خانه ورزش اخبار ورزش نگرانی های بزرگ باشگاه های انگلیسی در آستانه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

نگرانی های بزرگ باشگاه های انگلیسی در آستانه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

0

درحالی که بالاخره با امضای ترزا می، روند تدریجی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آغاز شده است، باشگاه‌های لیگ برتری نگران هستند که این مسئله روی عملکردشان اثرگذار باشد. این باشگاه‌ها نگرانند که قوانین جدید مهاجرت که پس از نهایی شدن برکسیت اجرایی خواهند شد، تاثیر جدی روی بازار نقل و انتقالات بگذارد. به خصوص که خیلی از بازیکنان ورودی به این لیگ، از کشورهای دیگر اروپایی به انگلیس می‌آیند.

درحالی که برخی مقامات رسمی اطمینان داده‌اند نیروهای کار با توانایی و دستمزد بالا، که شامل فوتبالیست‌های لیگ برتری نیز خواهد شد، تحت تاثیر قوانین جدید قرار نخواهند گرفت، بازهم نگرانی‎های دیگری از جمله کاهش ارزش پوند در برابر یورو در این زمینه وجود دارد. مالک باشگاه وستهم، دیوید گلد، در این زمینه گفت:

لیگ برتر جزیره بزرگ‌ترین و بهترین لیگ دنیاست و تبلیغی بزرگ برای بریتانیا و انگلیس محسوب می‌شود. شاید خیلی از مردم از دستمزدهای بالای بازیکنان صحبت کنند ولی از سوی دیگر، مالیات زیادی نیز از همین منبع به خزانه سرازیر می‌شود. چرا باید دولت اقدامی در جهت اخلال در آن انجام دهد یا آن را تغییر دهد؟

گفتنی است در صورتی که قوانین خاصی برای فوتبالیست‌های اروپایی اعمال نشود، باشگاه‌های انگلیسی مجبور می‌شوند به خصوص برای بازیکنان جوان خارجی شرایط سخت و دشواری را رعایت کنند که این عملا به آن معنی خواهد بود که اولا این باشگاه‌ها باید به خاطر کاهش ارزش پوند، مبلغ بیشتری نسبت به دیگر رقبا پرداخت کنند و در عین حال، به خاطر این قوانین دست و پا گیر، خیلی از بازیکنان جوان اروپایی، از دست باشگاه‌های انگلیسی خارج شده و به دیگر کشورها خواهند رفت.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *