اگر عشق ماشین باشید، احتمالا علاقه زیادی هم به مجموعه “سریع و خشن” (Fast and Furious) دارید؛ نه لزوما به‌خاطر خط داستانی فیلم یا بازیگرانش بلکه به خاطر وجود ماشین‌های قدرتمند و هیجان‌انگیزی که در سکانس‌های مهیج این فیلم باعث جاری شدن آدرنالین در سراسر بدنتان می‌شوند.

در این مطلب تصمیم گرفتیم که از میان خودروهای زیادی که در آخرین سری این مجموعه حضور پیدا کرده‌اند، ۵ خودرو شاخص و مهیج را برایتان انتخاب کنیم و گذری به مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها داشته باشیم.

۱-دوج دیمون

اصلا نمی‌شود که در وهله اول به سراغ خودرو دیگری رفت وقتی که حرف از فیلم آمریکایی می‌شود و دوج‌ دیمون، نماینده ماسل‌کار قدرتمند از خانواده اصیل آمریکایی در فیلم سریع و خشن ۸ حضور پررنگی از خود نشان می‌دهد. خودرویی که مظهر قدرت آتشین ماشین‌های آمریکایی است و به لطف پیشرانه قدرتمند در قلب خود، به رقابت مدعیان دنیا می‌رود. در ادامه می‌توانید قسمتی از خودنمایی این ماسل کار مغرور را ببینید:

.

دانلود ویدئو

این خودرو یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۶٫۲ لیتر دارد که می‌تواند قدرتی معادل ۸۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۰۴۴ نیوتون‌متری تولید کند. اگریادتان باشد، در نمایشگاه خودرو نیویورک امسال بود که ون‌ دیزل، بازیگر همین فیلم سوار بر دوج دیمون چلنجر SRT 2018 با حرکت نمایشی وارد صحنه شد و بعد دود کردن لاستیک‌ها و درآوردن غرش وحشی دیمون، با سرعت هرچه تمام از صحنه معرفی خودرو بیرون رفت. در ویدیو زیر لحظه معرفی و حرکت نمایشی این خودرو وحشی را تماشا کنید:

.

دانلود ویدئو

اگر سوار دوج دیمون شوید و گاز را تخت کنید، ظرف ۲٫۳ ثانیه از حال سکون به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. این شتاب بی‌نظیری است که سوپراسپرت‌های مدعی از چنین توانایی بهره‌مند هستند. به همین دلیل است که دوج ادعا می‌کند با تولید مدل دیمون، سریع‌ترین و قدرتمندترین خودرو آمریکایی تولید انبوه در بازار را تا امروز ساخته است.

۲- لامبورگینی LP640

برکسی پوشیده نیست که ایتالیا، مظهر سوپراسپرت‌های دنیا، با خودروهای پرزرق و برق و گران‌قیمت است. نشستن پشت فرمان محصولات شرکت‌هایی هم‌چون فراری و لامبورگینی می‌تواند جزو یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای هرکسی باشد. در این فیلم هم با سکانس‌هایی از لامبورگینی مورسیو لگو LP640 مدل ۲۰۰۶ همراه هستیم. گرچه این خودرو نارنجی‌رنگ در این فیلم تنها برای دقایقی حضور داشته اما در همان مدت کوتاه کافی است که شما را با دریفت در جاده سفیدپوش رومانی به وجد بیاورد. در ادامه می‌توانید سکانس‌هایی از این سوپراسپرت بی‌اعصاب را در جاده‌های برفی ببینید:

.

دانلود ویدئو

مدل استاندارد این خودرو با پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر و در حجم‌های ۶٫۲ و ۶٫۵ لیتر عرضه شده که محدوده توانی ۵۷۲ تا ۶۷۰ اسب‌بخار را شامل می‌شوند. این خودرو بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ در تیراژ ۴٫۰۹۹ دستگاه تولید و حداکثر سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر اعلام شد. رسیدن از حال سکون به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت در مدل مجهز به پیشرانه ۶٫۲ لیتری حدود ۳٫۸ ثانیه و در قوی‌ترین مدل با حجم ۶٫۵ لیتر حدود ۲٫۸ ثانیه زمان می‌برد.

۳-جگوار F-Type S

جیسون استاتهام، یکی از چهره‌های مطرح این مجموعه و دیگر فیلم‌های اکشن ماشینی سوار بر جگوار اف تایپ اس مدل ۲۰۱۴ کوپه دیده می‌شود. جیسون در نقش Deckard Shaw در سریع و خشن ۸ با این خودرو بااصالت انگلیسی حاضر می‌شود. در ادامه می‌توانید یک کلیپ کوتاه تبلیغاتی شرکت کاسترول در خصوص فیلم سریع و خشن ۸ را ببینید:

.

دانلود ویدئو

جگوار اف تایپ اس به یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۵ لیتر مجهز شده که توانایی تولید قدرتی معادل ۴۹۵ اسب‌بخار و گشتاور ۶۲۳ نیوتون‌متری را دارد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در زمان عرضه حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته اما در حال حاضر در بازار خودروهای دست‌دوم آمریکا بین ۵۰ تا ۷۵ هزار دلار ارزش دارد.

۴-مرسدس‌بنز AMG GT S

پس از گذر از خودروهای اصیل آمریکایی، انگلیسی و ایتالیایی، این‌بار نوبت به خودروساز محبوب آلمانی یعنی مرسدس‌بنز می‌رسد. در آخرین سری فیلم سریع و خشن، مدل ۲۰۱۶ مرسدس‌ AMG GT S حضور پیدا کرده است. این خودرو به یک پیشرانه تویین توربو ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴ لیتر مجهز شده که می‌تواند قدرتی معادل ۵۰۴ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون‌متر را تولید کند. صفر تا صد این خودرو حدود ۳٫۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۱۲ کیلومتر بر  ساعت است. در ادامه می‌توانید صحنه‌ای مربوط به حضور این مدل با چند خودرو دیگر را تماشا کنید:

.

دانلود ویدئو

کابین این خودرو در نوع خود سبک طراحی بی‌نظیر است. در زبان طراحی داخلی این خودرو از داشبورد به اصطلاح خلبانی استفاده شده است. علت نام‌گذاری این سبک طراحی، شکل دریچه‌های هوا و شیوه قرارگیری ادوات داشبورد است که حس کابین خلبان را به راننده و سرنشین منتقل می‌کند.

۵-شورولت کوروت استینگری

از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت جدید که بگذریم، نوبت به یک خودرو کلاسیک بی‌نظیر می‌رسد. میشل رودریگز (Michelle Rodriguez) بازیگر نقش Letty Ortiz در فیلم سریع‌ و خشن ۸، سوار بر یک خودرو تمام‌عیار دیده می‌شود. این خودرو آنتیک و کلاسیک، شورولت کوروت استینگری (chevrolet corvette stingray) مدل ۱۹۶۶ است. این خودرو را می‌توانید در سکانس‌های کلیپ قبلی ببینید که به مرسدس‌بنز AMG GT S برخورد کرد.

مدل استاندارد این خودرو از یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۷ لیتر بهره می‌برد. توان تولیدی این پیشرانه ۴۳۵ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری آن ۶۲۳ نیوتون‌متر است. همین پیشرانه قادر است که ظرف ۵٫۶ ثانیه، راننده را از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این اتومبیل ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو هم‌اکنون در بازار آمریکا حدود ۱۰۰ هزار دلار ارزش دارد. قیمت بالای این خودرو به ارزش بالای کلاسیک بودن آن برمی‌گردد.

دی جی کالا مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *