نمایندگان مجلس نباید در دقیقه 90 جلوی اکران فیلم‌ها را بگیرند

روز یکشنبه نصرالله پژمانفر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، از قول وزیر ارشاد اعلام کرد که فیلم «عصبانی نیستم» در سینماهای کشور به نمایش درنخواهد آمد. پژمانفر همچنین با انتشار نامه‌ای به رییس سازمان سینمایی از حضور بازیگران خارجی در فیلم‌های ایران انتقاد کرد. فاطمه ذوالقدر عضو هیات رئیسه  کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با آی سینما اعلام می‌کند که صحبت‌های اخیر نصرالله پژمانفر نظر شخصی اوست و موضع کمیسیون فرهنگی مجلس نیست.

فاطمه ذوالقدر عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره صحبت‌های جنجالی نصرالله پژمانفر درباره اکران «عصبانی نیستم» و در پاسخ به این پرسش که  آیا اظهارات پژمانفر در مورد اکران این فیلم سینمایی با نظر تمامی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تطابق دارد یا خیر به آی سینما گفت: «در کمیسیون فرهنگی مجلس، هیچ صحبتی در مورد اکران فیلم‌های سینمایی از جمله فیلم مذکور به وجود نیامده و صحبت‌های اخیر آقای پژمانفر، نظر خودشان است و ارتباطی به نظرات کمیسیون فرهنگی مجلس ندارد.»

این نماینده عضو فراکسیون امید با تاکید بر این موضوع که برای اکران یک فیلم سینمایی باید مراحل قانونی آن به درستی انجام شود، توضیح داد: «برای اکران فیلم‌های سینمایی یک سری مراحل قانونی باید طی شود که این موضوع بر عهده وزارت ارشاد است و نمایندگان مجلس باید بر روند اجرای این مراحل نظارت داشته باشند، لذا شایسته است تا نمایندگان مجلس از دخالت در روند اکران یا عدم اكران یک فیلم سینمایی كه روال قانونی ، را طی نموده ، خودداری کنند.»

ذوالقدر همچنین تاکید می‌کند که هیچ فردی نباید با اعمال سلیقه شخصی جلوی نمایش فیلمی را که مجوزهای لازم دارد بگیرد: «هیچ شخصی از جمله نمایندگان مجلس نباید با اعمال سلیقه شخصی، در دقیقه 90 حق فیلمی را که تمامی مراحل قانونی را پشت سر گذاشته، ضایع کنند و در آستانه اکران بگویند این فیلم بد است و نباید اکران شود. این برخلاف قانون و تضیع حقوق هنرمندان است. زیرا متولی سینما وزارت ارشاد است و در این خصوص نهادهای مربوطه باید دقت های لازم را معمول داشته و تصمیم گیری کنند و نمایندگان هم باید بر روی کار آنها نظارت داشته باشد.»

تانی کال

آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *