خودروسازان چینی تمام سعی و تلاش خود را برای جلب نظر مشتریان انجام می‌دهند و به همین منظور تنها در شانگهای چین، نمونه‌هایی از ایده‌ها و طرح‌های آینده نگرانه خود را به نمایش گذاشته‌اند. پس از رونمایی از کانسپت TIGGO کمپانی چری، برند دیگری به نام هاوال با خودرویی به نام HB-03 خبرساز شده است. HB-03 یک شاسی‌بلند کوپه بوده و هاوال تا سال 2018 خط تولید آن را فعال خواهد کرد.

haval-sport-suv-concept-7

هاوال HB-03 بدون شک یک خودروی زیباست؛ ولی برای طراحی آن از خودروهای کمپانی‌های دیگر استفاده شده است! قسمت جلو و چراغ‌های این بخش شباهت زیادی به خودروی تسلا مدل X دارد. جلو پنجره HB-03 برگرفته از زبان طراحی لکسوس بوده و شیب سقف و طراحی چراغ‌های عقب شباهت چشمگیری به BMW X6 دارد. در نمای جانبی از پورشه ماکان بهره گرفته شده و خطوط تیزی مشابه با این محصول آلمانی به بدنه HB-03 افزوده است.

haval-sport-suv-concept-4

بنابراین طراحی HB-03 حاصل کپی‌برداری از سایر کمپانی‌های بزرگ و مشهور است؛ اما فن‌آوری ساخت HB-03 کاملا در انحصار کمپانی هاوال بوده و این کمپانی چینی از سیستم هیبریدی هوشمند خود که سال گذشته آن را در نمایشگاه پکن معرفی کرده بود؛ برای ساخت HB-03 استفاده کرده است. سیستم مذکور توانایی تولید 268 اسب‌بخار قدرت با گشتاوری 450 نیوتن‌متری را دارد.

haval-sport-suv-concept-6

برای حرکت کردن با خودروی HB-03 می‌توانید از حالت‌های مختلف رانندگی استفاده کنید. در حالت هیبریدی که به شکل پیش فرض برای  HB-03 تایین شده است؛ شما می ‌وانید از قدرت یک موتور توربوشارژ 1.5 لیتری و یک موتور الکتریکی استفاده کنید. در این حالت خودروی شما بسیار قدرتمند است و همزمان انرژی برق و بنزین را مصرف می‌کند.

haval-sport-suv-concept-8

در حالت برقی با استفاده از یک باتری 13 کیلووات ساعتی می‌توانید مسافتی معادل با 65 کیلومتر را طی کنید. باتری مذکور در چهار ساعت و با استفاده از یک پریز برق خانگی شارژ خواهد شد.

haval-sport-suv-concept-1

البته عده‌ای احتمال می‌دهند که HB-03 در دو نسخه بنزینی و هیبریدی تولید خواهد شد و هر دو نسخه از پیشرانه‌های 2 لیتری و توربو استفاده خواهند کرد!

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *