نویسنده Green Book پس از کشف توئیت‌های اسلام‌ستیزانه حساب خود را حذف کرد

«نیک واله‌لونگا» یکی از نویسندگان فیلم «کتاب سبز» (Green Book) روز چهارشنبه پس از آنکه یکی از توئیت‌های قدیمی‌اش در مورد واکنش مسمانان آمریکایی به حوادث ۱۱ سپتامبر جنجال‌آفرین شد، حساب توئیتر خود را حذف کرد.

وی در نوامبر سال ۲۰۱۵ در حمایت از «دونالد ترامپ» نوشته بود: «صد در صد حق با ترامپ است. وقتی که برج‌ها[ی تجارت جهانی] فرو ریختند مسلمانان جرسی سیتی خوشحال بودند. با چشمان خودم دیدم، همانطور که احتمالاً شما هم از شبکه‌های خبری محلی خود دیده‌اید.»

«دونالد ترامپ» در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بود: «وقتی که برج‌ تجارت جهانی در حال فروپاشی بود همه چیز را نظاره کردم و دیدم که در جرسی سیتی، ایالت نیوجرسی هزاران هزار نفر از سقوط ساختمان خوشحال بودند. هزاران نفر خوشحال بودند.»

فیلم «کتاب سبز» که سفر «دان شرلی»‌ پیانیست سیاهپوست آمریکایی با بازی «ماهرشالا علی» به همراه راننده‌اش با بازی «ویگو مورتنسن» را روایت می‌کند، چندی پیش اعتراض خانواده‌ی شرلی را نیز به دنبال داشته بود و آن‌ها فیلم را «سمفونی دروغ» و «۱۰۰ درصد نادرست» خوانده بودند.

مسئله‌ی جالب همانگونه که بسیاری از کاربران توئیتر اشاره کرده‌اند مسلمان بودن «ماهرشالا علی» ستاره‌ی فیلم «کتاب سبز» است. استودیوی یونیورسال و نویسنده تاکنون بیانه‌ای منتشر نساخته‌اند، اما این فیلم که از قبل حواشی مختلفی را متحمل شده بی‌تردید در ادامه‌ی فصل اهدای جوایز نیز به حاشیه کشیده خواهد شد و در اسکار شانسی برای پیروزی نخواهد داشت.

«کتاب سبز» از همان آغاز اکران و پس از کسب جایزه‌ی بهترین فیلم مردمی در جشنواره‌ی فیلم تورونتو، و وقتی که «ویگو مورتنسن» در مصاحبه‌ای از الفاظ نژادپرستانه استفاده کرد به حاشیه رفته بود. بنابراین روی کاغذ کمپین «کتاب سبز» به پایان راه خود می‌رسد، هرچند که فصل اهدای جوایز همواره دستخوش اتفاقات عجیب بوده است.

اما حواشی فیلم به همین جا ختم نمی‌شود. روز چهارشنبه «مجله‌ی نیویورک» به نقل از «نیوزویک» با انتشار گزارشی فاش کرد که «پیتر فرلی» کارگردان فیلم «کتاب سبز» و برادر او «بابی فرلی» در سال ۱۹۹۸ در حین فیلمبرداری دست به اعمال غیراخلاقی می‌زده‌اند. فرلی امروز با انتشار بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی به خاطر رفتار خود نوشت: «یک احمق بودم. چند دهه قبل چنین رفتارهایی از من سر زد و حقیقت این است که حالا به خاطرش احساس شرمندگی و انزجار می‌کنم. بسیار متأسفم.»

«کامرون دیاز» ستاره‌ی فیلم «در مورد ماری مسئله‌ای وجود دارد» (There’s Something About Mary) و «تام راثمن» تهیه‌کننده از جمله افرادی بودند از رفتار کارگردان فیلم شکایت کرده بودند.

فیلم «کتاب سبز» از هشت هفته قبل در آمریکا روی پرده رفته و تاکنون ۳۵.۲ میلیون دلار فروخته است.

تانی کال

30nama

  • Linda Cardellini

    پیوستن لیندا کاردلیانی به فیلم Green Book

    پیوستن لیندا کاردلیانی به فیلم Green Book لیندا کاردلیانی (Linda Cardellini) به ویگو مورتن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *