در طول یک سال گذشته، شاهد پیشرفت‌های دوره‌ای و نه چندان جذابی در پروژه‌ی «هایپرلوپ وان» (Hyperloop One) بوده‌ایم و هر از گاهی هم آزمایش‌هایی دیده‌ام. با این حال، ظاهرا بالاخره زمان آن رسیده است تا هایپرلوپ وان، ظرفیت بالایی که سیستم حمل و نقل آن می‌تواند داشته باشد را به ما نشان دهد.

کپسول هایپرلوپ وان در جدیدترین آزمایش خود، داخل یک لوله‌ی آزمایشی ۵۰۰ متری در صحرای نوادا، توانسته است به سرعت ۱۹۲ مایل در ساعت برسد.

کپسول هایپرلوپ وان در جدیدترین آزمایش خود، داخل یک لوله‌ی آزمایشی ۵۰۰ متری در صحرای نوادا، توانسته است به سرعت ۱۹۲ مایل در ساعت (۳۲۰ کیلومتر بر ساعت) برسد و به آرامی بایستد. شرکت هایپرلوپ وان می‌گوید که این آزمایش، تا به امروز سریعترین سرعتی بوده است که کپسول آن‌ها توانسته به آن برسد.

فشار داخل لوله‌ای که کپسول هایپرلوپ در آن حرکت می‌کند، بسیار پایین آورده شده و در حدود فشار ۲۰۰ هزار فوت بالای سطح دریا بوده است. کپسول هایپرولوپ که XP-1 نام گرفته، سپس به وسیله‌ی نیروی معناطیس شناور مانده. از دیدگاه نظری، چنین تونلی باید حداکثر سرعتی برابر با ۷۶۰ مایل در ساعت را به کپسول بدهد.

تیم هایپرلوپ وان در ویدیویی که این شرکت منتشر کرده، یک کپسول را توسط یک خودروی ده چرخ، وارد تونل می‌کنند.

قبل از اینکه کپسول وارد تونل شود، تیم هایپرلوپ وان مطمئن می‌شود که کپسول تر و تمیز است؛ طوری که صحنه‌ی زیر به وجود می‌آید. در تصویر زیر «شروین پیشه‌ور»، مدیرعامل هایپرلوپ وان را می‌بینید.

در مقایسهه با اولین تست کامل سیستم هایپرلوپ وان، این آزمایش جدید ۴٫۵ برابر طولانی‌تر بود و سرعتی ۲٫۷ برابر بیشتر داشت. به لطف دوربین‌هایی که روی کپسول نصب شده بودند، تصاویر جالبی مثل این ضبط شده است.

 

دیجی کالا مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *