هنگام آماده شدن برای درس دادن به یک کلاس گروهی تناسب اندام، شما باید قبل از شروع کلاس، برخی عوامل را در نظر بگیرید. این عوامل، هنگامی که به آنها به عنوان وسیله ای برای افزایش یادگیری و نتایج بدست آمده، نگاه شود، می توانند باعث شوند کلاس مربوطه، فقط یک کلاس متوسط باشد یا کلاسی که همه می خواهند بخشی از آن باشند.

محیط پیرامون مهم است

هنگام آماده کردن کلاس گروهی تناسب اندامتان (در یک باشگاه یا هر جای دیگر) محیطی که شرکت کنندگان در آن حضور دارند، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. از فضایی استفاده کنید که روشنایی و تهویه مناسبی داشته باشد. اگرچه عرق، بخشی از هر روال تمرینی است اما هیچ کس دوست ندارد بوی آن را احساس کند. مطمئن شوید که هوا در جریان است و اینکه دمای اتاق برای یک تمرین موثر، مساعد است. اگر هوا بیش از حد گرم یا مرطوب باشد، تنفس دشوار می شود و مقدار عرقی که از شرکت کنندگان جاری می شود، قطعا می تواند به یک مسئله جدی تبدیل شود.

اگر هوا بیش از حد سرد باشد، افراد شور و حالشان را از دست می دهند. هیچ کس نمی خواهد احساس سرما کند. برای ایجاد تصور روشنی، فضا و وسعت مکان، از آینه بر روی دیوارها استفاده کنید تا افراد احساس محصور بودن نکنند. در نهایت، برای تمرین تان، از موسیقی استفاده می کنید. موزیکی که انتخاب می کنید، تا حدودی می تواند به اندازه خود تمرین، مهم باشد. مطمئن شوید بیش از حد بلند نیست که آزاردهنده باشد. بلندی آن باید به حدی باشد که احساس انرژی خود را منتشر کند.

نظافت کلاس گروهی اهمیت دارد

هیچکس دوست ندارد بقایای تمرین شخص دیگری را ببیند. تجهیزات باید قبل و بعد از هر بار استفاده، با یک محلول تمیزکننده پاک شوند تا اطمینان حاصل شود که میکروب ها و باکتری ها در میان شاگردان پخش نمی شوند. تشک ها نیز برای اطمینان از اینکه عرقی رویشان باقی نمانده و بوی نم نمی دهند، باید تمیز و خشک شده و در معرض هوا قرار بگیرند. آینه ها را پاک کنید تا لکه ها و آلودگی ها از بین بروند، به طوری که بتوانند به عنوان یک وسیله جانبی برای تمرین کردن بکار بروند، نه یک شیء کثیف که باعث حواس پرتی شود.

با توجه به این واقعیت که بسیاری از کلاس های گروهی تناسب اندام از کف زمین به عنوان بخشی از تمرین استفاده می کنند، باید مرتبا تمیز شود. اگر موکت شده، باید جاروبرقی کشیده شود و اگر کاشی یا پوشش حصیری دارد، باید با پارچه تمیز شود. به موکت خیس هم قبل از آنکه باعث بو گرفتن کل محوطه شود، باید رسیدگی گردد. حصیر یا کاشی مرطوب از عرق می تواند منزجر کننده باشد و قدم برداشتن روی آن نیز خطرناک است.

روال تمرینی کلاس گروهی

به عنوان یک حرفه ای تناسب اندام، این مسئولیت شماست که مطمئن شوید روال تان با توجه به گرایش ها و متدهای فعلی، به روز است. دانش فیزیولوژی ورزش، به علت تحقیق مداوم در مورد تکنیک های ورزش و متدهای تمرینی همیشه در حال گسترش است. همچنین همیشه باید پیشرو بهترین روش های تمرینی برای شاگردان تان باشید (نباید فراموش کنید که شما یک کارشناس هستید.)

شما باید مطمئن شوید آنچه که انجام می دهید، اساسا بی خطر است. به عبارت دیگر، امنیت فیزیکی شاگردانتان، اولین مسئولیت شماست. با توجه به نیازها و محدودیت های فردی ممکن است شرکت در برخی روش های تمرینی برای همه، بی خطر نباشد. مطمئن شوید که تمرینات شما، ریسک ها یا خطرات غیرضروری برای شاگردان تان ایجاد نمی کنند و اینکه از هیچ کس خواسته نمی شود کاری را انجام دهد که ایمن نیست.

ایمنی فقط یک کلمه نیست

علاوه بر اطمینان از اینکه تمرینات شما اساسا بی خطر هستند (بنابراین هیچ کس در معرض خطر غیرضروری قرار نمی گیرد.) شما باید مطمئن شوید که برای هرگونه شرایط غیرعادی که ممکن است رخ دهد، آماده هستید. شما باید در زمینه مهارت ها و گواهی نامه های مرتبط با نجات جان افراد، به روز باشید. به علاوه مطمئن شوید که شما یا باشگاهی که در آن کار می کنید، یک برنامه اضطراری برای مقابله با هر چه ممکن است اتفاق بیفتد، دارد. هیچ کس دوست ندارد در مورد بدترین احتمال فکر کند یا برای آن برنامه ریزی نماید، با این حال هنگامی که اتفاق بیفتد، داشتن برنامه های از قبل آماده، می تواند تفاوت زیادی در هرگونه شرایط مرگ یا زندگی ایجاد کند.

مانند یک رهبر رفتار کنید

شما ممکن است بزرگترین عامل در تجربه ای باشید که شاگردان شما در طول کلاس گروهی تان از سر می گذرانند. مطمئن شوید که برای کلاس، به خوبی آماده هستید. همه چیز را محیا کنید، از تجهیزاتی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت تا آهنگی که می خواهید در موقع مناسب، پخش شود. اگر شما مقدار زیادی انرژی از خودتان پراکنده کنید، شاگردان تان نیز از آن بهره خواهند برد. با این حال اگر سیگنالی ساطع کنید که نشان می دهد چندان مشتاق بودن در آنجا نیستید، دود آن نیز به چشم شاگردان تان می رود. کارتان را با اعتماد بنفس و پرانرژی انجام دهید. شاگردان شما، انرژی تان را به شما بر می گردانند.

مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *