نگاهی به محصولات لوکسژن در نمایشگاه خودروی تهران

یکی از شرکت‌هایی که نامش به تازگی به زبان‌ها افتاده، لوکسژن است. این شرکت با چند محصول ویژه در نمایشگاه خودرو امسال حاضر شد.

“لوکسژن” (Luxgen) یک شرکتا تایوانی است که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. این خودروساز تایوانی محصولات متنوعی از جمله M7، U7، V7، U6، U5 و S3 را در سبد محصولات خود دارد. این شرکت با چند محصول میهمان نمایشگاه  امسال شده که دو کراس‌اور آن در بیشترین کانون توجهات قرار دارند؛ U5 و U6 دو نماینده‌ی این شرکت تایوانی هستند.

لوکسژن U5

نام لوکسژن برگرفته شده از دو کلمه‌ی لوکس (Luxury) و هوشمند (Geneius) است. شنیدن نام این شرکت تایوانی ما را به یاد شرکت مالزی پروتون می‌اندازد که چندان در ایران موفق نبود. کراس‌اوور U5 ظاهر متفاوتی نسبت به بعضی از کراس‌اوورهای معقول چینی دارد؛ از شکل چراغ‌های جلو گرفته تا خطوط منحنی روی بدنه، سقف و چراغ‌های خطر.

یکی از نکات جالب درمورد این خودرو، لوگوی L است که در وسط جلوپنجره جلب توجه می‌کند. این لوگو شبیه به لوگوی لکسوس است که L زاویه‌دار بوده؛ همان لوگویی که بسیاری آن را به دال برعکس تشبیه کرده‌اند! لوکسژن U5 به یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری مجهز شده که می‌تواند حداکثر توان ۱۲۴ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتون‌متر را تولید کند. این قدرت به یک جعبه‌دنده‌ی خودکار CVT منتقل می‌شود.

لوکسژن U6

محصول دیگر لوکسژن، U6 است که یک کراس‌اوور بزرگ‌تر با ظاهری منطقی‌تر از U5 ارزیابی می‌شود. در نمای جلویی این خودرو، چراغ‌های زاویه‌داری به چشم می‌خورد که به جلوپنجره‌ی باریک با لوگوی L نشانه رفته است. مهم‌ترین بخشی که در نمای جلو جلب توجه می‌کند، دریچه‌ی هوای بزرگ و پهنی است که زیر جلوپنجره قرار گرفته و سهم قابلی توجهی از بخش جلویی را به خود اختصاص داده است.

به نظر می‌رسد که دیدن چنین سبک طراحی بیشتر درخودر اتومبیل‌های اسپرت و سواری شهری باشد تا یک کراس‌اورر بزرگ! لوکسژن U6 از پیشرانه‌ای بزرگ‌تر و پرقدرت‌تر از برادر کوچک‌تر U5 بهره می‌برد؛ این تایوانی تازه رسیده به بازار ایران، به یک پیشرانه‌ی ۱٫۸ لیتری مجهز شده که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۷۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۶ نیوتون‌متر را تولید کند.

به دلیل بسته بودن سایت ثبت و سفارش هنوز نمی‌توان درمورد قیمت خودروهای نمایشگاه نظر داد اما امیدواریم که محصولات به نمایش درآمده با قیمتی معقول و منطقی در اختیار خریداران ایرانی قرار بگیرند.

تانی کال

دیجی کالا مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *