نقد قسمت اول از فصل دوم سریال Westworld

فصل دوم سریال علمی تخیلی و وسترن وست ورلد (Westworld) بعد از مدت‌ها روی آنتن تلویزیون رفت تا انتظار طرفداران این مجموعه به سر برسد.در فصل دوم سریال وست ورلد که سبکی درام، فانتزی، علمی تخیلی، اکشن و ماجراجویی دارد، ما شاهد معرفی بنیانگذار کمپانی دلوس (Delos Corporation) یعنی جیمز دلوس (با بازی پیتر مولان) خواهیم بود.اوایل سال جاری میلادی اعلام شد که علاوه بر پارک دنیای غرب وحشی، حداقل پنج پارک دیگر و بسیار متفاوت نسبت به دنیای وست ورلد، در دنیای سریال وجود دارد. در طول فصل دوم این سریال قرار است به دنیای شوگان سفر کنیم و ظاهرا بخشی از اتفاقات سریال نیز در این دنیا جریان خواهد داشت.

بررسی قسمت اول با عنوان “Journey into Night” پس از پخش فصل اول سازندگان و طراحان ،جاناتان نولان و لیزا جوی، کارهای سختی را برای ایجاد یک خروجی خوب و جذاب به مانند پیچیدگی فصل اول انجام داده اند.برای تعریف یک کلمه ای قسمت اول باید از لغت هرج و مرج استفاده کرد.قسمت آغازین از همه آن چیزی که وعده داده بود،مانند انقلاب ربات ها عقب نمانده است. البته به وضوح روشن است سازندگان کارت هایی را برای بازی کردن در ادامه فصل باقی گذاشته اند. Journey into Night کار خوبی را در جهت متعادل کردن انتظارات بینندگان در هنگام تنظیم کردن موارد جدید انجام می دهد و از تغییر قوانین بازی نمی ترسد.انتظارات بالا از فصل دوم برای سازندگان جدای از فشار روانی حاصله یک پاداش نیز از سوی مخاطب است تا سریال پا را فراتر گذاشته و دست آورد مثبتی را ارائه کند.

برای قضاوت کلی سریال باید به تماشای آن نشست و سوالات را به مرور مطرح کرد.پس از یک قسمت فقط می توان گفت که آیا این نمایش موفقیت آمیز در اپیزود اول کیفیت سریال را در اندازه فصل اول نگاه داشته است؟ Westworld عاشق روایت چندین فصل زمانی است و فصل دوم نیز در این موضوع استثنا نیست. حداقل این بار، از همان ابتدا روشن است که ما شاهد وقایع از طریق فلاش‌بک یا گذشته نمایی هستیم زیرا DELOS تلاش می کند تقریبا دو هفته بعد از وقایع جشن دوباره کنترل پارک را به دست آورد. پس از اتفاقات رخ داده در در این قسمت حوادث مجهولی شکل گرفته اند اما یک چیزی که روشن است این است که دو هفته ممکن است ۳۰ سال هم بوده باشد، زیرا پس از پایان فصل ۱ رخ داده است و هیچ کدام از آن ها به راحتی توضیح داده نمی شود. قسمت اول در جهت یادآوری ما کار خوبی میکند که انسانهای ترسناک می توانند همانند انسان های حریص بی رحم باشند. کمی طول میکشد که با جهان جدید سازگار شویم (این بسیار متفاوت ازفصل ۱ Westworld است) ، اما این چیزی است که ما از آن انتظار داشتیم و نا امید کننده نیست.

قسمت اول پاسخ بسیاری از سوالات بزرگ ما پس از فصل ۱ بود. نولان و جوی توانستند بر روی علامت سوال های بزرگ از فصل اول قرار بگیرند، و نه تنها به آن ها پاسخ بدهند بلکه پا را از آن ها فراتر گذارند و در این امر موفق بوده اند. پازل این فصل به گونه ای طراحی گشته است که علاوه بر حلقه اتصال با فصل اول ما را برای اسرار جدید به طرز ماهرانه ای آماده می کند به گونه ای که بیننده به سختی متوجه خواهد شد چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد. از آنچه من دیده ام، نولان و جوی یک دنیای شجاع جدید ایجاد کرده اند، که داستان Westworld را به ناحیه کشف نشده سوق می دهد و در عین حال با حفظ داستان پایه آن را جذاب تر نیز کرده است.

پیام قسمت اول از فصل دوم Westworld: همه آن چیزی را که فکر میکنید در مورد Westworld میدانید را به کلی فراموش کنید.

تانی کال

آریافیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *