«نیکلاس کیج» با فیلم علمی تخیلی Jiu Jitsu به دوران اوج بازمی‌گردد

«نیکولاس کیج» بالاخره از ایفای نقش در فیلمی خسته کننده سر باز زد. در فیلم «جیو جیتسو» (Jiu Jitsu) که اثری علمی-تخیلی است کیج نقش مردی را ایفا می‎کند که با یک رزمی کار تیمی تشکیل داده و قصد دارند با موجودی فضایی که هر ۶ سال یکبار به زمین می‎آید رویارو شوند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم «جیو جیتسو» کاری از کارگردان و فیلم‎نامه نویس «دیمیتری لوگوتتیس» خواهد بود که از دیگر آثار وی می‎توان به ادامه‎های فیلم «کیک بوکسر» اشاره کرد که فیلم‎های مناسبی هستند. «الین مازی» که یک بازیگر و بدل کار است، نقش مبارزی آشنا به هنرهای رزمی جیو جیتسو را ایفا می‎کند که بایستی با موجودی فضایی به نام «براکس» که هر ۶ سال یکبار به زمین می‎آید مبارزه کند. کیج نیز در این فیلم نقش مردی را داشته که با او جهت شکست دادن براکس متحد می‎شود. قطعاً کمی ناامید کننده است که کیج نقش مبارز را برعهده ندارد، اما به هر حال بعد از فیلم‎های دیگر وی، این نقش کاملاً مناسب به نظر می‎رسد.

آقای لوگوتتیس در مورد این فیلم می‎گوید: «بعد از آن که با نسخه‎های ششم و هفتم سری فیلم کیک بوکسر وجهی کاملاً جدید از هنرهای رزمی را به طرفداران نشان دادیم، تصمیم گرفتیم سطح‎مان را بالا برده و به دنبال فیلمی علمی-تخیلی برویم که هنرهای رزمی را به عنوان چاشنی در خود دارد و همان هیجان و جذابیت به شکلی کاملاً جدید به تصویر بکشد.» فیلم جیو جیتسو اقتباسی از روی کمیکی به همین نام نوشته خود آقای لوگوتتیس به همراه «جیم مک گریث» است. در زیر خلاصه‎ای از داستان کمیک را مطالعه کنید تا ذهنیت بیشتری در مورد جریانات فیلم کسب نمایید:

«جیک مک‌کال» مبارزی ماهر است که هم اکنون به عنوان دستیار مربی کشتی در دانشکده‎ای کوچک فعالیت می‎کند. بزرگ‎ترین دستاورد این دانشکده تنها همین تیم کشتی‎ گیری‎اش است. او زنی زیبا، مهربان و غمخور به همراه پسری ۵ ساله داشته و در شهر زندگی آرام و شادی دارد. البته، این تنها چیزی است که جیک باور دارد. مدت‎ها قبل، ذرات شناور که از فضا آمده بودند شروع به شکل گیری در مغز انسان‎ها کرده و خاطرات آنان را تغییر دادند. بیشتر از یک قرن است که این وضعیت حاکم است و به یک بازی تبدیل شده است که بازیکنانش فقط در وقت‎هایی خاص توانایی شناخت همدیگر را دارند. «جیک مک‌کال» هسته اصلی عملیات مقاومت در برابر این وضعیت است. با این وجود، خودش چیزی نمی‎داند. فضایی‎ها او را ربوده و خاطرات غیر واقعی در مغزش کاشته‎اند و تنها چیزی که برای نجات جهان لازم است، یعنی هنر مبارزه وی در سبک جیو جیتسو را ربوده‎اند.

قطعاً فیلم هیجان انگیزی به نظر می‎رسد. کیح اخیراً فیلم‎های خوبی بازی کرده و نقشش در فیلم «مندی» (Mandy) نیز بسیار بیشتر از سایر فیلم‎های این چند سالش ستایش شده است. به غیر از آن، در تعدادی فیلم کاملاً شناخته شده دیگر نقش‎های طلایی و تاثیرگذاری برعهده داشته و بر روی فیلم «رنگ خارج از فضا» (The Colour Out of Space) که اقتباسی از داستانی از «اچ.پی لاوکرافت» است نیز کار می‎کند. در واقع الان بهترین وقت برای طرفدار نیکولاس کیج بودن است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *