نویسنده «13Reasons Why»، متهم جدید رسوایی های اخلاقی

«جی آشر»، نویسنده ی کتاب «13Reasons Why» از انجمن نویسندگان کتب کودک و نوجوان آمریکا اخراج شد. این نویسنده ی نام آشنا که سال گذشته داستانش تبدیل به یکی از پرمخاطب ترین سریال های نتفلیکس شد به تازگی متهم به سوء رفتار های جنسی شده است. سخنگوی انجمن نویسندگان کتب کودک و نوجوان، «لین الیور» در مصاحبه با منابع خبری سینمایی اعلام نمود که آقای جی آشر به همراه ویراستارش یعنی «دیوید دیاز» قوانین همکاری با این انجمن را نقض کرده اند و دیگر عضوی از این نهاد ادبی نخواهند بود.

ماجرای این اتهام به کنفرانس ادبی سال 2012 این سازمان مربوط می شود. یکی از نویسندگان دیگر این انجمن که خواستار فاش نشدن نامش است اعلام کرد که دیوید دیاز در آن سال موهایش را کشیده و در گوشش گفته است که موهای گیس کرده ی قشنگی دارد. این ماجرا چند سال فاش نشده باقی ماند تا اینکه یکی از دوستان نویسنده ی شاکی نیز صحت این اتفاق را تائید کرده است و مدعی شده که شاهد این بد رفتاری بوده است. اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود و مسئله ی دیگر که به تازگی مطرح شده کنار گذاشته شدن نویسنده ی کتاب «13Reasons Why» است. وکیل جی آشر یعنی «تامارا تیلور» در مصاحبه با پایگاه خبری «ددلاین» اعلام کرد که علی رغم کنار گذاشته شدن این شخص از سازمان ادبی نویسندگان کودک و نوجوان به اتهام بدرفتاری های جنسی،  هیچ سرنخ شفافی برای متهم کردن جی آشر وجود ندارد. بیانیه ی وکیل آشر در این خصوص را در ادامه می توانید مشاهده کنید:

اتهامات انجمن نویسندگان کتب کودک و نوجوان در قبال آقای جی آشر صحت ندارند. در پیگیری های به عمل آمده هیچ تعرض یا بدرفتاری جنسی از سوی این شخص گزارش نشده است. در آوریل سال 2017، شخص آقای آشر اعلام کردند که خودشان دیگر تمایلی به حضور در کنفرانس های انجمن ادبی مذکور ندارند و اندکی بعد خودشان بنا به دلایل شخصی از عضویت در این انجمن انصراف دادند.

 

انجمن ادبی مذکور بعد از دریافت تعدادی ایمیل از سوی افرادی که هویت شان فاش نشده چنین تصمیمی در قبال آشر گرفته است. ایمیل هایی که آشر مدعیست زمانی به خود او نیز ارسال می شده اند و دلیل اصلی کناره گیری اش از انجمن نویسندگان مذکور آزار و اذیت های همین افراد بوده که نزدیک به 10 سال با آن ها سر و کار داشته است.

 

حقیقت آن است که من نزدیک به ده سال است توسط این افراد تهدید می شوم و آزارم می دهند. دیگر نمی توانستم حضورشان را تحمل کنم در نتیجه تصمیم گرفتم از سازمانی که دوستش داشتم استعفا دهم.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *