۸ نکته برای اینکه رویایتان را زندگی کنید

هیچگاه برای تبدیل شدن به آنچه می‌خواهید دیر نیست

-جرج الیوت

همه ما وقتی بزرگ می‌شویم رویاهایی داریم، آن وقتها همه ما فکر می‌کردیم می‌توانیم هر کاری انجام دهیم، همه می‌خواستیم آتش نشان، پلیس، معلم، سوپرمن و مانند آن شویم، از هر بچه‌ای بپرسید، هیجان زده می‌شود و وقتی به شما می‌گوید که می‌خواهد چه کاره شود، واقعا باور دارد که می‌تواند هر کاری انجام دهد، همه ما با آنها موافقیم و می‌گذاریم به آن باور داشته باشند، ما هم وقتی بچه بودیم آن رویاها را داشتیم، اما به شکلی در طول راه آنها را از دست دادیم، وقتی داشتیم بزرگ می‌شدیم چه اتفاقی برایمان افتاد؟ رویاهایمان کجا رفتند؟ چرا آن کارهای بزرگی که وقتی بچه بودیم فکر می‌کردیم می‌توانیم انجامشان دهیم را انجام نمی‌دهیم؟

کجا برق چشمانمان را از دست دادیم؟

من همان بچه‌ام که فکر می‌کرد می‌تواند هر کاری انجام دهد، اما وقتی زندگی پیش رفت همه چیز تغییر کرد، می‌دانستم که می‌خواهم نویسنده شوم، اما نویسندگی هرگز یک شغل نبوده و نخواهد شد، همیشه به من گفته شد راه دختر عمویم را بروم، دخترعمویم یک حسابدار خوب بود، او در آن زمان، معاون رئیس یکی از پنج شرکت بزرگ حسابداری شده بود، من در مدرسه تلاش بسیاری کردم و مثل او حسابداری خواندم، هر چند اصلا آن را دوست نداشتم، آن را به خوبی انجام دادم، من یک دوره MBA و حسابداری رسمی را به پایان رساندم اما احساس شکست می‌کردم.

خالی و ناتمام

یادم می‌آید بعد از امتحان پایانی در قطار در راه خانه بی وقفه گریه می‌کردم، برای خودم خیلی غمگین بودم، من که بودم و داشتم چه کار می‌کردم؟ هر کاری به من گفته شده بود، و نه آنچه خودم می‌خواستم را انجام داده بودم، احساس باختن، خلا و ترس داشتم، من ناتمام بودم، فهمیدم که هیچ وقت نمی‌خواستم حسابدار شوم اما من هر کاری برای دوست داشته شدن می‌کردم و به احساس خودم بی ‌توجه بودم، اگر آدم های دیگر خوشحال بودند، برایم خوب بود حتی اگر خودم احساس بدبختی می‌کردم، من داشتم خانواده‌ام را با تحقق رویای دخترعمویم خوشحال می‌کردم، اگر آنها با دستاورهای من شاد بودند، برایم رضایت بخش بود.

من هشت سال دیگر با بدبختی زندگی کردم، از کار کردن وحشت داشتم، از ساعت ها نشستن و پر کردن اظهارنامه مالیاتی، حسابرسی و تنظیم صورت های مالی متنفر بودم اما احساس می‌کردم برای تغییر خیلی دیر است، حالا با همه آنچه به دست آورده‌ام چه کنم؟ به حرف کسانی که فکر می‌کردم بهترین راه را می‌شناسند گوش کرده بودم هر چند می‌دانستم که آن هیچ وقت رویای من نبود.

چشم انداز

پس از سال ها کار بی ثمر، اخراج و مرخصی تصمیم گرفتم از دنبال کردن رویای دیگران دست کشیده و رویای خودم را زندگی کنم، این وقتی اتفاق افتاد که همکارم هنگام کار دچار حمله قلبی تقریبا مرگبار شد، به لطف خدا بهبود یافت اما باعث شد درباره مسایل جور دیگری فکر کنم، او دید مرا به زندگی باز کرد، سخت ترین تصمیمی بود که گرفته بودم، اما این کار برایم لازم بود تا احساس آزادی کنم، ساده نبود، چون با حسابداری برای خود زندگی درست کرده بودم اما می‌دانستم که برای دنبال کردن رویایم به یک تغییر نیاز دارم، چه اتفاقی در زندگی افتاد که چشمانتان دیگر برق نمی‌زنند؟ آیا در طول راه مثل من مایوس شدید یا نگرانی‌های زندگی باعث شد رویاهایتان را کنار بگذارید؟

آیا رویای خود را زندگی می‌کنید؟ اگر نه، رویای چه کسی را؟

به آنچه امروز انجام می‌دهید نگاه کنید و از خودتان بپرسید که آیا این واقعا رویای شماست؟ اگر نه، لازم است بدانید که تنها یک شانس دارید که تلاش کنید و رویای خود را پس بگیرید.

اینجا چند نکته کمک می‌کنند بدانید چطور رویایتان را دنبال کنید:

۱- آنچه شما را به هیجان می‌آورد پیدا کنید

چه چیزی وقتی درباره‌اش صحبت می‌کنید شما را به هیجان می‌آورد؟ چه کاری را با شادی انجام می‌دهید حتی اگر به شما پولی پرداخت نکنند؟ این همان کاری است که برای انجامش ساخته شده‌اید، راه تحقق آن را پیدا کنید و تا انجام آن تسلیم نشوید، ممکن است منابع مالی برای انجامش نداشته باشید اما با کارهای کوچک آغاز کنید و به سمت رویایتان قدم بردارید،

۲- رویایتان را به شغل رویایی‌تان تبدیل کنید

هر آنچه دوست دارید و می‌خواهید انجام دهید را، اگر به اندازه کافی دوست داشته باشید، می‌توانید به شغل تبدیل کنید، ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که برای هر چه تصور کنید بازاری وجود دارد، تکنولوژی دنیا را بسیار کوچک کرده و افراد بیشتری قابل دسترسی هستند، دیگر بهانه‌ای وجود ندارد، متوسط بودن را نپذیرید، تنها برای گذران زندگی به سخت جنگیدن ادامه ندهید، وقتی می‌توانید رویای خود را زندگی کنید، احتیاط را کنار بگذارید، به رویای خودتان یک شانس بدهید و هر کاری که می‎‌توانید برای تحقق آن انجام دهید.

۳- در یک زمان مشخص یک روز به آن اختصاص دهید

با کارهای کوچک شروع کنید و همه زندگی خود را رها نکنید تا وقتی به اندازه کافی مطمئن شوید و تمام وقت و انرژی خود را به آن اختصاص دهید، پیوسته حرکت کنید، از وقت خود با هوشمندی استفاده کنید، کلاس بروید، کتاب بخوانید تا یک مربی پیدا کنید که شما را هدایت کند و ابزاری به شما معرفی کند که به شما در دستیابی به هدفتان کمک کند، مدتی طول می‌کشد تا رویایتان محقق شود، به یاد داشته باشید که سال ها برای تحقق رویای دیگران تلاش کرده‌اید، تسلیم نشوید.

۴- مثبت باشید و به رویاپردازی ادامه دهید

باید به یاد داشته باشید که رویایتان یک شبه به واقعیت نمی‌پیوندد، باید متعهد باشید و سخت روی آن کار کنید، حتی اگر شرایط دشوار است از رویاپردازی دست نکشید، کشمکش‌هایتان در کارهای نه صبح تا پنج بعد از ظهررا به یاد آورید و اینکه چه قدر رسیدن به نتایجی که می‌خواستید سخت بود، آنها رویای فرد دیگری بودند، وقتی روی رویای خودتان کار می‌کنید و روز بدی تجربه می‌کنید، آنها را پشت ذهن خود داشته باشید.

۵-از مخالفان دوری کنید

همیشه روی مثبت بودن کار کنید، از کسانی که به رویای شما باور ندارند دوری کنید، در زندگی شما کسانی هستند که از شما حمایت نمی‌کنند و یا باور ندارند که می‌توانید به رویایتان دست پیدا کنید، برخی این را به شما می‌فهمانند، اما لطفا نگذارید شما را مایوس کنند، به خودتان باور داشته باشید، کسانی را پیدا کنید که تشویقتان کرده و به شما انگیزه می‌دهند تا بهترین باشید، ممکن است روزهای بدی داشته باشید، بیشتر از آنچه تصور می‌کردید، اما باید به یاد داشته باشید که اگر رسیدن به رویاها آسان بود، ارزش چندانی برایتان نداشت.

۶- قبل از موفقیت برای شکست آماده باشید

وقتی برای دنبال کردن رویای خود مصمم هستید، به هیچ چیز اجازه ندهید شما را متوقف کرده یا جلوی راهتان را بگیرد، این یعنی باید قبل از تحقق کامل آن برای شکست آماده باشید، شکست بخشی طبیعی از زندگی بوده و به معنای پایان نیست، فقط بدانید که باید بلند شوید و به سمت هدف نهایی خود ادامه دهید، زمان‌هایی خواهد بود که غمگین و یا توسط موانع دلسرد شده‌اید، اما چشمانتان را از هدف برندارید.

۷- به یاد داشته باشید هیچ گاه دیر نیست

برای دنبال کردن رویاهایتان هیچ وقت دیر نیست، ممکن است در زندگی شروع بدی داشته‌اید، یا ممکن است جدا شده و مجبور به بزرگ کردن بچه‌هایتان باشید، شرایط شما هر چه باشد، حالا زمان دنبال کردن رویایتان است، روی آنچه نباید انجام می‌دادید تمرکز نکنید بلکه به آنچه اکنون باید انجام دهید فکر کنید، در مقابل وسوسه‌ی از خود بیزاری مقاومت کنید، وقت خود را صرف احساس تاسف برای خود نکنید. از زمان خود برای کار کردن روی تحقق رویای خود استفاده کنید.

۸- از تمرکز بر روی دیگران دست بردارید

وقتی تصمیم گرفتید رویای خود را دنبال کنید، ممکن است وسوسه شوید خود و دستاوردهایتان را با دیگران مقایسه کنید، اگر واقعا می‌خواهید رویاهایتان به حقیقت بپیوندند، در مقابل این وسوسه مقاومت کنید، به یاد داشته باشید که هر کسی نقطه شروع متفاوتی دارد و همه ما منابع متفاوتی برای دستیابی به اهدافمان داریم، شما ممکن است وقتی با دیگران کار می‌کنید، نسبت به وقتی که تنها هستید دستاوردهای بیشتری داشته باشید.

در پایان، هدف این است که شما کاری که دوست دارید انجام دهید و با انجام آن کسب درآمد کنید، فکر نکنید نمی‌توانید به آنچه می‌خواهید برسید، بهتر است تلاش کنید و شکست بخورید تا هیچ تلاشی برای آن نکنید، به خاطر داشته باشید، حتی اگر در اولین اقدام خود موفق نشوید، چیزهای زیادی درباره خود و آنچه می‌خواهید به دست آورده‌اید، در آخر، نه تنها به هدف های خود می‌رسید بلکه فرد بهتری خواهید شد، شما باید به فردی قوی تر، با اعتماد نفس بیشتر و نترس تبدیل شوید.

تانی کال

مجله تناسب اندام

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *