خانه ورزش اخبار ورزش نگاهی به عملکرد نمایندگان ایران در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

نگاهی به عملکرد نمایندگان ایران در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

0

در تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تا کنون شش تیم ایرانی موفق به حضور در این مرحله شده و پرسپولیس هفتمین تیم ایرانی است که به این مرحله از رقابتها صعود می کند. پاس تهران، استقلال، نفت تهران، سایپا، سپاهان و ذوب آهن اصفهان تیم هایی هستند که پیش از این به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ادوار گذشته صعود کرده اند. در ادامه عملکرد نمایندگان ایران در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک چهارم نهایی را مرور می کنیم.

۲۰۰۵

پاس تهران پس از صعود از مرحله گروهی در یک چهارم نهایی به مصاف العین امارات رفت؛ دیدار برگشت دو تیم در حالی در تهران برگزار شد که بازی رفت در امارات با تساوی یک بر یک تمام شده بود. در بازی برگشت، در حالیکه پاس تا دقیقه ۸۰ با نتیجه ۳ بر یک از حریف پیش بود، در ادامه دو گل از حریف دریافت کرد و در عین ناباوری در این مرحله از رقابتها حذف شد.

۲۰۰۷

سپاهان در بهترین عملکرد خود در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل به یک چهارم نهایی رسید و حریف تیم کاوازاکی ژاپن شد. دیدار رفت در اصفهان و همچنین دیدار برگشت در ژاپن با تساوی بدون گل پایان یافت و سرنوشت بازی به وقت های اضافه و ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی سپاهان با برتری ۵ بر ۴ برابر حریف ژاپنی به نیمه نهایی صعود کرد. در این دو دیدار، عباس محمدی دروازه بان سپاهان درخشش فوق العاده ای داشت.

۲۰۰۸

سایپا با صعود از مرحله گروهی به یک چهارم نهایی رسید و به مصاف بنیادکار ازبکستان رفت. دیدار رفت دو تیم به تساوی ۲ بر ۲ انجامید، اما نماینده ازبکستان در دیدار برگشت با حساب ۵ بر یک پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

۲۰۱۰

ذوب آهن نماینده شایسته ایران در این دور از رقابتها در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف پوهانگ استلرز کره جنوبی رفت. دیدار رفت با نتیجه ۲ بر یک به سود ذوب آهن پایان یافت و در دیدار برگشت، شاگردان منصور ابراهیم زاده با کسب تساوی یک بر یک موفق به صعود از این مرحله شدند.

۲۰۱۱

در این دوره ایران دو نماینده در مرحله یک چهارم نهایی داشت؛ ذوب آهن و سپاهان اصفهان. در دور رفت سپاهان با یک گل السد قطر را شکست داد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازی را به دلیل استفاده غیرمجاز سپاهان از بازیکن محروم، سه بر صفر به سود تیم قطری اعلام کرد و پیروزی دو بر یک زردپوشان در دیدار برگشت هم نتوانست چاره ساز شود و این تیم حذف شد. ذوب آهن هم در این مرحله به مصاف سوون سامسونگ کره جنوبی رفت. دیدار رفت یک بر یک مساوی شد؛ دیدار برگشت در وقت های عادی هم با همین نتیجه پایان یافت، اما تیم کره ای در وقت های اضافی موفق شد یک گل دیگر به ثمر رسانده و با پیروزی دو بر یک راهی مرحله نیمه نهایی شود.

۲۰۱۲

سپاهان برای دومین سال متوالی به یک چهارم نهایی رسید. دیدار رفت این تیم برابر الاهلی عربستان بدون گل مساوی شد، اما پیروزی ۴ بر یک تیم عربستانی در دیدار برگشت باعث حذف سپاهان از ادامه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در این دوره شد.

۲۰۱۳

استقلال تهران در این دوره با کنار گذاشتن الشباب عربستان به یک چهارم نهایی رسید تا حریف تیم بوریرام تایلند شود. در دیدار رفت در تهران، استقلال موفق شد این تیم را با تک گل خسرو حیدری شکست دهد، در دیدار برگشت هم استقلال توانست با نتیجه دو بر یک به برتری رسیده و راهی مرحله نیمه نهایی این مسابقات شود.

۲۰۱۵

نفت تهران با علیرضا منصوریان با کسب نتایج درخشان به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید و در این مرحله حریف الاهلی امارات شد. الاهلی در هر دو دیدار با نتایج یک بر صفر و دو بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رسید.

۲۰۱۷

پرسپولیس؟؟؟

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *