احتمالا با رام های معروف و پرآوازه شیائومی آشنا باشید. MIUI به عنوان رابط کاربری اختصاصی شیائومی به عنوان اولین محصول این کمپانی در سال ۲۰۱۰ در اختیار کاربران قرار گرفت. این رابط کاربری یا اصطلاحا ROM که امکان نصب روی تعداد زیادی از دستگاه های اندرویدی را دارا بود از محبوبیت بسیاری در میان گیک های موبایل برخوردار است.

طبق آماری که شیائومی می دهد، این رام طی این ۷ سال فعالیت گروه توسعه اش بیش از ۲٫۸ میلیارد مرتبه از ۱۴۲ کشور دنیا دانلود شده و تاکنون به ۵۵ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

شیائومی هر سال نسخه جدیدی از این رام را برای مخاطبان ارائه می کند و سال پیش شاهد رونمایی از MIUI 8 بودیم. که در نت‌نوشت راجع به این رام مشخصات و توانمندی هایش برایتان نوشتیم. به استحضار می رسانیم که نسخه نهم این رام با نام MIUI 9 دیروز با ارائه مشخصات و توانایی های جدید معرفی شد.

به گفته Xiaomi در این نسخه شاهد توانایی بهتر و سرعت عمل بیشتر در اجاری اپ ها هستیم چرا که این نسخه اپتیمایز بسیار عالی در بالابردن توانمندی پردازنده را در دستور کار خود دارد.

در MIUI 9 شاهد رونمایی از دستیار هوشمند جدید شیائومی با نام smart assistant هستیم که می تواند به آسانی در میان اپ ها، پیام ها، یادداشت ها، تماس ها و.. برای شما عملیات جستجو را انجام دهد. نکته جالب اینکه این دستیار امکان جستجو در میان تصاویر را با توجه به سیستم تشخیص چهره و همچنین موقعیت مکانی دارا می باشد.

یکی دیگر از قابلیت های MIUI 9 قابلیت پیشنهاد اپ هاست که به آسانی با توجه به محتوای مدنظر شما بهترین و کاربردی ترین اپ را هوشمندانه به شما می دهد!

یکی از کمبود هایی که در میان انبوه امکانات این رام دوست‌داشتنی احساس می شد split-screen بود که این بار در MIUI 9 شاهد حضور آن هستیم. این بار با کمک گرفتن از توانایی multi-window خواهیم توانست دو اپ را همزمان با هم در صفحه نمایش باز نگه داشته و مورد استفاده قرار دهیم.

طراحی آیکون ها در MIUI به صورت پیش فرض با تغییراتی همراه بوده که کار با اپ ها را دلچسب تر خواهد کرد و البته در قسمت تم یکپارچگی بهتری را برای استفاده از انبوه توانمندی های و قابلیت های ظاهری در این رابط کاربری شاهد هستیم.

این نسخه از MIUI در حال حاضر تنها با زبان چینی در دسترس کاربران قرار دارد و باید ببینیم در نسخه گلوبال MIUI 9 شاهد چه تغییراتی خواهیم بود.

نت نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *