خانه ورزش اخبار ورزش نوستالژی؛ دربی 42 و پایان حسرت هفت ساله با چرخش بزیک

نوستالژی؛ دربی 42 و پایان حسرت هفت ساله با چرخش بزیک

0

دربی ۴۲ در حالی بین دو رقیب سنتی برگزار شد که پرسپولیس شرایط بهتری داشت؛ استقلال با توجه به نتایج نسبتاً ضعیف و همچنین برخی اختلافات درونی، روزهای خوبی را سپری نمی کرد.

در این دیدار استانکو مربی سرخپوشان احمد رضا عابدزاده، مجتبی محرمی (داود محبوب)، نعیم سعداوی، مهدی مهدوی کیا، بهروز رهبری فرد، یحیی گل محمدی، کریم باقری، رضا شاهرودی، ادموند بزیک، مهرداد میناوند، رضا ترابیان را از ابتدا به میدان فرستاد و در طرف دیگر بهزاد غلامپور، جواد زرینچه، محمد خرمگاه، محمد نوری، مهدی پاشازاده، عبدالصمد مرفاوی، محمد تقوی، بهروز پرورش خواه، صادق ورمزیار (کاپیتان)، علیرضا منصوریان، ادموند اختر (امیر قلعه نویی) یازده بازیکنی بودند که مرحوم منصور پورحیدری برای ترکیب اولیه تیمش انتخاب کرده بود. غیبت امیر قلعه نویی کاپیتان اول استقلال در ترکیب ثابت استقلال از نکات قابل توجه این بازی بود.

این دیدار تا دقایق پایانی بدون رد و بدل شدن گلی در جریان بود؛ اما در دقیقه ۸۸ رضا شاهرودی از میانه های میدان توپی را به درون محوطه جریمه پرسپولیس ارسال کرد که مهدی مهدوی کیا این توپ را با ضربه سر به ادموند بزیک پاس داد؛ بزیک هم پس از کنترل توپ و یک چرخش عالی با پای چپ ضربه ای را روانه دروازه غلامپور کرد که توپ دور از دستان این دروازه بان به قعر دروازه استقلال رفت تا تک گل این بازی رقم بخورد.

در تصویر صادق ورمزيار و مجتبي محرمي كاپيتان هاي سرخابي در کنار جمال شریف داور سوری را مشاهده می کنید که مراسم قبل از شروع بازی را انجام می دهند. کمی دورتر ادموند بزیک در حال گرم کردن دیده می شود. پس از این دیدار مرحوم منصور پورحیدری از مربیگری استقلال کنار گذاشته شد، و مرحوم ناصر حجازی هدایت استقلال را در نیم فصل دوم بر عهده گرفت. در پایان رقابت های آن فصل، پرسپولیس به عنوان قهرمانی لیگ آزادگان دست یافت.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *