خانه ورزش اخبار ورزش واعظ آشتیانی: نباید این شکست استقلال، هجمه‌ای علیه این تیم باشد

واعظ آشتیانی: نباید این شکست استقلال، هجمه‌ای علیه این تیم باشد

0

به نقل از تسنیم، امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص شکست سنگین استقلال مقابل العین و حذف از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این نتیجه در عین اینکه می‌تواند اتفاق باشد اما از جهات دیگر نیز نشان می‌دهد کشورهایی که در حال برنامه‌ریزی منظم و سرمایه‌گذاری هدفمند هستند قطعا نتیجه برنامه خود را دریافت می‌کنند. این مسائل در حالی است که فوتبال ما در حال روزمرگی هستیم و هیچ هدف تعریف شده‌ای نداریم و برنامه‌ریزی ما در بحث مدیریتی کلان نیست و این موضوع به باشگاه‌ها نیز تسری یافته است.

وی تصریح کرد: مدیران باشگاه‌های ما سلیقه‌ای عمل می‌کنند و این موضوع نیز باعث شده ما هیچ وقت در سالیان اخیر در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه نگیریم. ما در مرحله مقدماتی این مسابقات مانند موجی عمل می‌کنیم که در مراحل بالاتر فرو می‌نشینیم . فارغ از شکستی که ما مقابل یکی از کشورهای عربی کسب کردیم، خیلی بی‌انصافی است از سرمایه‌گذاری منظم و باهدف آنها به سادگی عبور کنیم. بی‌عدالتی است که ما سرمایه‌گذاری هدفمند و برنامه‌ریزی این کشورهای در بعد مدیریتی و نیروهای انسانی را نبینیم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تصریح کرد: بی‌انصافی است ما بدون برنامه‌ریزی در عرصه‌های مدیریتی و فنی از کشورهای هدفمند سبقت بگیریم و اگر احیانا موفقیت‌هایی نیز کسب می‌کنیم به خاطر پتانسل و ظرفیت‌های بالای ورزشکاران ما است. نتایج اخیر به ما نشان می دهد اگر در بعد برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری درست عمل نکنیم، نمی‌توانیم نتیجه بگیریم. این اتفاقات نشان می‌دهد بحث‌های کی‌روش در مورد لزوم برنامه‌ریزی، درست است . این حرف من مصداق تایید کی‌روش نیست اما مصداق تایید برنامه‌ریزی و هدفگذاری درست است چرا که شاکله یک تیم را اهداف و برنامه‌ها تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در بالای هرم مدیرتی فاقد این اصل مهم هستیم و همچنان بعد از چندین دوره برگزاری لیگ برتر شاهد مدیرانی هستیم که تفکرات فوتبال آماتورگونه را دارند و این مسئله باعث می‌شود انتظار پیشرفتی نداشته باشیم. این افراد نمی‌توانند این واقعیت را که فوتبال به مدیران خوش‌فکر و با برنامه‌ریز نیاز دارد را هضم کنند و همچنان با ایجاد فضای بسته مدیریتی در این راستا حرکت می‌کنند.

واعظ آشتیانی با انتقاد از وزارت ورزش و جوانان گفت: ما جدیدا شاهد هستیم مسئولان وزارت ورزش آیین نامه چگونگی ثبت‌نام کاندیدهای فدراسیون‌های ورزشی را مطرح می‌کند و در آن به این نکته اشاره می‌کند که هرکسی بخواهد کاندید ریاست یک فدراسیون باشد باید امضای ۵ عضو مجمع آن فدراسیون را کسب کند. این موضوع باعث خواهد شد باند، باندبازی و قبیله‌گری را رواج بدهیم در حالی که در کشورهای صاحب ورزش ما هیچ وقت شاهد این موضوعات نیستیم.

وی تصریح کرد: خود وزارت ورزش و جوانان در دام عدم برنامه‌ریزی گرفتار است و تا زمانی که این روند اصلاح نشود ما شاهد اتفاقاتی مانند حذف تیم جوانان و شکست سنگین باشگاه‌هایی مانند استقلال هستیم. هرچند که شکست استقلال یک اتفاق نیز بود . اتفاقی مانند پیروزی ایران مقابل کره‌جنوبی با نتیجه ۶ بر ۲ که هیچ وقت نشان دهنده اختلاف فوتبال دو کشور در سطح ۶ گل نبوده است.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: نباید این شکست استقلال، هجمه‌ای علیه این تیم باشد. شکست استقلال و تیم ملی جوانان در راستای همان عدم حرکت ما روی روند برنامه‌ریزی و هدفگذاری است و باید به عدالت اعتقاد داشته باشیم که هر کشوری بیشتر زحمت بکشد و سرمایه‌گذاری بهتری در بحث مدیریت داشته باشد به نتایج مناسبی نیز دست پیدا می‌کند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *