نویسنده Justice League از برادران وارنر خواسته بود نامش را از فیلم حذف کنند؛ «کات جاس ویدن عملی تخریب‌گرایانه بود»

«لیگ عدالت زک اسنایدر» (Zack Snyder’s Justice League) از شبکه‌ی HBO Max به صورت فیلمی چهار ساعته منتشر شده و رؤیای دیرین هواداران دی‌سی را محقق کرد. اما «کریس تریو» نویسنده‌ی فیلم حالا در مصاحبه‌ی جدیدی با مجله‌ی «ونتی فر» علیه استودیوی برادران وارنر سخنانی به زبان آورده. تریو با «آرگو» (Argo) برنده‌ی اسکار شده و به درخواست «بن افلک» فیلمنامه‌ی «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice) نوشته. او همکاری خود با «زک اسنایدر» را پس از «طلوع عدالت» ادامه داد و «لیگ عدالت» را هم برای او به نگارش درآورد. اما اسنایدر در مرحله‌ی پس از تولید از پروژه جدا و «جاس ویدن» برای فیلمبرداری مجدد بعضی صحنه‌های جدید جانشین او شد. تریو کات ویدن را «عملی تخریب‌گرایانه» خوانده است.

تریو در مورد دیدن کات «جاس ویدن» برای اولین بار می‌گوید: «در آن زمان در لس‌آنجلس بودم و بر روی «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» (The Rise of Skywalker) کار می‌کردم. در غرب لس‌آنجلس با جی.جی. [ایبرامز] کار می‌کردم و به استودیو رفتم تا چند هفته پیش از انتشار بنشینم و آن را نگاه کنم. فوراً با وکیلم تماس گرفتم و گفتم: «می‌خواهم نام من از این فیلم حذف شود.» او با برادران وارنر تماس گرفت و به آن‌ها گفت که چنین خواسته‌ای دارم.»

با توجه به اینکه فیلم برای پخش‌کنندگان ارسال شده بود، حذف نام تریو از آن مستلزم ارائه‌ی پرینت‌ها و کپی‌های جدید از فیلم بود و این کار اکران «لیگ عدالت» را به تأخیر می‌انداخت و نیز در سراسر دنیا رسوایی به بار می‌آورد.

تریو می‌گوید: «این بود که خفه شدم و به شکل علنی چیزی نگفتم. از آن زمان تاکنون چیزی در مورد «لیگ عدالت» نگفته بودم، اما فیلم نماینده‌ی اثر من نیست… [حذف نام من] ممکن بود موج عظیمی از تبلیغات منفی علیه فیلم شکل دهد و فکر می‌کنم وضعیت را برای بازیگران و همه‌ی کسانی که بر روی فیلم کار کرده بودند بدتر می‌کرد. اما بسیار خوشحالم که «زک اسنایدر» به یکی از برترین فیلم‌های من در IMDb تبدیل شده.»

تریو حتی به مراسم افتتاحیه‌ی «لیگ عدالت» هم دعوت نشده بود. او می‌گوید: «پس از آن هرگز فیلم را ندیدم.» در سال ۲۰۱۷ «لیگ عدالت» به اکران رسید و نام تریو به همراه «جاس ویدن» به عنوان نویسندگان فیلمنامه ذکر شد. اما در کات «لیگ عدالت زک اسنایدر» نام تریو به عنوان تنها نویسنده‌ی فیلمنامه آمده است.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *