خانه ورزش اخبار ورزش نوستالژی/ بهترین های تیم ملی در دفاع چپ و راست؛ تکرار نمی شوند + عکس

نوستالژی/ بهترین های تیم ملی در دفاع چپ و راست؛ تکرار نمی شوند + عکس

0

بدون شک جواد زرینچه و مجتبی محرمی دو مهره ارزشمند و تکنیکی تیم ملی ایران بودند که با ارائه بازی های درخشان در عرصه ملی و باشگاهی، به عنوان برترین مدافعان چپ و راست فوتبال ایران پس از انقلاب اسلامی شناخته می شوند.

جواد زرینچه مدافع راست تیم ملی و باشگاه استقلال تهران، در ۲۱ سالگی اولین بازی ملی خود را در رقابت های انتخابی المپیک ۱۹۸۸ برابر کویت انجام داد که این دیدار با برتری ۲ بر یک کشورمان به پایان رسید. حرکات، نفوذها و کارهای ترکیبی که زرینچه و نامجومطلق در سمت راست انجام می دادند، بسیار تماشایی، جذاب و تحسین برانگیز بود. بازی ایران و الجزایر در ورزشگاه آزادی، یکی از به یادماندنی ترین بازی های جواد زرینچه در تیم ملی بود.

پس از بازی های آسیایی ۱۹۹۴ هیروشیما، و با روی کار آمدن محمد مایلی کهن، جواد زرینچه تا سه سال به تیم ملی دعوت نشد تا اینکه والدیر ویرا و بیژن ذوالفقارنسب بار دیگر زرینچه را برای دیدار پلی آف صعود به جام جهانی ۱۹۹۸ برابر ژاپن به تیم ملی دعوت کردند. یکی از صحنه های ماندگار در دوران فوتبال زرینچه در دیدار برابر آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ و سانتر بسیار زیبای او برای حمید استیلی بود که با ضربه سر هافبک تیم ملی کشورمان، گل قرن به ثمر رسید تا مدافع راست استقلال به نوعی مزد یک دهه درخشش در فوتبال ایران را بگیرد. زرینچه که تنها یک گل ملی در کارنامه خود دارد، در ۳۳ سالگی در دیدار دوستانه برابر آمریکا، آخرین بازی خود در تیم ملی را انجام داد.

مجتبی محرمی یکی از چپ پاهای استثنائی تاریخ باشگاه پرسپولیس و فوتبال ایران شناخته می شود. محرمی از جمله بازیکنانی بود که بدون شک شایستگی بازی در تیم های مطرح اروپایی را داشت. محرمی سابقه بازی در تیم های شاهین و نیروی زمینی را هم در کارنامه خود دارد، اما بدون شک اوج درخشش این بازیکن به سال های حضورش در پرسپولیس و تیم ملی ایران بود. خرداد ۱۳۶۷ محرمی برای اولین بار پیراهن تیم ملی را در بازی با سوریه در رقابت های انتخابی جام ملت های آسیا بر تن کرد و اولین بازی ملی اش را انجام داد؛ او در مجموع ۳۷ بازی ملی در کارنامه خود دارد و در این بازیها ۵ بار برای ایران گلزنی کرد.

بزرگترین نقطه ضعف مجتبی محرمی پرداختن به مسائل حاشیه ای بود؛ مسئله ای که باعث شد تا این چپ پای استثنایی فوتبال کشورمان چهار سال از بهترین دوران بازی خود را در محرومیت سپری کند. پس از اتفاقات بازی ایران و ژاپن در جام ملت های آسیا ۱۹۹۲، کنفدراسیون فوتبال آسیا محرمی را یک سال محروم کرد. در دربی ۳۸ سرخابی های پایتخت، درگیری مجتبی محرمی و امیر قلعه نویی جرقه حوادث ناخوشایند این بازی را زد؛ محرمی به دلیل زد و خورد در این بازی و درگیری با بازیکنان استقلال، به مدت سه سال از حضور در میادین فوتبال محروم شد. دیدار رده بندی جام ملت های آسیا ۱۹۹۶ برابر تیم ملی کویت، آخرین بازی مجتبی محرمی برای تیم ملی کشورمان بود.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *