بر اساس گزارشی جدید از مرکز تحقیقاتی Canalys، که میزان فروش گوشی‌ های هوشمند در اروپای مرکزی و شرقی را نشان می دهد، مشخص شده است که در سه ماهه ی اخیر، حدود 15.6 میلیون گوشی هوشمند در دسترس کاربران قرار گرفته است. در این بررسی کمپانی های مختلف از نقطه نظر میزان فروش مورد ارزیابی قرار گرفته اند که شرکت کره ای سامسونگ در صدر جدول قرار گرفته است. این شرکت با کسب سهم 32 درصد، بیشترین میزان فروش را از آن خود کرده است و کمپانی هواوی نیز به طرز عجیبی با کسب 12 درصد در جایگاه دوم و بالاتر از اپل قرار گرفته است.

رتبه‌ های چهارم و پنجم این جدول نیز به ترتیب به کمپانی های شیائومی ‌و لنوو اختصاص یافته است.

بر طبق این گزارشات، سامسونگ توانسته با پرچمداران خود یعنی سری گلکسی A و گلکسی J بالغ بر 4.9 میلیون دستگاه را به فروش برساند و نسبت به سال گذشته 14 درصد رشد داشته باشد.

در این میان شرکت هواوی نیز با فروش 1.8 میلیون اسمارت فون توانسته از رقیب قدرتمند خود اپل پیشی بگیرد. گفتنی است پرچمدار این کمپانی یعنی هواوی P10 لایت بیشترین فروش را در میان گوشی های این برند داشته است.

و اما نکته جالب در این ارزیابی، رشد محسوس شرکت شیائومی بوده که با فروش 1.1 میلیون گوشی، 7 درصد از کل فروش اسمارت فون ها را به خود اختصاص دهد. البته این رشد قابل توجه به لطف مدل ردمی A4 شیائومی گزارش شده است. این کمپانی امیدوار است بتواند همانند شرکت موفق هواوی رقابتی جدی را با سامسونگ و اپل را در پیش بگیرد.

هواوی بر اپل چیره شد

هواوی بر اپل چیره شد

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *