گویا کمپانی لامبورگینی قرار است SUV جدیدی را تولید و روانه بازار کند. این SUV، که لامبورگینی اوروس نام دارد قرار است سریع‌ترین، زیباترین و قدرتمندترین SUV باشد که تنها تا چند ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد. البته توقع کمتری نیز نمی‌توان از این کمپانی تولید کننده ابرماشین‌های ایتالیایی داشت.

لامبورگینی اوروس، دومین SUV تولید شده توسط کمپانی لامبورگینی بعد از مدل LM002 است و قرار است ویژگی‌های یک ابر ماشین را با یک خودروی لاکچری فوق مدرن در هم آمیزد.

نگاهی به لامبورگینی اوروس 2019؛ شاسی بلند جدید لامبورگینی

شایعات زیادی در مورد SUV اوروس وجود دارد زیرا اولین مدل مفهومی آن در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن ارائه شد و از آن زمان تا کنون، بسیاری از عکس‌های جاسوسی و تیزرها از زوایای گوناگون، این خودرو را تحت نظر گرفته‌اند.

لامبورگینی وعده داده که اوروس همان عملکرد فوق‌العاده دیگر ابرماشین‌های این کمپانی را به ارث ببرد و علاوه بر این بسیار سریع‌تر و زیباتر نیز باشد. البته بیشتر بخش‌های ظاهری این خودرو در کانسپت ۲۰۱۲ مشاهده شده و عکسهای جاسوسی نیز همیشه گوشه چشمی به این خودرو داشته‌اند.

با ترکیب مدل مفهومی اصلی ۲۰۱۲ با زوایای به روز شده‌ای که از عکس‌های جاسوسی به دست آمده، لامبورگینی اوروس شاید یکی از زیباترین محصولاتی باشد که لباسی از جنس فلز به تن کرده است.

قسمت جلویی لامبورگینی اوروس با یک پنجره مشبک گوشه‌دار و پوزه نوک تیز درست مانندلامبورگینی هوراکان و اونتادور مشخص می‌شود. همچنین در قسمت پایین‌تر پنجره مشبک، دو دریچه گوشه‌ای و یک دریچه مرکزی وجود دارد که تا حد زیادی به تهویه و خنک نمودن موتور کمک خواهد کرد.

در قسمت عقب، اوروس دارای مجموعه‌ای از چراغ‌های عقبی LED براق، تیپ‌های اگزوز چهارتایی و یک پنجره عقبی کوچک است، البته در کنار این‌ها جای هیچ شکی نیست که یک دوربین پشتیبان نیز به عنوان یک آپشن استاندارد عرضه خواهد شد. وجود چرخ‌های بزرگ و نقطه ثقل پایین، ویژگی‌هایی هستند که نمای اسپرت‌تری را به این خودرو می‌بخشند ولی در کل بر اساس وعده‌های این کمپانی، ما انتظار داریم لامبورگینی اوروس از کانسپت ارائه شده، چشمگیرتر و خیره کننده‌تر باشد.

احتمالا لامبورگینی اوروس به همراه یک موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر بی توربو با توان ۶۵۰ اسب بخار عرضه خواهد شد که می‌تواند این SUV را به سریع‌ترین خودرو در دسته خود تبدیل کند. در عین حال، سیستم‌های پاورترین متفاوت می‌تواند توان تولید شده توسط این موتور را بیشتر کرده و آن را به رقبایی نظیر جیپ گرند چروکی ترک هاوک نزدیکتر کند.

انتظار می‌رود که یک مدل پلاگین هیبریدی از این مدل نیز یکسال پس از عرضه نسخه استاندارد تولید گردد. البته این احتمال نیز وجود دارد که لامبورگینی، یک نسخه تمام الکتریکی از این مدل را در آینده تولید نماید  که امیدواریم این خودروی الکتریکی هم دارای تکنولوژی مشابه خودروهای اسپورت این کمپانی باشد.

برگرفته از motor1

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *