نولان برای فیلم Tenet یک بوئینگ 747 واقعی را منفجر کرده است

«کریستفر نولان» تمایل دارد تا حد ممکن از جلوه‌های ویژه‌ی عملی به جای گرافیک کامپیوتری استفاده کند، اما او برای فیلم جاسوسی «عقیده» این ترجیح خود را به سطح تازه‌ای رسانده. در یکی از سکانس‌های کلیدی فیلم یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ وجود دارد که روی یک ساختمان سقوط می‌کند و منفجر می‌شود. نولان برای این انفجار یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ واقعی سفارش داده و روی جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری یا نسخه‌ی ساختگی هواپیما تکیه نکرده است.

نولان در مصاحبه با مجله‌ی «توتال فیلم» می‌گوید: «در نظر داشتم این صحنه را با استفاده از مینیاتورها و صحنه‌های ساختگی به همراه جلوه‌های بصری انجام دهم. اما وقتی در ویکتورویل کالیفرنیا لوکیشن‌ها را بررسی می‌کردیم، گروه منطقه‌ای عظیم از هواپیماهای قدیمی را کشف کردند. محاسباتی انجام دادیم و دیدیم که خریداری هواپیمایی واقعی با اندازه‌ی واقعی و اجرای واقعی این سکانس با دوربین، نسبت به ساخت مینیاتورها یا استفاده از گرافیک کامپیوتری در واقع باصرفه‌تر است.»

نولان اضافه می‌کند: «صحبت در این باره عجیب به نظر خواهد رسید – خرید ناگهانی هواپیما. اما ما در واقع این کار را انجام دادیم و موفقیت‌آمیز بود، با «اسکات فیشر»، سرپرست جلوه‌های ویژه و «نیتان کرولی» طراح تولید، در این باره مشورت کردیم که چگونه این سکانس عظیم را با دوربین ضبط کنیم. مشارکت در آن بسیار هیجان‌انگیز بود.»

«رابرت پتینسون» اوایل ماه می در مصاحبه با مجله‌ی GQ گفته بود که هر صحنه‌ی «عقیده»‌ مانند اوج یک فیلم اکشن پرخرج است. گوشه‌هایی از این صحنه‌های اکشن در انتهای تریلر رسمی «عقیده» نشان داده شده است. پتینسون در مصاحبه با «توتال فیلم» می‌گوید انفجار بوئینگ ۷۴۷ یکی از چند ایده‌ی دیوانه‌وارتر نولان برای فیلم بوده است.

پتینسون می‌گوید: «فکر نمی‌کردم صحنه‌ای که واقعاً یک ۷۴۷ را روی هوا ببرند واقعیت داشته باشد. به حدی جسورانه است که مضحک به نظر می‌رسد… به یاد می‌آورم که در حین فیلمبرداری فکر می‌کردم: «چند مرتبه‌ی دیگر این اتفاق در سینما تکرار می‌شود؟»»

برادران وارنر «عقیده» را ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹) در آمریکا اکران می‌کند اما احتمال تغییر این تاریخ وجود دارد.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *