شیائومی مدل می مکس 2 (Mi Max 2) با طراحی جذاب و باتری قدرتمند وارد بازار شد.

با عرضه ی فبلت ها و یا اسمارتفون هایی با نمایشگرهای 6 اینچ، اختلاف نظر های بسیاری را در میان مردم به وجود آمد. بسیاری از مردم این دستگاه ها را بزرگ دانسته و مناسب مصرف روزانه نمی دانند، اما از طرف دیگر، عده ای عرضه این فبلت ها را کاربردی پنداشته و برای افرادی که به بازی و یا تماشای ویدئو علاقمنداند، بسیار مناسب است.
افزون بر این افراد، بسیاری از حرفه ای ها نیز از حضور فبلت ها در بازار احساس رضایت کرده اند، چرا که می توان به راحتی  ایمیل ها و اسناد خود را در صفحه نمایش بزرگتر، مشاهده کنند.

به عقیده بسیاری از کاربران، افرادی که به طور روزمره از این فبلت ها استفاده می کنند، نمی توانند آن را کنار گذاشته و سراغ اسمارتفون هایی با نمایشگر کوچکتر بروند.

پس از معرفی گوشی می مکس در سال گذشته شیائومی اقدام به تولید گوشی دیگری به نام می مکس 2 (Mi Max 2) کرد که بسیار مشابه نسخه قبل خود می باشد. البته در برخی ویژگی ها، شاهد پیشرفت هایی در این محصول جدید هستیم که در ادامه آن را بازگو خواهیم کرد.

طراحی

با وجود نمایشگر 6.44 اینچی، می مکس 2 (Mi Max 2) در اندازه ای بزرگ و شبیه به یک فبلت، طراحی شده است. برخلاف آنچه که شرکت شیائومی بیان کرده است، استفاده از این دستگاه چندان راحت نیست و در هنگام پیاده روی و یا جابجایی خوش دست نبوده و تایپ کردن با یک دست بسیار دشوار است.

می مکس 2 با بدنه ای فلزی و مستحکم، به عنوان یک دستگاه میان رده ای، در سطح رضایت بخشی است و رنگ مشکی آن بیشتر افراد با سلیقه های متفاوت را جذب خود می کند.

با وجود باریک بودن و ضخات 7.6 میلی متری، این دستگاه باتری با حجم 5300 میلی آمپر ساعتی را در خود جای داده است.

این دستگاه چندان سبک نیست و دارای وزنی بیش از 200 گرم را دارا می باشد که البته به طور یکنواخت در این دستگاه تقسیم شده است. از این رو هنگام گرفتن آن در دست، سنگینی در بالای دستگاه حس نمی شود.
لبه های این فبلت کمی گرد شده و در کناره ها، کمی شیب دار طراحی شده است تا نگهداری آن در دست راحت باشد و احتمال افتادن آن به حداقل برسد.

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل می مکس 2 ( Mi Max 2 )

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل می مکس 2 ( Mi Max 2 )

حسگر اثر انگشت در بدنه ی پشتی طراحی شده که دسترسی انگشت اشاره به آن (به خصوص برای دست های کوچک) بسیار دشوار است. بنابراین توصیه می شود برای نگهداری این دستگاه از هر دو دست خود کمک بگیرید و انگشت اشاره را بر روی اسکنر اثر انگشت قرار دهید.

در قسمت پایین شیائومی می مکس 2 می توان پورت USB نوع C را مشاهده کرد و دو بلندگوی استریو در دو طرف آن تعبیه شده است.

به طور کلی طراحی می مکس 2، یادآور نسخه پیشین خود می باشد و با زبان طراحی شیائومی مطابقت دارد که البته برخی ویژگی ها و طراحی آن به منظور کاربرد بهتر، تصحیح شده است.

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل می مکس 2 ( Mi Max 2 )

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل می مکس 2 ( Mi Max 2 )

نمایشگر

می مکس 2 دارای نمایشگری 6.44 اینچی، با کیفیت Full HD و تراکم پیکسلی 342ppi می باشد. رزولوشن این نمایشگر با وجود اندازه بزرگ آن در حد مطلوبی است اکه گویای پردازنده ی قدرتمند آن است.
همچنین این دستگاه از یک شیشه ی گوریلا گلس 3 بهره می برد تا در برابر ضربه های احتمالی و خراشیدگی محافظت شود.

این نمایشگر سطح مناسبی از طیف رنگی را ارائه می کند و از کنتراست خوبی برخوردار است. گفتنی است سطح روشنایی تصویر در نور روز مناسب می باشد اما روشنایی خودکار این دستگاه همیشه به خوبی عمل نمی کند و نیازمند کنترل دستی است.

متاسفانه زاویه نور در این دستگاه کمی محدود است و این موضوع برای افرادی که به دنبال گوشی هوشمندی برای تماشای ویدئو می باشند کمی دلسرد کننده است.

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل می مکس 2 ( Mi Max 2 )

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل می مکس 2 ( Mi Max 2 )

بازدهی و عملکرد

با وجود پیشرفت های این دستگاه، متاسفانه تغییرات قابل توجهی از این دستگاه در بخش بازدهی حاصل نشده است. این محصول از یک اسنپدراگن 625 کوالکوم با یک رم 4 گیگ بهره می برد.

بر طبق تست های بنچمارک، واضح است که سرعت و عملکرد این دستگاه در صدر جدول نیست اما در دنیای واقعی، بازی های گرافیکی فشرده و وظایف چندگانه، به خوبی در این فبلت انجام پذیر است.

گفتنی است که باتری می مکس 2 دارای ظرفیت 5300 میلی آمپر ساعتی است که انتخاب هوشمندانه ای برای این دستگاه می باشد. به نظر می رسد که این شرکت چینی بیشتر تمرکز خود را بر روی قدرت این دستگاه گذاشته و از این رو مصرف باتری را به حداقل می رساند.

سخت افزار

این دستگاه دارای یک اسلات ترکیبی می باشد که می توان از آن به عنوان دو سیم کارت و یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه خارجی Micro SD استفاده کرد.
به دلیل این که بسیاری از کاربران از دو سیم کارت بهره می برند معمولا از دستگاه هایی با این نوع آرایش سیم کارت استفاده نمی کنند. اما این گوشی با حافظه داخلی 64 گیگا بایتی مورد توجه این افراد نیز قرار گرفته است.

می مکس 2 شامل IR Blaster می باشد که می توان از طریق آن به تمام لوازم خانگی الکترونیکی؛ با هر برندی متصل شد و از راه دور آنها را کنترل کرد.

یکی از تغییرات خوشایند و قابل توجه در این دستگاه در مقایسه با نسخه پیشین، پورت USB  نوع C می باشد که جایگزین مناسبی برای درگاه microUSB در فبلت می مکس است.

دوربین

دوربین یکی از معیار های اصلی برای انتخاب گوشی در میان کاربران است. Mi Max 2 دارای یک دوربین اصلی 12 مگا پیکسلی با دیافراگم F/2.2 می باشد که قادر به گرفتن تصاویری با رنگ های طبیعی و کنتراست مناسب در نور روز است. متاسفانه نمایش جزئیات در این اسمارتفون واضح نیست و از کیفیت آن چندان تعریفی ندارد.
مکانیزم فوکوس خودکار و تشخیص فازها در این دستگاه بسیار آسان است و در نور روز عملکرد خوبی دارد.

این دوربین در نور شب برخلاف نور روز، بسیار دلسردکننده است. چرا که عکس هایی با کیفیت متوسطی را ثبت می کند و در بیشتر مواقع نویز زیادی در آن مشاهده می شود.

همچینین این دستگاه دارای فلش دوگانه LED نیز می باشد اما پس از استفاده از آن متوجه خواهید شده که رنگ های تصویر، غیر طبیعی جلوه می کند.

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل می مکس 2 ( Mi Max 2 )

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل می مکس 2 ( Mi Max 2 )

دوربین جلو این دستگاه نیز دارای 5 مگا پیکسلی است که در نور روز و شب عملکردی مشابه دوربین اصلی دارد و در محیط های کم نور با همان مشکلات رو به رو هستیم.

کیفیت ویدئو، در فضای پر نور، در سطح رضایت بخشی قرار دارد اما از لرزشگیر اپتیکال بهره نبرده و در هنگام فیلمبرداری، لرزش هایی مشاهده می شود. افزون بر این، به دلیل بزرگ بودن دستگاه، نگه داشتن آن تنها با یک دست کمی سخت و دشوار است.

البته این دستگاه از گرفتن فیلم هایی با مودهای  slow-motion و time-lapse پشتیبانی می کند.

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل می مکس 2 ( Mi Max 2 )

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل می مکس 2 ( Mi Max 2 )

نرم افزار

شیائومی می مکس 2 (Mi Max 2) اولین دستگاه شرکت شیائومی می باشد که با اندروید نوقا ارائه شده است  و با رابط کاربری اختصاصی از این شرکت، به نام MIUI 8.5 اجرا می شود.

این شرکت چینی تلاش کرده است تا ویژگی های جذاب و کارامد را در این رابط کاربری به همراه بالاترین اندروید ارائه کند.

یکی از ویژگی های خوب در این دستگاه، یک برنامه دو گانه است که به کاربر اجازه می دهد که دو نمونه مشابه از یک برنامه را در این سیستم عامل راه اندازی کند.
بنابراین شما می توانید دو مکالمه از برنامه ای مانند Whatsapp بر دازی کنیم عامل ارائه کنیاه، لرزش هایی مشاهده می شودت که انتخاب خوشمندانه ای  را در خود جای داده است. ی باشد را با هم داشته باشید و امکان جداسازی تنظیمات شخصی و کاری را در ان اجرا کنید.

به طور مثال ویژگی One Handed یکی از ویژگی هایی است که به کاهش اندازه رابط کاربری می انجامد و استفاده از آن را تنها با یک دست تسهیل می بخشد.

همچنین برنامه Quick Ball که قابلیت دیگر این دستگاه است به کاربر اجازه می دهد که میان برها با کشیدن انگشت به طرف دیگر، در صفحه نمایش اجرا شوند.
این دستگاه با وجود اندازه بزرگ، قابلیت split-screen را پشتیبانی نمی کند که در حال حاضر یکی از ویژگی های مهم در فبلت ها و یا اسمارتفون های 6 اینچی می باشد و فقدان این ویژگی در این دستگاه، می تواند یک امتیاز منفی برای آن محسوب شود.

با این حال شیائومی اعلام کرده است که این ویژگی در به روز رسانی بعدی این رابط کاربری گنجانده می شود.

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل می مکس 2 ( Mi Max 2 )

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل می مکس 2 ( Mi Max 2 )

عمر باتری

می مکس 2 (Mi Max 2) با وجود چیپست کارامد و انرژی مصرفی بالا، از عمر زیاد باتری و ظرفیت باورنکردنی 5300 میلی آمپر ساعتی برخوردار است.

این دستگاه مدت زمان 17 ساعت، پاسخگوی نیاز کاربر است، در حالی که عمر باتری گوشی آیفون 7، تنها هفت ساعت و سامسونگ گلکسی اس 8، حدود 8 ساعت می باشد.

در واقع با استفاده روزانه و متعادل، باتری می مکس 2 تا دو روز قادر خواهد بود کاربر را همراهی نموده و از شارژ مجدد آن بی نیاز نماید.
گفتنی است که این دستگاه از شارژ سریع کوالکوم 3.0 نیز بهره مند است که موجب شارژ شدن کامل دستگاه از صفر به 100 در کمتر از 2 ساعت می باشد. همچنین بر طبق گفته های شیائومی، کاربران می توانند، تا 11 ساعت بدون هیچ وقفه ای به بازی کردن بپردازند و یا فیلم هایی با کیفیت HD را به طور مداوم به مدت 12 ساعت تماشا کرد.

سخن آخر

به طور کلی می مکس 2 (Mi Max 2) محصول منحصر به فردی می باشد که دقیقا دستگاهی میان دو گوشی هوشمند بزرگ و یک تبلت قرار گرفته است و با قیمت 260 تا 280 دلاری به فروش می رسد.
با وجود اینکه بسیاری از کاربران از این دستگاه چندان رضایت خاطر ندارند اما برای این محصول بازار مشخصی وجود دارد. به خصوص اینکه در مقایسه با نسخه پیشین، پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *