نکاتی برای تغییر ذهنیت‌مان درباره پول

تنها زمانی که عاشق کاری باشید در آن موفقیت کامل بدست می‌آورید. پول درآوردن را هدف زندگی خود قرار ندهید. در عوض کارهایی که دوست دارید انجام دهید و سعی کنید آنها را به قدری خوب انجام دهید که توجه دیگران را جلب کنید.

مایا آنجلوا

زمانی که احساس می‌کنیم در شرایط خاصی گرفتار شده‌ایم، – مخصوصاً در زمینه‌ی مالی – به سختی می‌توانیم به چیزی غیر از موقعیتی که درآن هستیم فکر کنیم. انتخاب‌های خود را خیلی محدود می‌کنیم و واقعاً به این فکر نمی‌کنیم که ممکن است گزینه‌های دیگری نیز وجود داشته باشد.

درصورتی‌که همیشه انتخاب‌های دیگری هم وجود دارد، فقط لازم هست که مقداری خلاقیت داشته باشیم و بتوانیم دیدگاه خود را تغییر دهیم تا بتوانیم چیزهای اطراف‌مان را واضح‌تر ببینیم.

در زیر ۵ روش معرفی شده که به شما کمک می‌کند ذهنیت مالی خود را تغییر دهید:

1. تغییر ذهنیت درباره‌ی پول

پول صرفا یک تعریف یا یک ایده هست واگر این باور که هرگز پولدار نمی‌شوید در ذهن شما تثبیت شود، به همان اندازه هم در این چرخه‌ی باطلِ بی‌پولی گرفتار خواهید بود. با پر کردن جای خالی در جمله زیر ذهنیت پولی‌تان را به چالش بکشید.

«به دست آوردن پول …….است.»

آیا جواب شما یکی از گزینه های سخت / پراسترس/ خسته‌کننده و نظایر اینها هست؟

اگرجواب شما یکی از این گزینه‌هاست زمان تغییر فرا رسیده است!

حال، جای خالی را با کلمات جدیدِ سرگرم‌کننده / هیجان‌انگیز / آسان و نظایر آن پر کنید و سعی کنید این ذهنیت جدید را برای یک ماه آینده در پیش بگیرید و ببینید چه چیزهایی در ذهن‌تان تغییر می‌کند.

2. خرج کردن برای چیزهای کم اهمیت را متوقف کنید.

یقینا ثروتمندانه زندگی کردن به اندازه‌ای که بتوانید خیلی راحت برای صرف غذا به رستوران بروید و یا برای رفتن به هرجا آژانس بگیرید، خیلی خوب هست. اما اگر فقط پول خرج می‌کنید چون واقعاً نمی‌دانید از زندگی‌تان چه می‌خواهید پس بایستی در مورد اینکه پول‌تان را کجا و چطور خرج می‌کنید کمی بیشتر فکر کنید.(در شیوه‌ی خرج کردن‌تان دقت به خرج دهید)

هرزمان که کیف پول‌تان را از جیب بیرون می‌آورید به این فکر کنید، «آیا این خرج کردن‌ها باعث رضایت خاطر من می‌شود و مرا به هدفم نزدیکتر میکند؟» اگر پاسخ شما «نه» هست کیف خود را در جیب بگذارید و به راه‌تان ادامه دهید. درست است که این کار ممکن هست در وهله اول آزار‌دهنده باشد ولی درنهایت وقتی شما بتوانید به اهداف بزرگ زندگی‌تان دست یابید خیلی خوشحال خواهید شد که قدرت نه گفتن در مواقع لازم را داشتید .

3. در مورد هدفی که دارید صحبت کنید وهر روز آنرا در ذهن‌تان مرور کنید.

در مورد هدف‌تان با کسانی که می‌شناسید و یا حتی نمی‌شناسید صحبت کنید، چون ممکن هست در این میان به اشخاصی بربخورید که شما را با کسانی که می‌توانند در این زمینه کمک کنند مرتبط سازند. بدین ترتیب به مرور زمان همه‌ی افراد متوجه جدیت شما خواهند شد و نیز برای مردم جالب خواهد بود که به شما در رسیدن به هدف‌تان کمک کنند .

4. پس انداز را همانند یک بازی شروع کنید.

به این صورت که هر زمان از خرج کردن پول برای چیزهای غیرضروری چشم پوشی کردید پولش را کنار بگذارید و حواستان به مقدار پولی که توانستید پس انداز کنید باشد. سپس می‌توانید آن مقدار پول را در حساب بانکی خود گذاشته و یا حتی در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و به پر شدن ظرف نگاه کنید، اینکار انگیزه‌ی شما را برای پس انداز پول دوچندان می‌کند. هدف خود را از این پس‌انداز کاملاً مشخص کنید و بدانید این پول را برای چیزی‌ که برای شما واقعاً اهمیت دارد پس‌انداز می‌کنید.

5. در مورد پول درآوردن فکر کنید و ابتکار به خرج دهید.

پس‌انداز تنها راه برای پول جمع کردن نیست، شما می‌توانید پول بیشتری بدست آورید. من با اطمینان می‌گویم همین الان حداقل پنجاه روش برای افزایش سرمایه‌تان وجود دارد. باور ندارید؟

تانی کال

موفقیت

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *