نگاهی به خودروهای جدید بورگوارد در نمایشگاه خودروی تهران

درحالی که در نمایشگاه خودرو امسال، جای خالی بی‌ام‌دبلیو، هیوندای، کیا و میتسوبیشی احساس می‌شود، شرکت‌های جدیدی مثل لوکسژن و بورگوارد سعی کرده‌اند تا جای این شرکت‌های محبوب را پر کنند.

پس از گذر از محصولات تایوانی لوکسژن، نوبت به محصولات شرکت بورگوارد می‌رسد. بورگوارد یک شرکت آلمانی الاصل است که فعالیت اصلی آن بین سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۶۱ میلادی بازمی‌گردد. پس از وقفه‌ی بیش از ۴ دهه، این شرکت با سرمایه‌گذاری چینی‌ها جان دوباره‌ای گرفت و از سال ۲۰۰۸ به میدان رقابت بازگشت. در نمایشگاه خودرو امسال، شرکت کیان موتور وارنا به عنوان نماینده‌ی بورگوارد از ۲ مدل کراس‌اوور شهری با نام‌های BX5 و BX7 رونمایی کرد.

Borgward BX5

BX5 یک کراس‌اوور بزرگ شهری با ظاهری مشابه خودروهای چینی است. در نمای جلو، چراغ‌های کشیده با جلوپنجره‌ی بزرگ ذوزنقه‌ای دیده می‌شود. زبان طراحی این خودرو به گونه‌ای بوده که بسیار ساده و به‌دور از هرگونه پیچیدگی است. این کراس‌اور آلمانی-چینی به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر با حجم ۱٫۸ لیتر مجهز شده که می‌تواند حداکثر توان ۱۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتون‌متر را تولید کند. بورگوارد در این خودرو از یک گیربکس ۶ سرعته‌ی خودکار استفاده کرده تا نیروی تولید شده توسط موتور را به تمام چرخ‌ها منتقل کند.

آن‌طرف، برادر بزرگ‌تر BX7 قرار دارد که از نظر ابعاد و مشخصات فنی نمونه‌ی قدرتمند BX5 به حساب می‌آید. این کراس‌اور از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری بهره می‌برد که به لطف سیستم پرخوران توربوشارژ می‌تواند حداکثر توان ۲۲۴ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتون‌متر را تولید کند. BX7 همانند BX5 به یک گیربکس ۶ سرعته‌ی خودکار مجهز شده است.

با توجه به داغ بودن بازار انواع خودروهای کراس‌اوور چینی، کره‌ای و تا حدودی ژاپنی کار برای برند جدیدی مثل بورگوارد کمی مشکل است. با این حال باید دید که پس از فراهم شدن شرایط فروش این خودروها، استقبال مردم از محصولات بورگوارد و لوکسژن به چه نحوی خواهد بود.

تانی کال

دیجی کالا مگ

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *