کمپانی موفق هواوی که در سال های اخیر با پیشرفت چشمگیری در بازار موبایل روبرو بوده و محصولات موفقی را ارائه نموده این بار هم دستگاهی دیگر را روانه بازار ساخته است. هواوی با عرضه ی یک میان رده مقرون به صرفه اما با کیفیت بار دیگر نگاه ها را متوجه خود ساخته است. این شرکت با معرفی مدل وای 7 پرایم ( Y7 Prime )، نسخه جدیدی از Y7 را به بازار عرضه کرده است که از حافظه و سخت افزار قدرتمندی بهره مند است.

طراحی

Y7 Prime از یک ظاهر بسیار ساده با یک پوشش فلزی بهره برده است. این محصول وزن بسیار مناسبی داشته و با خمیدگی های پشت بدنه ی خود به راحتی در دستان کاربر جای می گیرد.

در نمای روبروی دستگاه شاهد یک نمایشگر 5.5 اینچی هستیم که از حاشیه های اندکی در اطراف خود بهره می برد. علاوه بر نمایشگر LED اعلان، دوربین سلفی نیز در این بخش جای داده شده اند و حسگر اثر انگشت به پشت بدنه انتقال یافته است.

این حسگر در جایگاه مناسبی قرار گرفته و با برخورداری از یک سطح متفاوت با کل بدنه به راحتی قابل پیدا شدن است. این بخش دارای عملکرد بسیار مناسبی است و ظرف چند صدم ثانیه پس از لمس، باز می شود. دوربین اصلی هم با یک حلقه فلزی زیبا که آن را احاطه کرده و با اندکی بیرون زدگی طراحی شده، در این بخش به چشم می خورد.

گوشی هواوی مدل وای 7 پرایم

گوشی هواوی مدل وای 7 پرایم

دکمه های تنظیم حجم صدا و کلید پاور نیز در سمت راست فریم جای گرفته اند. یک درگاه هم در بخش چپ قاب در نظر گرفته شده که جایگاه دو سیم کارت ( یا یه سیم کارت و یک کارت حافظه ) این تلفن هوشمند است.

در بخش بالای فریم جک 3.5 میلیمتری صدا و سوراخ ریز میکروفون دوم دستگاه جای داده شده اند. اسپیکر، درگاه مایکرو USB از نوع C نیز در قسمت پایین فریم تعبیه شده اند.

وای 7 پرایم دارای ضخامت 8.4 میلی متر و وزنی معادل 165 گرم می باشد و از این جهت شبیه به شیائومی نوت 4 ایکس است.

گفتنیست این میان رده ی جدید با رنگ های طلایی، نقره ای و خاکستری قابل دسترس هستند.

گوشی هواوی مدل وای 7 پرایم

گوشی هواوی مدل وای 7 پرایم

صفحه نمایش

وای 7 پرایم هواوی از یک نمایشگر 5.5 اینچی از نوع IPS LCD بهره می برد که دارای رزولوشن اچ دی (267 پیکسل در هر اینچ) می باشد. عمق رنگ مشکی، پویایی رنگ ها، کنتراست تصاویر و حداکثر روشنایی صفحه نمایش همگی با توجه به میان رده بودن Y7 Prime در حد بسیار خوبی قرار دارند.

البته باید گفت خوانایی صفحه نمایش در برخی مواقع مثلا زیر نور مستقیم خورشید تحت تاثیر قرار می گیرد. هواوی فیلتر آبی را در این محصول در نظر گرفته تا چشمان کاربران دچار خستگی کمتری شود.

گوشی هواوی مدل وای 7 پرایم

گوشی هواوی مدل وای 7 پرایم

دوربین

هواوی برای وای 7 پرایم از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم 2.2 و سنسور 2.91 اینچی با پیکسل های 1.25 میکرونی بهره برده است.

دوربین این محصول از سنسور بزرگتری نسبت به رقبا برخوردار است و همانند دیگر پرچمداران براساس دوربین های  DSLR، مبتنی بر فناوری تشخیص فاز (PDAF) عمل می کند. همچنین Y7 Prime مجهز به فناوری PDAF نیز می باشد که قادر است ظرف تنها 0.3 ثانیه روی سوژه فوکوس نماید. از این رو متمایز از بسیاری از رقبا بوده و می تواند تصاویر سوژه های متحرکی همانند خودرو را به راحتی به ثبت رساند.

PDAF یا همان Phase Detection Auto Focus  دقت فوکوس را نیز بالا می برد.

گوشی هواوی مدل وای 7 پرایم

گوشی هواوی مدل وای 7 پرایم

در نور روز تصاویر ثبت شده با وای 7 پرایم دارای جزئیات دقیق و نویز بسیار کمی بوده، رنگ ها به واقعیت بسیار نزدیک هستند. کنتراست تصاویر و جزئیات بخش های تیره تصویر در حد بسیار خوبی قرار دارد. اما در نور شب عملکرد این محصول کمی افت کرده و پردازش های ثانویه کیفیت تصویر نیز تا حدودی ممکن است وضوح و میزان جزئیات آن را کاهش دهد. البته فلش قوی و pre-flash در نظر گرفته شده تا در شرایط نوری ضعیف عکاسی بهتر انجام شود.

در رابط کاربری این دوربین می توان با سوایپ به سمت راست به تنظیمات دوربین و با سوایپ به سمت چپ هم  به حالت های مختلف عکاسی دسترسی پیدا کنید. همانند تنظیمات دستی، تایم لپس، پانوراما، صحنه آهسته و حالت اسکن اسناد.

میان رده جدید هواوی همچنین قادر به فیلمبرداری با رزولوشن حداکثر Full HD و تعداد 30 فریم در هر ثانیه بوده و عملکردی بسیار خوب را ارائه می دهد.

برای دوربین سلفی دستگاه نیز از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم اف 2.0 بهره گرفته شده است که در شرایط نوری مناسب، تصاویر قابل قبولی را به همراه رنگ های کاملا طبیعی به ثبت می رساند.

گوشی هواوی مدل وای 7 پرایم

گوشی هواوی مدل وای 7 پرایم

نرم افزار

وای 7 پرایم به اندروید 7 نوقا و نسخه 5.1 از رابط کاربری این شرکت به نام EUMI مجهز گشته است.

کاربران می توانند ظاهر رابط کاربری خود را با استفاده از اپلیکیشن Themes به دلخواه خود شخصی سازی نمایند. حتی می توانند دکمه های ناوبری اندروید را هم تغییر دهند.

داک شناور که با فعال کردن آن آیکون هایی در یک منوی گرد به گوشه تصویر اضافه می شود، نیز یک ویژگی متمایز این محصول نسبت به محصولات دیگر موجود در بازار می باشد.

سخت افزار

یک اسنپدراگون 435 که 8 هسته Cortex-A53 با قدرت 1.4 گیگاهرتز دارد و قبلا در Redmi 4X  هم استفاده شد، توان پردازشی وای 7 پرایم را تامین می کند. هواوی برای این محصول خود حافظه رم را 1 گیگا بایت افزایش داده و آن را به 3 گیابایت رسانده است. پس با توجه به این حافظه و چیپست اضافه شده می توان از وای 7 پرایم عملکرد سخت افزاری خوبی را انتظار داشت.

رابط کاربری محصول هواوی بدون تاخیر و لگ در اجرای برنامه عمل می کند و در اجرای همزمان چند اپلیکیشن نیز با مشکلی مواجه نمی شود.

یک پردازشگر گرافیکی ادرینو 505 هم برای اجرای بازی ها در نظر گرفته شده تا وای 7 پرایم از پس اجرای بازی های سنگینی از جمله آسفالت 8 بر آید.

ناگفته نماند که هواوی برای میان رده خود 32 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته که حدود 7 گیگابایت از آن در اختیار نرم افزار دستگاه است. کاربران می توانند در صورت دلخواه کارت حافظه این دستگاه را تا 128 گیگا بایت هم ارتقا دهند.

گوشی هواوی مدل وای 7 پرایم

گوشی هواوی مدل وای 7 پرایم

باتری

هواوی در وای 7 پرایم از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که رقم بسیار خوبی است و از بسیاری رقبا پیشی می گیرد.

در یک آزمایش که برای ارزیابی باتری این محصول انجام شد، باتری وای 7 پرایم توانست تا 12 ساعت به صورت مداوم، ویدیو پخش نماید. مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل باتری این میان رده 2 ساعت کامل خواهد بود که با شارژ کامل، 1 روز نصف عمر باتری مورد انتظار است.

سخن آخر

اگرچه هواوی وای 7 پرایم یک میان رده محسوب می شود اما با داشتن یک سخت افزار قدرتمند، بدنه فلزی و با کیفیت، دوربین باکیفیت ‌تر از رقبا، صفحه ‌نمایشی با عملکرد قابل قبول، طراحی بسیار خوش‌ دست و مهم ‌تر از همه باتری قدرتمند، انتخابی بسیار مناسب و ایده آل برای افرادی می باشد که به دنبال خرید گوشی‌ میان رده هستند.

ویترینو

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *