پیش از ادامه دادن مطلب نیاز به توضیح مطلبی بود که در همین ابتدا خدمت شما عزیزان عرض می کنیم. همان طور که می دانید سریال «Game of Thrones» از روی مجموعه کتاب های جورج مارتین ساخته می شود. کتاب هایی که بسیاری از بینندگان سریال آن را نخوانده اند و به قدری وسیع است که سریال توانسته تنها به بخش هایی از آن پایبند باشد و تا به این جای کار از پرداختن به بسیاری از مسائل کتاب خودداری شده است. از سوی دیگر چه بخواهید چه نخواهید این سریال پربیننده ترین اثر تلویزیونی جهان در این روزهاست و هر کجا که سر بزنید اخبار و نقد و بررسی های متنوعی از این سریال پیش رویتان خواهد بود. همانطور که در چند هفته ی اخیر متوجه شده اید میزان مطالبی که رسانه ی 30نما در رابطه با اتفاقات سریال منتشر کرده زیاد بوده است. این امر صرفاً بدان جهت است که بعضاً مسائلی در سریال مطرح می شوند که اگر با ریشه و داستان آن دقیقاً متوجه نباشید منظور و محتوای مورد نظر را درک نخواهید کرد. ما در این مطالب سعی می کنیم تا به شفاف سازی مسائلی که سریال نشان شان می دهد بپردازیم و بخش عمده ای از دنبال کنندگان سریال در داخل کشور را با مسائل روزی که پیرامون این سریال مطرح می شود همراه سازیم. آن دسته عزیزانی که از اسپویل موجود در مطالب گله مند بودند مطلع باشند که تا قبل از تماشای آخرین اپیزود پخش شده از سریال مطالب را نخوانند.

با پخش اپیزود پنجم سریال داستان سیر سریعی به خود گرفت. این اپیزود ریتم اتفاقات سریال را تند تر از قبل نمود. مسائل بسیاری باید شفاف سازی شوند و تنها چند اپیزود دیگر به اتمام کل سریال باقی مانده است. همان طور که از عنوان مطلب متوجه شدید، در این پست سعی کرده ایم 7 نظریه ی داغ فضای مجازی که توسط کاربران و هواداران سریال مطرح شده است را با هم بررسی کنیم. در فصل قبل بود که نظریه ی معروف «R+L=J»  که توسط هواداران مطرح شده بود درون سریال اثبات شد.طبق این نظریه دانستیم که والدین اصلی «جان اسنو» چه کسانی هستند. مطرح شدن این مسئله شروعی بر پر شدن اینترنت از نظریات ریز و درشت دیگر بود. سوالات بسیاری در سریال بی پاسخ باقی مانده اند. این نظریات عمدتاً به دنبال پیدا کردن جوابی منطقی برای آن ها می باشند. این شما و این 7 نظریه ی هواداران «Game of Thrones» که می توانند صحیح باشند.

 

  • سر داوس همان شاهزاده ی وعده داده شده است.

تاکنون بحث و جدال های بسیاری در رابطه با آزور آهای یا شاهزاده ی وعده داده شده در اینترنت مطرح شده اند. شاخص ترین آن ها را در لینک قبل توضیح داده ایم اما یک گزینه ی دیگر را از قلم انداختیم. در تمام مدتی که ملیساندرا به همراه استنیس و جان اسنو در پی شاهزاده ی گمشده اش بود از این امر غافل شدیم که این شخص در کنار خودشان است. طبق آن چه در کتاب جورج مارتین ذکر شده، یکی از خصوصیات آزور آهای این است که از میان نمک و دود بر می خیزد و اژدهایان را با خود همراه می کند. بعد از نبرد «بلک واتر» همگان می پنداشتند که این شخص کشته شده است، اما در میان دود آتشی که تیریون باعث آن بود و از میان اقیانوسی از نمک به پاخاست و از مرگ رهایی یافت.

سر داوس تمام عزم خود را جزم کرده تا جادوگر قرمز یعنی «ملیساندرا» را بکشد. در توصیف آزور آهای می خوانیم که او شمشیری آتشین به نام «لایت برینگر» دارد و او این شمشیر را با فرو کردن آن در قلب معشوقه ی خود به دست می آورد. صرف نظر از نام این شمشیر و اینکه ملیساندرا معشوقه ی سر داوس نیست، این احتمال را در نظر بگیرید که اگر سر داوس شمشیر خود را در قلب ملیساندرا فرو کند، شمشیر خاصیت آتشین به خود بگیرد.

در اخبار پیرامون سریال چنین می خوانیم که «جورج مارتین» یک راز مخفی را به بازیگر این شخصیت یعنی «لیام کانینگهام» گفته که فقط خود او می داند.

 

  • برن استارک برای خود محافظ و قاتل برگزیده است.

هفت فصل از سریال گذشته و هنوز نفهمیده ایم چه کسی قاتلان را در فصل اول برای کشتن «برن استارک» اجیر کرده بود. درون کتاب ها می خوانیم که تیریون لنیستر ادعا می کند، «جافری» برای تحت تاثیر قرار دادن «رابرت» این کار را کرده است، اما سریال هیچ سرنخی از چنین فرضیه ای ارائه نمی دهد. در اپیزود های قبلی بود که مجدداً سر و کله ی این خنجر والریایی در سریال پیدا شد. حال که برن استارک توانایی سفر در ابعاد مختلف زمانی را به دست آورده می توانیم او را کانون بسیاری از نظریات احتمالی سریال در نظر بگیریم. اگر فرصت شد در مطلبی جداگانه به بررسی شخصیت «برن استارک» می پردازیم. طبق برخی نظریات گفته می شود که او باعث شده تا «ند استارک»، جان اسنو را به فرزندی قبول کند و با پچ پچ های او بود که «آریس» تبدیل  به پادشاهی دیوانه شد! در اپیزود چهارم این فصل شخصیت «بیلیش» به برن استارک می گوید که همان اقدام به قتل او بوده که نبرد بین چهار پادشاهی را آغاز کرده است. احتمال چنین است که خود برن استارک از قصد می خواسته تا این جنگ شروع شود و این که مردم وستروس برای جنگیدن در مقابل تهدید اصلی یعنی «وایت واکر» ها آماده شوند. در سریال مشاهده می کنیم که برن خنجر خود را به آریا می دهد. آیا آریا از این به بعد برای برن استارک آدم می کشد؟

  • جان اسنو و میرا با هم خواهر و برادر هستند.

از سال 1996 که نخستین کتاب «جورج آر.آر مارتین» منتشر شده تا سال گذشته بین خوانندگان این کتاب ها بر سر اصالت خانوادگی جان اسنو بحث و جدال بود تا این که سریال در فصل گذشته، لیانا استارک را به عنوان مادر جان معرفی نمود. هفته ای که گذشت شخصیت «میرا رید» با برن استارک خداحافظی کرد. وداعی که بعد از این همه اتفاقات ریز و درشت این دو شخصیت با سردی تمام و حالتی عجیب پایان پذیرفت و این احتمال داده می شود که در ادامه ی سریال شاهد بازگشت این شخصیت به داستان باشیم. این شخص به همراه برن استارک تنها 2 نفری هستند که می دانند چه کسانی پدر و مادر جان اسنو هستند، اما آیا خود «میرا» می داند چه کسانی والدین واقعی اش هستند؟ بسیاری معتقدند که در برج موسوم به «Joy» که جان اسنو در آن جا متولد شد یک کودک دیگر نیز به دنیا آمده بود. جالب است بدانید هم جان اسنو و هم میرا دارای سن مشابهی هستند و با مقایسه ی ساختار فیزیکی صورت شان به شباهت هایی می رسیم که می توانند تامل برانگیز باشند. اگر فرض کنیم که میرا سومین تارگرین زنده در وستروس است می توان علت این که ند استارک و «هاولند» بعد از قیام رابرت هرگز یکدیگر را ملاقات نکردند ولی همیشه دوستانی وفادار برای یکدیگر بودند را پذیرفت. این که ند استارک جان اسنو را به فرزندی قبول می کند و هاولند نیز دختر بچه را با خود می برد و این راز سال ها پنهان باقی می ماند.

هاولند رید به همراه ند استارک برای نجات «لیانا استارک» به سوی برج شادی رفته بودند. در مکالمه ای که بین جوجن رید و برن استارک اتفاق می افتد می خوانیم :

جوجن: وقتی به پدرم درباره ی پدرت گفتم نخستین بار در زندگی ام شاهد گریه کردنش شدم.

برن : پدر تو هاولند رید است. او جان پدرم را در جریان قیام رابرت نجات داد.

جوجن: پدر تو درباره ی قیام برایت تعریف کرده؟ پدر من هرگز حرفی از آن نزد.

 

  • پادشاه شب، خودش وایت واکر نیست.

همان طور که در فصل ششم دیدید، پادشاه شب کسی است که «فرزندان جنگل = Children of the Forest» او را به وجود آوردند. طبق نظریه ای دیگر، فرزندان جنگل قرن ها قبل از آن که پادشاه شب را خلق نمایند وایت واکر ها را به وجود آورده بودند. وایت واکر ها با مرور زمان قدرتمند شدند و فرزندان جنگل برای کنترل کردن آن ها انسانی را تبدیل به پادشاه شب کردند. برن استارک در حالت موسوم به «وارگ» خود خاطره ی این اتفاق را به چشم خود می بیند ولی رئیس فرزندان جنگل می پندارد که برن استارک چیز دیگری را دیده است.

همان طور که در فصل قبل مشاهده کردید، فرزندان جنگل با فرو کردن «سنگ اژدها» به قلب یک انسان وی را تبدیل به پادشاه شب کردند. با این حال می دانیم که سنگ اژدها یکی از ابزاری است که می توان وایت واکر ها را با آن کشت. طبق ادعای بنجن، فرزندان جنگل از این سنگ استفاده کردند تا جلوی تبدیل شدن پادشاه شب به وایت واکر را بگیرند.

پادشاه شب یقیناً از بقیه ی وایت واکر ها قدرتمند تر است و برای تبدیل کردن موجودات به وایت واکر روش خود را دارد و آن هم لمس کردن بدن آن هاست. طبق نظریات موجود، او ساختار وجودی متفاوتی با وایت واکر ها دارد و حتی برخی مدعی شده اند که او همان آزور آهای می باشد و کالبد انسانی خودش را برای هرچه نزدیک تر شدن به وایت واکر ها قربانی کرده است.

  • ند استارک زنده است.

سریال «Game of Thrones» جزو اولین آثار تلویزیونی بود که در همان فصل ابتدایی شخصیت های محبوب را از بین می برد. در انتهای فصل اول این سریال شاهد سکانس گردن زنی «ند استارک» بودیم و همین مسئله به ما اثبات نمود هیچ یک از شخصیت های سریال ایمن نیستند. در مجموعه کتابی که جورج مارتین نوشته یکی از خصوصیات استارک ها این است که  همه ی آن ها قابلیت «وارگ کردن» یا کنترل موجودات و انسان های دیگر را دارند. در تمام فصل اول ند استارک از این خصوصیت خود استفاده نکرد و تنها لحظاتی قبل از مرگ خود بود که فهمید اجدادش چه نیروی با ارزشی را از خود به یادگار گذاشته اند. او کنترل نزدیک ترین شخص به خود که جلاد است را به دست می گیرد. این جلاد که نامش «ایلین پین» بوده در نبرد بلک واتر از کشتن «سانسا استارک» خود داری می کند. در سکانسی که تبر به سمت گردن ند استارک می رود دسته ای از پرندگان را مشاهده می کنیم. همانطور که می دانید استارک ها قابلیت کنترل حیوانات را نیز دارند. درست است ند استارک بصورت یک انسان در سریال حضور ندارد، اما این دلیل نمی شود یکی از حیوانات درون سریال نباشد. نظرتان درباره ی گرگ آریا استارک چیست؟

 

  • برن استارک پادشاه شب است.

طبق افسانه های وستروس، پادشاه شب یکی از اجداد استارک هاست، اما نظریه ی مذکور ادعا می کند که این جد استارک ها سن زیادی ندارد و برن استارک است. در فصل ششم نخستین بار رابطه ی پادشاه شب و برن استارک را دیدیم. پادشاه شب برن استارک را در خاطره اش لمس کرد. هنوز مشخص نیست که پادشاه شب چگونه قادر به دیدن برن استارک درون خاطره اش بوده است اما می توان این احتمال را در نظر گرفت که پادشاه شب نیز توانایی «وارگ» دارد و هم برن استارک و هم پادشاه شب هر دو یک نفر هستند.

تاکنون به برن استارک توصیه های بسیاری برای استفاده از قابلیت وارگ شده است. به او گفته اند که زیاد به فکر جا به جایی در زمان های مختلف نباشد که عواقب بدی به دنبال دارند. پادشاه شب شاید بدترین عاقبتی باشد که این کار می تواند به دنبال داشته باشد. احتمال اینکه برن استارک در کالبد پادشاه شب برای همیشه اسیر شود وجود دارد.

 

  • جیکن هاگار همان ریگار تارگرین است.

ریگار تارگرین بدون شک در لیست مهم ترین و تاثیرگذار ترین شخصیت های تاریخ وستروس قرار دارد ولی ما هرگز او را در سریال ندیدیم و شاید در شکل و شمایلی دیگر دیده ایم و به یاد نداریم؟ ریگار تارگرین در جریان نبرد «ترایدنت» توسط رابرت کشته شد ولی جسدش را هیچ کس پیدا نکرد و تنها لاشه هایی از زره و لباس رزم او پیدا شد.

گفته می شود آریا استارک شبیه ترین فرد به لیانا استارک در وستروس است. وقتی به رابطه ی بین «جیکن هاگار» و آریا می نگریم متوجه می شویم که هاگار در همه ی مواقع مراقب آریا بوده است. «خدای بدون چهره» نام مکتبی بود که آریا استارک در آن تعلیم دید و تبدیل به «هیچکس» شد. افرادی که از این مکتب تعلیم دیده اند در سراسر وستروس پخش شده اند و هر لحظه ممکن است چهره ی واقعی شان را بر ملا سازند.حتی گفته می شود یکی از اساتید حاضر در سیتادل یکی از همین اشخاص چند چهره است.

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *