بر اساس گزارش جدید مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت، هواوی با پشت سر گذاشتن اپل، توانست به دومین تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند در جهان تبدیل شود. این شرکت چینی توانسته است این رتبه را در هر دو ماه ژوئن و جولای (خرداد و تیر) حفظ کند. رتبه‌ی اول همچنان در اختیار سامسونگ قرار دارد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که وضعیت عملکرد هواوی در خردادماه بسیار خوب بوده است.

اما اگر بخواهیم وضعیت فروش را بر اساس مدل گوشی‌ها در تیرماه رتبه‌بندی کنیم، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، پرفروش‌ترین گوشی‌ها محسوب می‌شوند. مدل‌های اوپو ۱۱ و اوپو اِی ۵۷ هم در کنار گلکسی اس ۸ سامسونگ، رتبه‌های سوم تا پنجم را به‌ دست می‌آورند. ۵ رتبه‌ی بعدی به ترتیب به گوشی‌های ردمی نوت ۴ ایکس شیائومی، گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ، آیفون ۶ اپل وگلکسی جی ۷ پرایم و ای ۵ مدل ۲۰۱۷ سامسونگ تعلق می‌گیرد.

در این گزارش راجع به غیبت گوشی‌های هواوی در لیست ۱۰ گوشی پرفروش جهان آمده است:

با اینکه هواوی توانسته است به دومین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند در جهان تبدیل شود، باعث تعجب است که هیچ‌کدام از گوشی‌های این شرکت در فهرست ۱۰ گوشی پرفروش جهان، قرار ندارد. اگر بخواهیم دلایل این موضوع را بررسی کنیم، نبود یک گوشی شاخص و به اصطلاح «قهرمان»، مهم‌ترین دلیل آن خواهد بود. هواوی گوشی‌های متنوعی وارد بازار می‌کند تا بتواند به نیاز تمام کاربرها پاسخ دهد؛ ولی این موضوع کمک کمی به توسعه‌ی برند هواوی می‌کند. برای اینکه یکی از گوشی‌های هواوی بتواند در لیست پرفروش‌ترین مدل‌ها قرار گیرد، هواوی باید سرمایه‌گذاری بیشتری برای توسعه‌ی برند خود انجام دهد.

هواوی اپل

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *