طبق برآوردهای صورت گرفته، سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، به کام مرگ کشیده می شوند. به تازگی تیمی تحقیقاتی از دانشگاه ناتینگهام انگلستان موفق به توسعه الگوریتم یادگیری ماشینی ای شده اند که به خوبی پزشکان، قادر به پیش بینی احتمالات مربوط به مواجه شدن افراد با حمله قلبی یا سکته مغزی است.

موسسه ACC/AHA توانسته به یک سری دستورالعمل های لازم برای سنجش و تشخیص میزان ریسک حملات قلبی عروقی در بیمار دست پیدا کند، دستورالعمل هایی که بر پایه ۸ فاکتور از جمله سن، سطح کلسترول و فشار خون فرد است. به طور متوسط، این سیستم می تواند با دقت ۷۲٫۸ درصد، ریسک این نوع حملات در فرد را به درستی تخمین دهد.

این میزان دقت در تخمین، کاملا قابل قبول است، اما تیم تحقیقاتی دانشگاه ناتینگهام بالا بردن این دقت را هدف کار خود قرار داده اند. آنها چهار الگوریتم یادگیری ماشینی ساخته و سپس داده های ۳۷۸۲۵۶ بیمار در انگلستان را وارد این الگوریتم ها کرده اند. در ابتدا سیستم ها از حدود ۲۹۵۰۰۰ رکورد برای تولید مدل های پیش گویانه داخلی استفاده کردند. سپس با استفاده از باقی مانده رکوردها، برای تست و پالایش این مدل ها استفاده کردند. نتایج حاصله به طرز چشمگیری دارای عملکرد بهتری در مقایسه با دستورالعمل های موسسه ACC/AHA بوده و دارای دقتی بین رنج های ۷۴٫۵ تا ۷۶٫۴ بوده اند. الگوریتم شبکه عصبی مورد آزمایش بیشترین رتبه را کسب کرده و توانسته دقت پیش بینی را ۷٫۶ درصد افزایش داده و در عین حال میزان هشدارهای اشتباه را ۱٫۶ درصد کاهش دهد.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *