همانطور که این روزها شاهد هستیم کمپانی هواوی در دنیای موبایل حرف های زیادی برای گفتن دارد و به یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی‌‌ هوشمند در جهان تبدیل شده است. به طوری که هم اکنون هواوی دارای ۱۶ مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان است و با در خدمت گرفتن بیش از 180 هزار کارمند، یکی از بزرگترین شرکت های حال حاضر جهان محسوب می شود.
در IFA 2016 بود که هواوی سری جدیدی از میان ‌رده‌ های خود با نام نوا و نوا پلاس را معرفی کرد که اکنون یک سال از این رونمایی گذشته است. حال این کمپانی میان رده جدید خود با نام نوا 2 پلاس که ویژگی های بسیار ممتازی در بر دارد را معرفی نموده است.

این گوشی بسیار زیبا با داشتن صفحه نمایش 5.5 اینچی و بهره ‌مندی از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ی ذخیره ‌سازی، ۴ گیگا بایت رم، یک دوربین اصلی دوگانه و یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی خیره کننده، وارد بازار شده تا رقبای قدرتمند خود را کنار بزند. در ادامه و در این بررسی قصد داریم این میان رده با کیفیت را مورد ارزیابی قرار داده و با نگاهی جزئی تر آن را دنبال کنیم.

گوشی نوا 2 پلاس هواوی - Nova 2 Plus

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

طراحی

طراحی این مدل از گوشی هواوی شباهتی زیادی به سری های P این شرکت داشته و بسیار زیبا و خوش ساخت به نظر می رسد. در ساخت بدنه این دستگاه از آلیاژ آلومینیوم و منیزیم بهره گرفته شده است تا با یک میان رده ی بسیار خوش ساخت و با کیفیت روبرو باشیم.

نوا 2 پلاس دارای 169 گرم وزن است که نسبت به نوا پلاس، به اندازه 9 گرم سنگین تر شده است و از این رو نمی توان این مدل را یک گوشی سبک تلقی کرد. با این حال در این محصول عرض بدنه با توجه به کاهشی که در حاشیه های چپ و راست دیده می شود، به 74.9 میلی متر رسیده است و ضخامت آن نیز 6.9 می باشد. این موضوع موجب شده تا در هنگام در دست گرفتن گوشی حس بسیار خوبی به دستان کابر منتقل شده و همچنین آرگونومی بهتری را از دستگاه شاهد باشیم.

در نمای روبروی نوا 2 پلاس هم شاهد یک نمایشگر 5.5 اینچی هستیم که 77 درصد از قاب جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. در این دستگاه شاهد حاشیه های کناری بسیار اندکی هستیم که یک نمای وسیع و بسیار زیبا را در اختیار کاربر قرار می دهد.

هواوی همانند گذشته کلیدهای پاور و تغییر حجم صدا را در لبه‌ی سمت راست تعبیه کرده با این تفاوت که خطوطی مورب و غیر هم‌ سطح را بر روی کلید پاور در نظر گرفته تا قابلیت تشخیص آن آسانتر از همیشه باشد.

در لبه‌ ی سمت چپ نیز تنها شاهد یک درگاه برای سیم ‌کارت و حافظه‌ی جانبی هستیم که در واقع این جایگاه درنسخه‌ی دو-سیم‌ کارت این گوشی در کنار یک جایگاه دیگر که مشترک برای سیم ‌کارت دوم و حافظه‌ی میکرو اس‌ دی، در نظر گرفته شده، است قرار دارد.

گوشی نوا 2 پلاس هواوی - Nova 2 Plus

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

در نوا 2 پلاس از یک درگاه USB نوع C بهره گرفته شده که به همراه خروجی صدای اسپیکر و جک 3.5 میلی ‌متری صدا همگی در لبه ‌ی زیرین دستگاه جای گرفته اند.

پشت دستگاه nova 2 plus هم به صورت مات در نظر گرفته شده در صورتی که لبه های آن بصورت براق طراحی شده اند. نوارهای پلاستیکی آنتن هم که در پشت دستگاه قرار دارند مشابه به نوارهای آیفون ‌های اپل بوده و  نشان می دهد هواوی در این بخش هیچ خلاقیتی را ارائه نکرده است.

دوربین دوگانه‌ی گوشی که اندکی از سطح دستگاه بیرون زده‌ در بالای فریم پشتی دستگاه به زیبایی هرچه بیشتر قرار گرفته و حسگر اثر انگشت با طراحی دایره ای شکل نیز در بخش زیرین دوربین جای گرفته است.

همانطور که در سری های قبلی محصولات هواوی نیز شاهد بودیم، عملکرد حسگرهای اثر انگشت در نظر گرفته شده در این دستگاه نیز یکی از بهترین ها به شمار می رود و از سرعت و دقت بسیار خوبی برخوردار است.

در نهایت می توان گفت که نوا 2 پلاس در بخش طراحی بسیار قابل قبول ارزیابی شده و این محصول زیبا در سه رنگ، طلایی مشکی و آبی به فروش می رسد.

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

صفحه نمایش

نوا 2 پلاس هواوی از یک نمایشگر 5.5 اینچی LTPS IPS بهره می برد که رزولوشن 1920 در 1080 را به همراه تراکم پیکسلی 401 پیکسل بر اینچ به همراه دارد. این نوع پنل استفاده شده با توجه به رده قیمتی محصول قابل قبول است و ویژگی های خوبی را هم در خود جای داده است.

حداکثر روشنایی نمایشگر به 450 نیت رسیده و زاویه دید آن هم ۸۰ درجه می باشد که عملکرد تقریبا خوبی را در زیر نور مستقیم خورشید ارائه می دهد.

البته باید گفت که نمایش رنگ مشکی در این نمایشگر قابل مقایسه با نمونه‌ های امولد بازار نیست با این حال و با توجه به رده قیمتی که نوا 2 پلاس دارد قابل قبول ارزیابی می شود.

گفتنیست نسخه‌ی دوم Eye Comfort نیز در این دستگاه در نظر گرفته شده تا کاربر استفاده‌ی راحت‌ تر و بهتری از آن را در شرایط نور کم داشته باشد.

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

اسپیکر

گوشی هواوی نوا 2 پلاس را می توان اولین میان ‌رده ‌ای تلقی کرد که به مبدل دیجیتال به آنالوگ مجهز است. این دستگاه با بهره بردن از تراشه‌ی HiFi صدای خروجی بسیار شفاف و عاری از هرگونه نویز را به ارمغان می آورد.

به ادعای شرکت سازنده بخش صوتی نوا 2 پلاس با وجود فناوری صوتی سه‌ بعدی Huawei Histen، یک تجربه‌ی موسیقی زنده را با خود به همراه دارد. در واقع وضوح و شفافیت در تمامی سطوح مختلف حجم صدا موج می زند که ازین حیث با یکی از بهترین گوشی های میان رده در بخش صوتی روبرو هستیم. گفتنیست تمامی آنچه از کیفیت اسپیکر این گوشی گفته شد با استفاده از هدفون، دوبرابر خواهد شد.

دوربین

این روزها میان رده ها نیز به دوربین دوگانه مجهز شده اند تا بتوانند عملکرد بهتری در عکاسی ارائه دهند. nova 2 plus نیز در بخش اصلی به دو دوربین 12 و 8 مگاپیکسلی که هردو رنگی هستند، مجهز گشته است.

در واقع لنز 12 مگاپیکسلی در این دستگاه از نوع تله انتخاب شده و با توجه به لنز عریض و ضریب گشادگی دریچه دیافراگم اف 1.8 و ISO بالای خود قادر است تا صحنه هایی فراگیر با نور کافی ثبت نماید. در این میان دوربین 8 مگاپیکسلی دوم هم با ضریب 2.4 و لنز تله فوتو برای عکاسی از سوژه های دور تر وارد عمل می شود. بنابراین با وجود این دوربین دوگانه کاربر قادر خواهد بود بر روی سوژه مورد نظر تا دو برابر بزرگنمایی کند بدون اینکه تاثیری بر کیفیت آن داشته باشد.

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

و اما رابط کاربری دوربین نوا 2 پلاس بسیار ساده و روان است به طوریکه با یکبار سوایپ از سمت راست این بخش، منوی تنظیمات دوربین ظاهر شده و با سوایپ از چپ هم سوییچ بین حالت های مختلف تصویر برداری امکانپذیر است.

همچنین در گوشه سمت چپ این رابط کاربری علاوه بر دکمه هایی که برای خاموش و روشن کردن فلش در نظر گرفته شده، دو دکمه ی دیگر نیز دیده می شود که یک مورد از آنها برای ثبت کلیپ های کوتاه مثل فایل های Gif و دیگری برای فعال نمودن حالت پرتره و تار کردن پشت سر سوژه، اختصاص یافته است.

در بخش دوربین nova 2 plus حالت های مختلفی همانند: عکاسی با تنظیمات دستی، فیلمبرداری با تنظیمات دستی، پانورامای 3 بعدی، نقاشی با نور در تاریکی، تایم لپس، اسکن کردن مدارک و حالت مخصوص عکاسی در شب در نظر گرفته شده است تا دست کاربر برای حالت های متنوع عکاسی باز باشد و از ثبت تصاویر لذت ببرد.

دوربین این دستگاه به لطف فناوری Beauty 4.0 قادر است تصویر صورت کاربر را به صورت خودکار و با 10 درجه مختلف روتوش نماید. نوا 2 پلاس همچنین قادر است تا نمایشگر خود را در شرایط نور کم، با 11 سطح روشنایی متفاوت، تبدیل به فلش نماید.

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

اما ویژگی که نوا 2 پلاس را از دیگر رقبای میان رده خود متمایز می سازد، وجود دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی در آن است که امکانات متنوعی هم برای آن در نظر گرفته شده است. این دوربین ابتدا صورت کاربر را با استفاده از الگوریتم های خود به صورت 3 بعدی اسکن نموده و سپس بر اساس المان هایی مانند شکل صورت و رنگ و نوع پوست او، بهترین سلفی ممکن را به ثبت می رساند.

در مجموع می توان گفت نوا 2 پلاس در زمینه عکاسی یکی از بهترین گزینه‌ های موجود در بازار میان رده ها محسوب می شود. در واقع دوربین این گوشی نه تنها عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد بلکه توانایی به چالش کشیدن پرچم‌ داران موجود در بازار را نیز دارد.

ضمنا ویدیوهایی که با این گوشی به ثبت می رسد دارای با رزولوشن 1080 و نرخ 30 فریم در هر ثانیه می باشد.

رابط کاربری

nova 2 plus همانند دیگر نسل های پیشین این کمپانی به نسخه‌ی 5.1 از رابط کاربری EMUI و اندروید 0.7 نوقا مجهز شده است. در نسخه‌ی جدید EMUI دیگر از امکانات اضافی و غیر کاربردی خبری نیست و شکل ظاهری آن نیز بسیار ساده تر از قبل گشته است. یکی از نکات قابل توجه در این بخش توجه هواوی به خواسته کاربران است که امکان افزودن اپ دراور را به رابط کاربری این نسخه جدید اضافه کرده است.

بخش نوتیفیکیشن‌ ها حالا دیگر شباهت بیشتری به اندروید خالص دارد و ظاهر بسیار زیباتری نیز به خود گرفته است. همچنین دسترسی به قابلیت ها با کمترین میزان لمس نمایشگر امکان ‌پذیر است.

به ادعای هواوی نیمی از امکانات این رابط کاربری تنها با دو بار لمس در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت و تکمیل 90 درصد از آنها تنها به 3 لمس نیاز دارد. گفتنی است که در این نسخه جدید از رابط کاربری از صفحه ‌کلیدهای Gboard گوگل و Swiftkey استفاده شده است.

همچنین در این رابط کاربری، کاربران قادر خواهند بود تم کاربری خود را به دلخواه شخصی سازی نموده و نوع جابجایی در صفحات را با 8 انیمیشن در نظر گرفته شده، انتخاب نمایند.

در مجموع می توان گفت که رابط کاربری در نظر گرفته شده در این دستگاه بسیار زیبا و سریع است و دیگر خبری از پیچیدگی و امکانات بدون استفاده و بی کاربرد در آن نیست.

سخت افزار و عملکرد

نوا 2 پلاس به یک سیستم-روی-یک-چیپ سری Kirin مجهز گشته است. این تراشه‌ی 16 نانومتری، کرین 659 نام دارد و از هشت هسته‌ی پردازشی Cortex A53 بهره می‌ برد که چهار هسته از آنها با فرکانس کاری 2.36 گیگاهرتز، مسئولیت انجام پردازش‌ های سنگین را برعهده دارند. چهار هسته‌ی دیگر نیز روی فرکانس 1.7 گیگاهرتز تنظیم شده‌ و برای پایین نگه ‌‌داشتن میزان مصرف باتری تراشه و پردازش‌ های سبک تر کاربرد دارند.

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

هوآوی در این محصول هم همانند هواوی پی 10 لایت از سری آنر پردازشگر گرافیکی 16 نانومتری Mali-T830 MP2 ساخت TSMC بهره گرفته که با فرکانس کاری 900 مگاهرتز و توان پردازشی 40.8 گیگا فلاپس، قادر است به ‌خوبی از عهده‌ی پردازش‌های گرافیکی نیمه ‌سنگین برآید. در واقع با این پردازشگر گرافیکی انجام بازی های سنگینی مثل آسفالت 8 هم مقدور خواهد شد. در مجموع می توان اظهار داشت که عملکرد این گوشی زیبا در بسیاری از مواقع، بسیار نرم و روان است و به خوبی از عهده ی کارهای نیمه سنگین بر می آید.

این میان رده ضمناً از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد که حدود 50 گیگابایت از این میزان در اختیار کاربر قرار می گیرد و او قادر خواهد بود در صورت نیاز میزان آن را تا 256 گیگا بایت هم ارتقا دهد.

باتری

ظرفیت باتری نوا 2 پلاس نسبت به نسل قبلی خود هیچ تغییری به خود ندیده و این دستگاه از همان باتری 3340 میلی آمپر ساعتی نسل قبل بهره می برد. برای بررسی عملکرد و طول عمر این باتری ویدیویی را با رزولوشن HD را در شرایطی که نور صفحه نمایش گوشی روی 200 نیت تنظیم شده و گوشی در حالت پرواز قرار داشت، پخش نمودیم. باتری نوا 2 پلاس توانست تا 11 ساعت و 40 دقیقه دوام آورد. در واقع با یک بار شارژ کامل باتری می توان انتظار داشت که باتری دستگاه تا 1.5 تا 2 روز کاربر را همراهی نماید که این میزان با توجه به میان رده بودن محصول بسیار خوب ارزیابی می شود.

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

گوشی نوا 2 پلاس هواوی

سخن آخر

میان رده خوش ساخت هواوی ( nova 2 plus ) در مجموع ویژگی ها و عملکردی را در بردارد که می توان آن را حتی در رده پرچمداران قرار داد. این محصول با بدنه‌ی فلزی و بسیار خوش‌ ساخت خود، طراحی زیبا، دوربین دوگانه باکیفیت، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی توانمند، نمایشگر فول اچ دی، صدای شفاف، رسا و عاری از نویز و همچنین شارژدهی مناسب باتری، یکی از محصولات بسیار خوب موجود در بازار تلقی می شود.

اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که به موسیقی و سلفی گرفتن علاقه زیادی دارید می توانید نوا 2 پلاس را یکی از انتخاب های برتر خود بدانید که ویژگی های بسیار زیادی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *