Mali-T860MP2  نیز بهره برداری شده است که به اجرای بازی های گرافیکی سه بعدی کمک به سزایی می کند.
گفتنی است با وجود حافظه داخلی 64 گیگ، می توان با بهره گیری از کارت حافظه خارجی microSD، حافظه ذخیره سازی این دستگاه را تا 2 ترا بایت ارتقا داد.
عملکرد این دستگاه، در هنگام راه اندازی بازی و برنامه های چندگانه بدون مشکل و افت سرعت است و با وجود اندروید مارشمالو و رابط کاربری تمامی برنامه ها به خوبی قابل اجراست.
این گوشی در مدت استفاده طولانی، داغ نمی کند و با انجام وظایف فشرده، ارسال پیام کوتاه و ایمیل این دستگاه به خوبی کارامد است. ممکن است در اجرای برخی برنامه ها، تاخیری مشاهده شود و یا بازی هایی با گرافیک بالا کمی در اجرا با مشکل باشد، اما به طور کلی این دستگاه کاربردی می باشد.

اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)

اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)

دوربین

با وجود اینکه گوشی های اچ تی سی از جمله اچ تی سی 10، تا به حال مشکلات بسیاری در دوربین خود داشته اند، اما می توان گفت که در این دستگاه این معایب تا حدودی جبران شده است.
دوربین اصلی این دستگاه از یک حسگر 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/2.2 تجهیز شده است و دارای یک فلش ال ای دی دوگانه و لیزر اتوفوکوس می باشد. گفتنی است دوربین جلوی این دستگاه دارای کیفیت 13 مگا پیکسلی با همان دریچه دیافراگم می باشد.
دوربین فیلمبرداری این دستگاه نیز دارای قابلیت 1080 مگاپیکسلی با سرعت 30 فریم بر ثانیه می باشد که از قابلیت های مختلفی نظیر:  hyperlapse ، ویدئو سلفی و پاناروما برخوردار است.
رابط کاربری در این دستگاه بسیار تمیز و ساده بوده و حالت های مختلف عکاسی نظیر : پانوراما، عکس های سلفی، پانوراما سلفی ویدئو، hyperlapse و عکسبرداری دستی می باشد.

قابلیت RAW در این دستگاه، یکی از ویژگی هایی است که بسیاری از علاقمندان به عکاسی به آن اهمیت می دهند، بی تردید با گنجاندن این ویژگی در دیزایر 10 پرو بسیاری از عکاسان به خرید این دستگاه وسوسه خواهند شد.

تصاویر گرفته شده توسط دوربین اصلی، در نور روز و در بیشتر مواقع، خوشایند است اما در صورت بزرگنمایی متوجه مبهم بودن برخی جزئیات خواهید شد که با استفاده از حالت HDR نتایج بهتری را مشاهده خواهید کرد.
گفتنی است در صورت عکسبرداری در شب، ممکن است از نتیجه کار چندان رضایت نداشته باشید و تصاویر کمی محو و با نویز بسیاری همراه باشند.

اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)

اچ تی سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro)

عمر باتری

باتری این دستگاه دارای ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع پشتیبانی می کند. با استفاده از شارژر داخل جعبه ی دیزایر 10 پرو، می توان در مدت 90 دقیقه باتری این دستگاه را به طور کامل شارژ کرد.

استفاده روزانه و معقول از این اسمارتفون، تا حدودی تمامی نیاز کاربر را را پاسخ می دهد و در پایان روز با باتری 20 یا 25 درصدی مواجه خواهیم شد.
آزمایشات انجام شده با توجه به تست  PCMark Work گویای زمان 9 ساعت و 9 دقیقه ای است که به نسبت one plus 3 از امتیاز کمتری برخوردارست.

جمع بندی

در مجموع دیزایر 10 پرو، محصولی میان ‌رده از اچ تی سی است که در انجام امور مختلف روزمره کارآمد است. اگر گوشی هوشمندی با صفحه ‌نمایش بزرگ برای تماشای ویدیو و وب‌گردی نیاز دارید، همچنین سخت‌ افزار قدرتمند با چهار گیگابایت رم، این دستگاه انتخاب مناسبی برای شما می باشد.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *